Voiko taksi maksaa visa electron kortilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=)

Vieras
Onko takseissa sellaista laitetta joka voi ottaa pankkiyhteyden?

Mietin vaan kun eilen tilasin pizzaa ja elämäni ekan kerran maksoin electronilla pizzan ja sähän meni näppäräst,i niin tänään pitäis mennä taksiin ja ei ole käteistä niin toimiikohan electron?

Ja kyllä, osaan kysyä myös kuskilta mutta ajattelin kysellä täälläkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Häh;23251468:
Siis tottakai voi :O

Okei, kiitos :) Mä käytän niin harvoin takseja ja sillon mulle on jääny sellanen mielikuva että electron ei toimi missään joten sen takia kyselin :D Mutta eilen tosiaan pizzan maksoi hyvinkin näppärästi kortilla niin sen takia mietin että ehkä sitten taksinkin.

Okei, kiitos :) Mä käytän niin harvoin takseja ja sillon mulle on jääny sellanen mielikuva että electron ei toimi missään joten sen takia kyselin :D Mutta eilen tosiaan pizzan maksoi hyvinkin näppärästi kortilla niin sen takia mietin että ehkä sitten taksinkin.

En ole törmännyt elämässäni mihinkään missä ei olisi electroni toiminu, ja siksi en jaksa vaihtaa muuhun :D Höpölöpöpuheita kun jotkut kuvittelee ettei toimi MISSÄÄN. :D Nää jotka joutuu ostaa luotolle : /

[QUOTE="vieras";23251539]junassa esimerkiksi ei toimi, eikä poliisilaitoksella siellä missä maksetaan passit sun muut[/QUOTE]

Ahaa no sitten pitää äkki' vaihtaa!!!! :D No en ole tiennyt edes, että mikään kortti kävisi junassa joten eipä tuo paljoa muuta, lipun olen aina ostanut ennakkoon ja kolikoita löytyy hätävaralle ;) Ne eivät ainakaan ole epäkunnossa ;) Passia haen kerran viidessä vuodessa joten sen takia olisi naurettavaa hakea muuta korttia.

En ole törmännyt elämässäni mihinkään missä ei olisi electroni toiminu, ja siksi en jaksa vaihtaa muuhun :D Höpölöpöpuheita kun jotkut kuvittelee ettei toimi MISSÄÄN. :D Nää jotka joutuu ostaa luotolle : /

Mä en onneksi joudu ostamaan luotolle =) Jotenkin kun on kuullu ja lukenu sitä ettei electron käy siellä eikä siellä niin on jääny kuva että se toimii vaan automaatilla ja kaupan kassalla. Tänne tuli vasta viime vuonna toi eka pizzeria jossa toimii visa electron joten siinä mielessä edistys tapahtuu hitaasti.

Bussissa ei pysty electronilla maksamaan, kai bussien laite ei voi sitä pankkiyhteyttä ottamaan :) Ja tämä siis ihan lukee busseissa, joten en keksi päästäni.

Mutta nyt siis helpotti kun ei tarvi taksin kanssa kiertää automaatin kautta vaan voi painella suoreen kohteesta a kohteeseen b. Käteinen kun aina loppuu väkisinkin kuun lopussa ja lähellä ei automaattia ole.

[QUOTE="joku";23251545]Täällä kehäkolmosen ulkopuolla ei vähän aikaa sit ainakaan kaikissa takseissa käynyt visa electron.[/QUOTE]

Mäkin olen muuten nähnyt takseja, joissa on "visa electron ei käy" tarra, mutta nyt kyllä en muista kuinka kauan siitä on. Ihan kamalasti en ole taksilla ajellut ja asiaan kiinnittänyt huomiota.

Nettiä surffaten havaitsin, että visa electron käy SUURIMPAAN osaan takseista, mutta 100% kattavuutta ei kyllä sen mukaan sanota.

[QUOTE="joku";23251545]Täällä kehäkolmosen ulkopuolla ei vähän aikaa sit ainakaan kaikissa takseissa käynyt visa electron.[/QUOTE]

Ok, no ehkä kysyn siis asiaa kun taksin tilaan niin voi tulla taksi jossa se toimii. Olen kanssa kehäkolmosen ulkopuolella. Toiset sanoo joo ja toiset ei, joten täytyy löytää kultainen keskitie siis :)

Älkää koskaan laskeko sen varaan että Visa Electron käy 100-prosenttisen varmasti vaikka pitäisi käydä. Syy on se, että teinivisaa käytettäessä pitää AINA saada yhteys saldon varmistamiseksi ja se EI aina onnistu syystä tai toisesta ja silloin Visa Electronilla EI voi maksaa!

