Voiko sisätutkimus viimeisillä viikoilla käynnistää synnytyksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virtahepo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virtahepo

Vieras
Siis ekaa odotan viikolla 36+5. Viimeksi neuvolassa valittelin unettomuutta ja muuta pientä, niin neuvolan täti sanoi leikkimielisesti, että ensiviikolla sitten lääkärissä käsket lääkärin tehdä perusteellisesti sisätutkimuksen niin saa synnytyksen käyntiin.... Lääkäri minulla siis ensviikolla, jolloin viikkoja 37+.
Onko jollain lähtenyt synnytys käyntiin sisätutkimuksen jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja virtahepo:
Siis ekaa odotan viikolla 36+5. Viimeksi neuvolassa valittelin unettomuutta ja muuta pientä, niin neuvolan täti sanoi leikkimielisesti, että ensiviikolla sitten lääkärissä käsket lääkärin tehdä perusteellisesti sisätutkimuksen niin saa synnytyksen käyntiin.... Lääkäri minulla siis ensviikolla, jolloin viikkoja 37+.
Onko jollain lähtenyt synnytys käyntiin sisätutkimuksen jälkeen?

Itse menin rv39 sairaalaan vuorokauden jatkuneiden kivuttomien supistusten takia tarkastamaan kohdunsuun tilanteen. Kätilö teki tosi kovakouraisen sisätutkimuksen ja sano, ettei synnytys vielä käynnissä ja käski kotiin. Sairaalan ovella meni lapsivedet ja samantien alko todella kivuliaat supistukset.

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
Ei se vaikuta vaikka kuinka ronkkii.

Kyllä vaikuttaa. Monesti vielä tekevät tieten "rajumman" sisätutkimuksen antaakseen vauhtia synnytykseen. (irrottelevat kalvoja mm) ja kyllä monilla se on tepsinyt. Ei siis mikään huuhaa juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja AIHA:
Alkuperäinen kirjoittaja mom:
Ei se vaikuta vaikka kuinka ronkkii.

Kyllä vaikuttaa. Monesti vielä tekevät tieten "rajumman" sisätutkimuksen antaakseen vauhtia synnytykseen. (irrottelevat kalvoja mm) ja kyllä monilla se on tepsinyt. Ei siis mikään huuhaa juttu.

Mulla ei auttanu mikään vaikka kuka teki ja mitä.

Tiedä häntä, mutta minä kävin viikolla 41+1 stiksaamassa lapsiveden ja samalla teki sisätutkimuksen. Vuorokauden sisällä sitten synnytys käynnistyi. Sitä ennen ei ollut ollut yhtikäs ainoaa kipeää supistusta edes.

Yhteistyössä