voiko tätä lämpöä katsoa kuumeeksi 37.10

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
siis mulla on ollut pari viikkoa joka päivä lämpö 37-37.15.. normaalilämpö mulla on 36.6.. mun piti pitää kirjaa kaks viikkoa et onko kuumetta ja sitte soittaa lääkärille jos on..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle on lääkäri sanonu että naisilla ei alle 38:aa astetta katsota kuumeeksi eikä aleta edes tutkimaan
Mä tiedän naisen jolla normaalilämpö 35,6. Kyllä hänellä tuntuu eri tavalla tuollainen lämpö ja on jo kuumetta, itsellä pientä lämpöä tuollainen, mutta mun normaali lämpö onki 36,6.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle on lääkäri sanonu että naisilla ei alle 38:aa astetta katsota kuumeeksi eikä aleta edes tutkimaan
No onpas lääkäri. Kyllähän 38 on selkeä kuume. Perusteliko miten niin etenkin naisilla. Minä olen aivan petikuntoinen jos 38 kuumetta.
Samoin mun mies

 
th
ei ole kuumetta, sehän on ihmisen normaali lämpö, niin sinunkin. toi 0,4 "nousu" on ihan olematon ja menee normaalivaihtelun piikkiin.
jos ois 37.5 niin sit ois vasta vähän lämpöä
 
vieras ap
no mun piti mitata ton kilpirauhasentulehduksen takia et nouseeko kuume et jos se nousee niin jatketaan kortisonia ja jos ei nouse niin sitten siirrytään tyroksiiniin. iltasin mulla on kuumeinen olo mut ei toi lämpö nouse koskaan tota 37.15 ylemmäksi. niin ja kipeenä oon ollut jo kolme kuutautta et sinällään en osaa sanoa tunnenko itseni kipeämmäksi nyt kuin yleensä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle on lääkäri sanonu että naisilla ei alle 38:aa astetta katsota kuumeeksi eikä aleta edes tutkimaan
No onpas lääkäri. Kyllähän 38 on selkeä kuume. Perusteliko miten niin etenkin naisilla. Minä olen aivan petikuntoinen jos 38 kuumetta.
no ei perustellu,arvauskeskuksen tohtori se noin mulle kerto ku valitin että on ihan veto pois ja 37.5 ni ei antanu ees sairaslomaa ja sitte sano ton kuume jutun ja en tiiä miten se vaikuttaa siihen sitte onko mies vai nainen
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
no mun piti mitata ton kilpirauhasentulehduksen takia et nouseeko kuume et jos se nousee niin jatketaan kortisonia ja jos ei nouse niin sitten siirrytään tyroksiiniin. iltasin mulla on kuumeinen olo mut ei toi lämpö nouse koskaan tota 37.15 ylemmäksi. niin ja kipeenä oon ollut jo kolme kuutautta et sinällään en osaa sanoa tunnenko itseni kipeämmäksi nyt kuin yleensä.
No jos noin kauan olet ollut kipeä, niin kyllä sun pitää mennä uudestaan lääkäriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle on lääkäri sanonu että naisilla ei alle 38:aa astetta katsota kuumeeksi eikä aleta edes tutkimaan
No onpas lääkäri. Kyllähän 38 on selkeä kuume. Perusteliko miten niin etenkin naisilla. Minä olen aivan petikuntoinen jos 38 kuumetta.
no ei perustellu,arvauskeskuksen tohtori se noin mulle kerto ku valitin että on ihan veto pois ja 37.5 ni ei antanu ees sairaslomaa ja sitte sano ton kuume jutun ja en tiiä miten se vaikuttaa siihen sitte onko mies vai nainen
Itse aikoinaan ekaa kertaa syöpää sairastaessani ennen hoitoja oli viikon verran tuon verran lämpöä. Soitin sitten syöpälääkärille ja käski heti sairaalaan. Että kyllä se mulla katsottiin kuumeeksi, mun kohdalla tietysti taustalla muuta.

Mutta en kyllä ymmärrä sitä lääkäriä joka on sulle noin sanonut. Jokaiseen ihmiseen vaikuttaa kuume eri tavalla, jotkut ovat pienestäkin lämpöilystä ihan "raatoina".
 
sh
37.5 C kun ylittää niin perinteisesti on katsottu lämpöilyksi. Ei kai oikein voi sanoa että jonkun henkilön normaalilämpö on eksaktisti juuri vaikka 36,6 C kun sehän vaihtelee sen mukaan onko juuri touhunnut jotain ja naisilla etenkin kuukautiskierron mukaan voi olla puolen asteen heitto riippuen kuukauden ajasta milloin mittaa. Samoin aamuisin ja iltaisin voi olla eri lämpö, että jos on alle sen 37.5C niin ihan on normaali ruumiinlämpö eikä mitään kuumetta.
 
vieras
joo mulla on perjantaina taas kerran edessä verikokeet.. luultavasti mun pitää sitten ottaa se 12 kk kortisonikuuri, koska kai mulla olis muuten 36.6 lämpö eikä 37 päälle jos kilpirauhasentulehdus olis ohi.. ainut huonopuoli täs on et mulla otetaan biopsia marraskuun puolessa välissä ja niis ohjeis luki et kortisonia ei saa syödä kahta viikkoa ennen biopsiaa.. ja sitten taas jos mun pitää aloittaa se 12 kk kuuri kortisonia niin sitä ei saa keskeyttää ollenkaan tai jättää päiviä väliin... ei taas voisi olla yhtään hankalempaa.. mulle pitäis kirjoittaa selkokieliset ohjeet =)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle on lääkäri sanonu että naisilla ei alle 38:aa astetta katsota kuumeeksi eikä aleta edes tutkimaan
No ihan selkeesti sen takia ei tutkita alle 38 asteen, kun naiset on niiin hysteerisiä et lämpö nousee jo ihan sen takia :D
 
Varmaan kannattaa soittaa lääkärille ja kertoa olosta. Mulla ainakin vähäinenkin lämpö tekee tosi kipeäksi olon ja en todellakaan olisi työkuntoinen. Mulla harvoin kuume edes nousee yli 37.5, että me ollaan niin erilaisia jokainen.
 
Minulla on sama homma. Lämpö on seikkaillut pian kuukauden 37-37,5 välillä. Normaalilämpö minulla on alle 37. Kuukausi sitten sairastin flunssan, jonka jälkeen jäi tämä lömpöily. Poskia kuumottaa, yöllä on olotila, että ois kylmä ja kuuma yhtäaikaa, päivällä tulee yhtäkkiä kuuma ja sitten palelee. Olen käynyt verikokeissa ym. lekurilla, ei ollut tulehdusta tai muutakaan. Noh, nyt vaan annan olla..Jospa se tästä. Niin, no kilpirauhanen (vajaatoiminta) tutkitaan vielä verikokeitse, sitä kun on meillä suvussa.
 

Yhteistyössä