Voiko sairaslomalla liikkua kodin ulkopuolella jos vointi sen sallii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minulla selkä kipu ja lääkäri määräsi sairaslomaa ja sanoi et missään tapauksessa makaaminen ei auta vaan liikunta olin varannu jo ennen saikkua ulkomaan matkan ja lähdin ulkomaille viikoksi kävelee onko se luvattua

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
missä työntekijä oli ilmoittautunut vatsatautiseksi ja pomo oli bongannut hänet kolmen tunnin päästä hampurilaispaikasta täyden tarjottimen ja lastensa kanssa. Tuli varoitus ja palkaton päivä. ..

No toi on jo totisesti sellanen asia, mistä voi palkattoman päivän antaakin. Jos on vatsataudissa, niin ei hesessä käydä hampparilla...

Riippuu sairaudesta missä voi liikkua ja voiko liikkua kovinkaan ihmisten ilmoilla.
Minua aina häiritsee käydä sairaslomalla kaupassa tai muualla kuin lääkärissä/apteekissa.
Toki keskenmenojen jälkeen olen kulkenut ihmisten ilmoilla ihan oman pääni takia. Silloin en halunut jäädä kotiin hautomaan paskaa elämää.

kyllä se riippuu ihan sairauden laadusta suhteessa työhön. jos kerran puhetyötä et pysty tekemään, niin ei se estä sinua muutoin liikkumasta, mutta tosiaan ei ehkä kannata lähteä laulamaan tms.

sairaslomalla saa tehdä mitä lystää jos kunto antaa myöden. tiedän tapauksen jossa työn antaja ei antanut käyttää kesä lomaa tiettyyn aikaan. henkilö haki sairaslomaa selkäkivuista ja kaivoi sairaslomalla 30 metriä ojaa. asia tuli työnantajan tietoon joka eväsi sairaslomarahat. oikeudessa menettely katsottiin vääräksi ja sairaslomarahat määrättiin maksuun. lääkärin sana on laki!! henkilö jatkaa normaalisti samalla työnantajalla jo useampaa vuotta.

Yhteistyössä