Voiko suhde oikeesti kaatua siihen et toinen on aamuvirkku ja toinen yökukkuja??

• Viestiketjun aloittaja hermokireenä
  • Ensimmäinen viesti
lisätietoja
Miksi mies sitten tökkii sut aina hereille? Tahtooko hän tehdä jotain kanssasi vai onko hänellä vaan käsitys, että ihmisen pitää nousta koska kellon mukaan on aamu?

lisätietoja
Ja täsmennän vielä kun sanoit että kaikki muu toimii niin onko tämä nukkuminen tosiaan ainoa asia jossa mies tahtoo pitää päänsä? Muuten hän kunnioittaa sun näkemyksiä vaikka uskonnosta / etiikasta, ruoka- ja musiikkimausta, mutta ainoastaan ei kunnioita sun erilaista unirytmiä?

hermokireenä (ap)
Alkuperäinen kirjoittaja lisätietoja;30764505:
Miksi mies sitten tökkii sut aina hereille? Tahtooko hän tehdä jotain kanssasi vai onko hänellä vaan käsitys, että ihmisen pitää nousta koska kellon mukaan on aamu?
Kun en ole tähän mitään järkevää vastausta saanu.
Yleensä se naureskelee mulle vähän sillai et "ootpa hassu kun haluat nukkua" (mikä sieppaa mun potenssiin seitkyttuhatta) tai sit se sanoo jotain et "mutkun mun teki mieli tulla halaileen sua" tai sit just toi et kun ihmisen KUULUU herätä ja nousta aamulla. Sit se ihmettelee miks oon kiukkunen kun ampiainen puoli päivää kun väsyttää ja vituttaa. Lapsellista tai ei.

hermokireenä (ap)
Alkuperäinen kirjoittaja lisätietoja;30764517:
Ja täsmennän vielä kun sanoit että kaikki muu toimii niin onko tämä nukkuminen tosiaan ainoa asia jossa mies tahtoo pitää päänsä? Muuten hän kunnioittaa sun näkemyksiä vaikka uskonnosta / etiikasta, ruoka- ja musiikkimausta, mutta ainoastaan ei kunnioita sun erilaista unirytmiä?
Jep.
Ei tapella mistään ruuista tai ajankäytöstä muuten tai rahasta tai viihteellä käymisestä tai mistään muusta.

lisätietoja
Onpa jännä tilanne. Olisi varmaan hedelmällistä ihan suoraan sanoa miehelle, että et halua häntä yöksi jos ei pysty sitoutumaan vaikkapa yhdeksi viikoksi siihen, että on herättämättä sinua aamuisin. Jos saisitte tehtyä tuollaisen kokeilun johon mies lupautuu, niin sen jälkeen keskustelu voisi jo viedä asiaa eteenpäin kun mies näkisi miten paljon iloisempi ja tyytyväisempi olet rauhassa nukuttuasi. Jos hänellä on tylsää vieraassa kodissa aamuisin niin leipokoon vaikka tai keksiköön jotain muuta uudenlaista tekemistä että saa hillittyä näppinsä sun herättämisestä.

Meillä erilaiset rytmit puolisoiden kesken on siitä hyvä asia, että kummallakin on omaa aikaa niin ettei se ole perheen yhteisestä ajasta pois. Mies herää kukonlaulun aikaan pitkän kaavan aamiaiselle lukemaan rauhassa aamun lehden, minä taas nautin hiljaisesta talosta ja kirjasta kun muut ovat nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hermokireenä (ap);30764495:
Menköön nukkumaan joka ilta vaikka seitsemältä, se ei ole mun ongelma alkuunkaan vaan se, että mies ei ikinä anna mun nukkua. Minkä johdosta mä en enää halua sitä tänään yöksi. Mikä kiristää meidän välejä.
En todellakaan tarkoita et mun pitäs saada nukkua joka viikonloppu neljään iltapäivällä, mut on se kumma kun ei saa nukkua edes kymmeneen. Hirveetä paskaa 5 aamua viikosta kun PAKKO herätä ja sit kun ei olis pakko niin herätetään. Vähemmästäkin pinna kiristyy kun aikunen ihminen tekee sen tahallaan. Ei voi lähtee vaikka lenkille tai kaupoille tai kattoo telkkaa tai lukee kirjaa kun pakko heti ekana tökkiä mut hereille. Eikä mun nukkuessa muiden tarvi tosiaan olla mitenkään hiirenhiljaa, mut ei tarvii tulla herättämällä herättämäänkään. Puuh.
Klo 10 nukkuminen viikonloppuisinhan on ihan normaalia! Eli todellakaan et ole suuttunut tyhjästä. Kyllähän tuollainen vituttaisi ketä tahansa, ja on mieheltä tosi epäkohteliasta alkaa tahallaan herättää ihmistä, joka haluaa nukkua. Klo 10 on kuitenkin vielä aamua, ja vaikkei olisikaan, niin olen jotenkin luullut, että melkein kaikki normaali-ihmiset nukkuvat viikonloppuisin johon yhdeksään tai jopa kymmeneen :D

Olisin itsekin todella vihainen. Meillä miehen kanssa vuorotellaan, niin että suunnilleen joka toinen aamu minäkin voin nukkua jonnekin kymmeneen. Ei se edes ole myöhään. Minusta silloin herää myöhään, jos nukkuu puolille päivin :D

"kko"
No ap.han kertoi aiemmissa viesteissä että hänellä on kouluikäinen lapsi joka nukkuu viikonloppuisin kymmeneen joten ei varmaankaan siitä ole kyse. Tuntuu oudolta ettei mies muissa asioissa halua kontrolloida, kun vain tässä yhdessä asiassa ei millään anna periksi.