Älkää koskaan laskeko sen varaan että Visa Electron käy 100-prosenttisen varmasti vaikka pitäisi käydä. Syy on se, että teinivisaa käytettäessä pitää AINA saada yhteys saldon varmistamiseksi ja se EI aina onnistu syystä tai toisesta ja silloin Visa Electronilla EI voi maksaa!

Eipä ole koskaan sattunut kohdalle ;) Kuvittelet vaan :D Teinivisaa käyttää minun 80v mummo joten se siitä teiniydestä ;)

[QUOTE="vieras";23251539]junassa esimerkiksi ei toimi, eikä poliisilaitoksella siellä missä maksetaan passit sun muut[/QUOTE]

Ei siellä toimi muutkaan kortit. :) Siellä pitää maksaa käteisellä. :)

Teinivisa!!! Mä olen sitä kutsunut tähän asti luottohäiriöisten kortiksi mutta taidan vaihtaa tuohon. Olen muuten kaupan kassa ja nuoret vielä ymmärrän että maksaa sillä kun ei ikä riitä muuhun mutta että aikuiset ihmiset!!! Niin tai jos on pakko, eli eivät muuta saa.

:) Oot joku hassu tyyppi, joka haluaa jostain syystä saada visaelectronin käyttäjät tuntemaan itsensä vai alempiarvoisiksi kansalaisiksi? Teinivisa? Hei, pliis... Yritäs nyt vähän kasvaa.

Mutta hei, kiitos paljon jokaikisestä vastauksesta. Pitääpä keskustella vielä asiasta kuskin kanssa kun täällä sai joo ja ei ääniä ja eihän sitä teidä toimiiko pankkiyhteydet moitteettomasti tänään. Taksiin on kuitenkin kohta pakko mennä, muuten ei lääkäriin pääse.

Eipä ole koskaan sattunut kohdalle ;) Kuvittelet vaan :D Teinivisaa käyttää minun 80v mummo joten se siitä teiniydestä ;)

Kerta se on ensimmäinenkin ja sitten sä varmasti muistat tän ketjun. Mä käytän teinivisaa useamman kerran päivässä joten tiedän mistä puhun.

Kai sitä mummollakin on VE kun pankit niitä väkisin tuputtavat jokaiselle. Katsos kun VE on hyvä pisnestä pankeille verrattuna entiseen pankkikorttiin.

Teinivisa!!! Mä olen sitä kutsunut tähän asti luottohäiriöisten kortiksi mutta taidan vaihtaa tuohon. Olen muuten kaupan kassa ja nuoret vielä ymmärrän että maksaa sillä kun ei ikä riitä muuhun mutta että aikuiset ihmiset!!! Niin tai jos on pakko, eli eivät muuta saa.

Luulis kaupan kassalle olevan tärkeämpää sen että ostokset tulee maksettua kun sen että millä maksaa...

Minä täytän aivan kohta 30 vuotta, eikä ole tullut mieleenkään vaihtaa visa electronia muuhun korttiin. Mitään maksuhäiriöitä ei ole ikinä ollut, emmekä ole tukien varassa. Sen sijaan, heillä jotka jaksavat dissata visa electronia, on paljon vielä kasvuvaraa. Hih hih hih.

Olemme kehä kolmosen sisäpuolella, eikä ole kertaakaan tullut eteen tilannetta, ettei visa electron olisi toiminut, ja paljon sitä on vingutettu, ja ihan kaikenlaisissa kaupoissa ja takseissa.

En onneksi joudu ostamaan luotolla vaikka mulla ei Electronia olekaan.
Ihan tavallinen kortti :)
Electron ei käy joka paikassa, se nyt vaan on tosiasia.

Mutta hei, kiitos paljon jokaikisestä vastauksesta. Pitääpä keskustella vielä asiasta kuskin kanssa kun täällä sai joo ja ei ääniä ja eihän sitä teidä toimiiko pankkiyhteydet moitteettomasti tänään. Taksiin on kuitenkin kohta pakko mennä, muuten ei lääkäriin pääse.

Ei sitä tiedä ikinä tomiiko pankkiyhteys moitteettomasti. Jos ei toimi, niin sitten vaan koukkaatte automaatille.

Yhteistyössä