Voiko seurakunnasta saada rahallista avustusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Okei. Hirveä pino laskuja maksamatta ja toimeentuloa tukea olen hakenut, mutta todennäköisesti sitäkään minulle ei myönnetä läheskään niin paljon että saisin laskut maksettua ja joo miten mielelläni meniskin töihin, mutta kun mistään mitään saa :(

Mä olen kerran saanut avustusta, vuosia sitten, mitään ei kysytty sosiaalitoimistosta (tai kysyttiin, mutta ei tarvinnut mitään hylkäävää päätöstä) ja eu-ruokakassia en ollut hakenut eikä se sillä paikkakunnalla seurakunnalle kuulunutkaan. Myöskään miehen kuulumisesta kirkkoon ei kysytty, eikä munkaan kuulumista millään lailla tarkistettu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
kyllä voi jos a. kaikki perheenjäsenet kuuluu kirkkoon. b. ensin haettu sossusta mutta hylätty päätös c. on käyttänyt ensin eu-avustuskassin.

Mikä on eu-avustuskassi

Kunta/kaupunki jakaa kerran kuussa kaikille halukkaille. sisältää leipää, maitojauhetta, hapankorppua, jauhoja,näkkileipää, joskus hedelmiä,kasviksia ja välillä maitotuotteita.
Täälä kunnassa jakaa kunnan perhetyö joka kuukauden viimenen keskiviikko.

Olen saanut pari kertaa muutaman kympin maksusitoumuksen ruokakauppaan diakonilta. Ei vaatinut mitään sossun tms päätöksiä, kerroin vain mistä mun tilanne johtui. Ystäväni sai jonkun vanhan ulosottolaskuun rahat srk:lta eli aika yksilöllistä mitä mistäkin maksetaan.
Rohkeasti vaan soitto diakonille!

Alkuperäinen kirjoittaja vink:
MENE TÖIHIN!!
sieltä saa rahaa!

Justiinhan mä tossa aikasemmin laitoin, että miten hemmetin mielelläni mä menisin töihin mutta kun missään ei vaan ole mitään! Koulutusta ei ole, kun tässä justiinsa parhaillaan koulussa olen.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä olen kerran saanut avustusta, vuosia sitten, mitään ei kysytty sosiaalitoimistosta (tai kysyttiin, mutta ei tarvinnut mitään hylkäävää päätöstä) ja eu-ruokakassia en ollut hakenut eikä se sillä paikkakunnalla seurakunnalle kuulunutkaan. Myöskään miehen kuulumisesta kirkkoon ei kysytty, eikä munkaan kuulumista millään lailla tarkistettu.

Mihin tarkotukseen sä sait rahaa ja paljonko sait? Jos saa udella...

öö.. en muista ihan tarkkaan, taisi olla satasen verran laskujen maksuun tms. Silloin oli juurikin se tilanne, että kaikki laskut oli rästissä jne.. tosi huonosti meni.. Huoh. No, siitä selvittiin onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

öö.. en muista ihan tarkkaan, taisi olla satasen verran laskujen maksuun tms. Silloin oli juurikin se tilanne, että kaikki laskut oli rästissä jne.. tosi huonosti meni.. Huoh. No, siitä selvittiin onneksi.

No mulla on semmosen 400-500e edestä noita laskuja maksamatta ja muutamissa on eräpäiväkin jo menny jokin aika sitten :/ Niin ahdistava tämmönen tilanne, että on monen sadan euron edestä laskuja, mutta ei rahaa millä makssa.

No mulla on semmosen 400-500e edestä noita laskuja maksamatta ja muutamissa on eräpäiväkin jo menny jokin aika sitten :/ Niin ahdistava tämmönen tilanne, että on monen sadan euron edestä laskuja, mutta ei rahaa millä makssa.

Kyllä pitää myös elää omien varojensa mukaan - mistä laskut ovat syntyneet ja oletko ottanut yhteyttä paikkoihin, joista laskut ovat tulleet ja yrittänyt sopia pidemmästä maskuajasta / maksusta erissä.

Ei sekään ihan reilua ole, että oletat vaan, että joku hups vaan maksaa laskusi.

Kyllä seurakuntakin varmaan vähän on kiinnostunut mitä laskuja sinulla on...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä pitää myös elää omien varojensa mukaan - mistä laskut ovat syntyneet ja oletko ottanut yhteyttä paikkoihin, joista laskut ovat tulleet ja yrittänyt sopia pidemmästä maskuajasta / maksusta erissä.

Ei sekään ihan reilua ole, että oletat vaan, että joku hups vaan maksaa laskusi.