Olishan se nyt ihan eri jos ap. nukkuisi jonnekkin iltapäivään asti mutta se että haluaa nukkua vapaa päivänä kello kymmeneen asti, ei pitäisi olla mikään ongelma, varsinkaan kun ei ole niitä ihan pieniä lapsia joiden vuoksi pakko nousta aiemmin.

Ensin ajattelin että mies ei tajua kuinka paljon ap.lle merkitsee vapaapäivien aamu-unet, kun ap. kertoi että mies sanoo haluavansa tulla halailemaan jne. ja sanoo aloittajaa hassuksi kun naisensa on sitten vähän kireänä tästä asiasta. Mutta ap. kuitenkin kertoo myös että he ovat tästä asiasta paljon riidelleet myös, joten en käsitä mikä miehellä on jos ei kuitenkaan muissa asioissa kontrolloi.. onko ap. kertonut miehelle suoraan että tämä herättely on se syy miksi ei halua miestä enää yökylään? Jospa se saisi miehen tajuamaan kuinka iso asia tuo on ap.lle.

"kko"
Ja tulipa vielä mieleen että voisko tosiaan olla kyse pelkästään siitä että miehellä ei ole ap.n luona aamuisin mitään tekemistä, kun kerran herää jo klo. 6. (ap. kertoi ekassa viestissään). Eli miehellä olis noin neljä tuntia vähintäänkin ajan tappamista yksin ennen kuin kumppani herää, mitä mies omassa kotonaan tekee vapailla aamuisin, kun on yksin? Ehkä tästä kannattaisi jutella jos ette ole jo niin tehneet.

hermokireenä (ap)
Ollaan juteltu ja puitu ja selvitetty ja riidelty tästä asiasta tuhat kertaa. Mut tää onkin se outo puoli et mies ei oo mikään kontrollifriikki vaan sen mielestä on vaan täysin käsittämätöntä et jotkut ei herää joka aamu kello 6. Kun hän on aina heränny ja hänen lapsuudenkodissa on sillai aina herätty ja hänen ex on aina ollu aamusta tolpillaan ja heidän yhteinen lapsi herää aina viimestään seittemältä ja hän ei vaan ole ikinä tuntenu ketään joka pystyy nukkuun aamusin. Se on hänen mielestään täysin kummallista ja omituista ja käsittämätöntä.
Miehellä on täällä mun luona mahdollisuudet tehdä ihan samoja asioita kun omassa kotonaan. Täällä voi katsoa telkkaa tai leffoja, täälläkin on ovi mistä pääsee ulos ja sisään esimerkiks lenkille tai sinne kauppaan tai johki. Menköön sitte vaikka kotionsa aamuks jos ei täällä tekemistä keksi.
Tää on vähän noidankehä kun mä en halua sitä enää tänne (olen sen sille sanonut suoraan sata kertaa ja selittäny miksi) ja se vaan sit kääntää asian niin et kun ei saa olla täällä niin sit ainakin haluaa nyhjätä mussa kiinni kun on niin ikävä ja plääplää. Ja mä en muutenkaan oo mikään nyhjääjäluonne. Normi pusut ja halit on ok, mut en kestä semmosta lääppimistä ja toisessa roikkumista ja jatkuvaa kyhnäämistä, se ahdistaa mua. Et ehkä mä oon sitte jotenki rajottunu yksilö. Mut mä olen mä ja mulla on olo et en tämmösenä miehelle kelpaa kun väkisin tekee koko ajan vasten mun toiveita.
Välillä musta tuntuu että mä olen tässä suhteessa se mies ja mun mies on se "roikkuva" nainen jolla on tarve koko ajan olla kartalla mun olemisesta ja olla mun lähellä... :ashamed:

"kko"
No pakko sanoa tuon viimeisen ap.n viestin perusteella että taitaa olla aika toivotonta saada mies tajuamaan että joku haluaa nukkua pidempään kuin 6 tai 7 asti aamulla vapaa päivinään. Tai että miksei siitä saisi hermostua kun toinen tulee aina herättämään varhain aamulla vaikka olisi mahdollisuus ja halua nukkua vielä.

Ja vielä tuo nyhjääminen.. ja tosiaan se ettei mies voi olla herättämättä naistaan 6-7 aikaan aamulla vaikka olet sanonut että se on syy miksi et halua häntä yökylään.

Jos olisin itse tuossa tilanteessa niin mulla menis hermot äijään ihan totaalisesti. Olen myös niitä ihmisiä jotka haluavat vapailla nukkua aamuisin vähintään 9 asti jos ei kymmeneenkin. Vapaapäivänä en nouse ennen yhdeksää sängystä jos ei ole jotain menoa. Ja jos joku mies olisi aina herättämässä kello 6 niin loppuis yhteiselo lyhyeen jos ei voisi lopettaa tuota herättelyään.

lisätietoja
Ota mies viimeisen kerran puhutteluun rauhallisessa tilanteessa ja sano että haluat pitää suhteessa taukoa kunnes hän oppii kunnioittamaan sun aamu-unia, ja jos ei siihen pysty lupautumaan niin jatkatte omiin suuntiinne.

vierailija
Kysyisin sulta lisätietoja ap. Kirjoitat että muuten teidän homma toimii täysin, mutta erilaiset rytmit rasittavat suhdettanne. Miten tämä rasitus käytännössä ilmenee? Siis onko kyseessä sanallinen riitely asiasta (miten usein siitä tulee riitaa?), vai tuleeko teille jotain käytännön ongelmia erirytmisyydestä, jos tulee niin millaisia?

Yhteistyössä