Voiko täysimetetty vauva olla tyytyväinen ja hyvinvoiva?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kukakohan OIKEASTI vastaajista on TÄYSIMETTÄNYT, eikä käyttänyt pulloa lainkaan.
:wave: , nyt parivuotiaana on oppinut mehupullolle =)
Öh, miksi?
Siis miksi opettaa mehupullolle siinä iässä, jolloin yleensä jo osataan juoda mehua ihan tavallisesta mukista? =)
mehu/vesipullolla tarkoitan ihan tavallista sporttikorkillista pulloa, joka on katsy reissussa. en tokikaan tarkoittanut tuttipulloa ym. =)
*huokaisee helpotuksesta* :D
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Mulla on tullu ainakin niin paljon maitoa, että se olisi riittänyt koko armeijalle, ei olla koskaan lisämaitoa tarvittu :)
Niin mullakin. Mutta poika sai pullosta vastasyntyneenä luovutettua rintamaitoa koska mä olin heräämössä. Eli tarkalleen ottaen poika ei ole täysimetetty mutta on kyllä saanut vain rintamaitoa puolivuotiaaksi
 
meillä ainaki
Meillä tyttö sai pelkkää tissiä 7.5kk vanhaksi. Ei suostunut syömään mitään lusikka ruokaa, edes maistiaista ennen kuin imetyksen lopetin. Tuttiakaan ei syönyt koskaan.

Ja oli iloinen, harvoin itkevä, pullea vauva. Nukkui 2kk vanhana 12 tunnin yöunia. Kai mulla tuli runsaasti oikein rasvaista maitoa.
 
Olen täysimettänyt pitkään lapsiani (yhtä yli puoli vuotta) ja maitoa tuli yli tarpeen. Lapsi kasvoi plussakäyrillä erittäin hyvin ja nukkui yönsä tyytyväisenä.

Ja kyllä, minä en ole koskaan antanut huikkaakaan pullosta eikä tuo pienin tuttiakaan koskaan ole syönyt. Erittäin helppoa lastenhoitoa.
 
No tottakai voi, mikäs siinä on oman mamman maitoa maistellessa jos vain maito riittää =)
Tyhmä kysymys, mutta annetaanko kaikille vauvoille synnärillä lisämaitoa? Eikös joillain äideillä maito nouse jo hyvinkin aikaisin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
No tottakai voi, mikäs siinä on oman mamman maitoa maistellessa jos vain maito riittää =)
Tyhmä kysymys, mutta annetaanko kaikille vauvoille synnärillä lisämaitoa? Eikös joillain äideillä maito nouse jo hyvinkin aikaisin?

Meiltä kysyttiin että saako antaa jos on tarvis ja oltiin sitä mieltä että jos ei vielä oma maito ole noussut niin emme toki halua vauvaa nälässä pitää joten annoimme luvan antaa korviketta synnärillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
No tottakai voi, mikäs siinä on oman mamman maitoa maistellessa jos vain maito riittää =)
Tyhmä kysymys, mutta annetaanko kaikille vauvoille synnärillä lisämaitoa? Eikös joillain äideillä maito nouse jo hyvinkin aikaisin?

Meiltä kysyttiin että saako antaa jos on tarvis ja oltiin sitä mieltä että jos ei vielä oma maito ole noussut niin emme toki halua vauvaa nälässä pitää joten annoimme luvan antaa korviketta synnärillä.
Miten muilla? Onko joku ettei ole ollenkaan lisämaitoa tarvittu? Meiltä ei kysytty sairaalassa ollenkaan ennenkuin antoivat.
 
Tumpula
Melkein unohdin, esikoista en täysimettänyt jos ihan tarkkoja ollaan. Poika syntyi hätäsektiolla joten mä olin taju kankaalla pojan elämän ensitunnit. Ensimmäiset ateriansa poika sai siis pullosta, sokeriliuosta ja luovutettua rintamaitoa. Mulla nousi maito onneksi nopeasti. Tyttö ei tarvinnut tippaakaan lisämaitoa.
 
Joku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kukakohan OIKEASTI vastaajista on TÄYSIMETTÄNYT, eikä käyttänyt pulloa lainkaan.
Olen aivan täysimettänyt. Pullosta joskus hätätilanteessa annettu lypsettyä maitoa jos pakko jonnekin mennä yksin.
Vaikea oli saada lusikasta syömään mutta pikkuhiljaa imetyksen kanssa annokset lisääntyivät.
Yhdeksän kuisena käskettiin lopettaa koko tissittely kun perässä kulki ja önysi tissiä ja söi niin huonosti ruokaa.
Siitäpä se auttoi.
Isä hoiti kolme yötä kun kertarykäisyllä lopetin imetyksen ja yösyötöt!
 