Kyllä seurakuntakin varmaan vähän on kiinnostunut mitä laskuja sinulla on...

En mä nyt mitään oletakkaan, enkä mä ikinä ole ollu tämmösessä tilanteessa ja mä oon itekkin tässä miettiny miten ihmeessä mä olen tämmöseen tilanteeseen ajautunut.

[quote="ap] En mä nyt mitään oletakkaan, enkä mä ikinä ole ollu tämmösessä tilanteessa ja mä oon itekkin tässä miettiny miten ihmeessä mä olen tämmöseen tilanteeseen ajautunut.
[/quote]

No koita nyt ensin järjestää laskuillesi lisää maksuaikaa - näin olettaisi kaikkien järkevien ihmisten toimivan..

Ja etenkin niille, joissa eräpäivä ei vielä ole mennyt...

kyl sieltä saa mutta ne maksetaan diakonin kautta ne laskut ja sen minkä diakoni voi itse päättää on 100 euroa ja vain yhden kerran ihmisen elon aikana eli siellä ei sit juosta enää ainakaan rahan vuoksi. Eli sillä summalla voi maksaa sun laskuja ja silloinkin sun pitää todistaa että kelasta ja sossusta ei tule mitään ja että sinulla ei ole maksuvaraa itse maksaa, eli sulla pitää olla ne laskut mukana ja ne jää sinne JOS jää. Käteistä rahaa et saa. Sit diakoni ohjaa ruokapusseja hakemaan ja kertoo paikat missä voi käydä syömässä eurolla. On kirkolla olemassa joku akordirahasto mutta sieltä saa vaan tosi kriisissä, eli täytyy olla velkaneuvojan kanssa pohdittuna maksuasiat ja sitten jos siellä tökkii, niin sitten voi diakonin ja velkaneuvoja avulla laatia hienon, laajan hakemuksen kirkon akordirahastolle.... yleensä ihmiset jotka sieltä jotain voi saada on tosi kusessa eli on esim. palanut koti tms... eli pitkä tie , kannattaneeko...en tiedä. ps. tilaa aika ny ekaksi sinne velkaneuvojalle ja tosiaan neuvottelet velkojien kanssa eräpäivistä.

Mieki kävin tänään velkaneuvojan luona.Ku on tuossa laskuja 2631e edestä rästissä ja suurin osa laskuista on yli kuukauden myöhässä.Velkaneuvoja sanoa että hae sossusta.Mie sanoin että sieltä tulee vain hikiset 250e että sillä ei makseta ku vuokra.Saahan mie kelalta 439e ja siitä maksan 84e elatusmaksua ex-tyttökaverille.Tähän olekko yks ratkasu että hirttää ittensä.Niin eipä tartte maksella enään ikinä laskuja.Niin mie olen työtön.

On se kumma kun pikavipit, kulutus luotot yms jäi laillisiksi, mutta tavis työtön ei saa maksaa niitä pois esiim 100 e / kk. JÄrjestelmä ei PALVELE ihmistä kuten kuuluisi. Vastuullisesti ja kaikkia hyödyttäen. Nyt vaan kirjoituksia lisää asiasta, että kaikki hetkellisesti hairahtaneet saavat järkevän kohtelua, rippumatta onko töissä vai ei!!!!!! mahdollisuus !!!!!!!!HOITAA asia puuttuu kokonaan. HUHUUUU ; sosiaalilait ja poliitikot!!!kiiire, kiire, kiire auttaa teillä on! kerronpas mitä aihetuaa tuo typerä tavisken pikavippi jahtaus!!!! käräjäoikeus, ulosotto, maksuhäiriömerkintä, ja sitä kautta stressiä ja pitkittyvää työttömyyttä, mahdollisuus AINA on , pätkäsiivous työ ja velat maksettua, mutta yhteiskunna PITÄÄ tuoda KEVYEMPI tapa maksaa ne !!!!! MIksi ihmiset eivät avaa laksujaa, koska shokki ja lamaannus tuosta pasha järjestelmästä tekee heistä sitä, nuori saa posti ullosotosta, voit vain kuvitella että hän menee PANIIKKIIN; suotta.heillä ei ole työkaluja joka autaaa , eli vain järestelee velat sopiviin kk eriin. MUlla palla käämit tähän ahneidien oikeuskulujen kerääjiin, tehkää itse KORI ehdotus velkojalle, saatta kertasuorituksella yhden kerrallaan maksettua, ja akorid tarkoitta kerralla maksetaan, kulut ja korota antaa velkoja anteeksi. toiimiii!!!!!jaksakaa ja muutetaan yhdessä tää järjestelmä!!!!!

Yhteistyössä