Joku
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun huonekaverin vauvalle annettin sairaalassa korviketta vaikka se sanoi että tuokaa sit yöllä joka kerta syömään. Oli hiukan kiukkuinen...
Minut kyllä herätettiin yölläkin syöttämään kun pyysin, eikä annettu lisäruokaa.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun huonekaverin vauvalle annettin sairaalassa korviketta vaikka se sanoi että tuokaa sit yöllä joka kerta syömään. Oli hiukan kiukkuinen...
Minut kyllä herätettiin yölläkin syöttämään kun pyysin, eikä annettu lisäruokaa.
No sitä ei herätetty. Ja kaikista hulluinta oli et mulle sanottiin illalla että pitäis käydä lypsämässä 4h välein et maito alkais nousta ja toiselle ei tuotu vauvaa rinnalle :/
 
sama juttu
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun huonekaverin vauvalle annettin sairaalassa korviketta vaikka se sanoi että tuokaa sit yöllä joka kerta syömään. Oli hiukan kiukkuinen...
Mulla sama.. pyysin illalla että toisivat syömään yöllä ja aamulla kysyin monta kertaa että tuotteko vauvan, enkä saanut kun vasta 8lta, oli kahdesti annettu maitoa pullosta! Mulle tehtiin sektio, mutta maito nousi heti, eikä ne ymmärtänyt sitä kun ilmeisesti sektiovauvoille joudutaan yleensä antamaan lisämaitoa, ja kyllä harmitti.
 
Miten se käytännössä toimii jos ei anneta lisämaitoa sairaalassa? Tarkoitan siis että miten aikaisin se maito voi jo nousta ja milloin viimeistään nousee? Olen luullut aiemmin että kaikki saavat siellä lisämaitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
No tottakai voi, mikäs siinä on oman mamman maitoa maistellessa jos vain maito riittää =)
Tyhmä kysymys, mutta annetaanko kaikille vauvoille synnärillä lisämaitoa? Eikös joillain äideillä maito nouse jo hyvinkin aikaisin?

Meiltä kysyttiin että saako antaa jos on tarvis ja oltiin sitä mieltä että jos ei vielä oma maito ole noussut niin emme toki halua vauvaa nälässä pitää joten annoimme luvan antaa korviketta synnärillä.
Miten muilla? Onko joku ettei ole ollenkaan lisämaitoa tarvittu? Meiltä ei kysytty sairaalassa ollenkaan ennenkuin antoivat.
Meillä piti pyytämällä pyytää et sai lisämaitoo :headwall: Kiva ku esikoinen kyseessä ja muutenki hiukan pallo hukassa. Sit viel 3 tunnin tissin kiusaamisen jälkeen tulee hoitsu huoneeseen kiljumaan et miks tissi ei o suussa ku pienellä on nälkä - eikä meinannu uskoo et jos sitä maitoo tulis tarpeeks niin tuskin enää sit olis huutanu.
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Miten se käytännössä toimii jos ei anneta lisämaitoa sairaalassa? Tarkoitan siis että miten aikaisin se maito voi jo nousta ja milloin viimeistään nousee? Olen luullut aiemmin että kaikki saavat siellä lisämaitoa.
Mulla oli molemmilla kerroilla vauva vieressä koko ajan ja pääsi rinnalle aina halutessaan. Aluksi tuli tietysti vain pikkuisia määriä mutta ne riittivät silti. Maito nousi kunnolla pojan syntymän jälkeen parin vuorokauden ja tytön syntymän jälkeen vuorokauden sisällä. *hyvä lehmä*
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Miten se käytännössä toimii jos ei anneta lisämaitoa sairaalassa? Tarkoitan siis että miten aikaisin se maito voi jo nousta ja milloin viimeistään nousee? Olen luullut aiemmin että kaikki saavat siellä lisämaitoa.
No vauvanhan pitäsi pärjätä sillä ensimaidolla(vai mitä se nyt nimeltään onkaan) koska se on niin rasvaista. Jos kovin helposti lisämaitoa annetaan niin saatetaan pilata koko imetys.
 

Yhteistyössä