voiko saada sen verikokeen

  • Viestiketjun aloittaja "hipsu"
  • Ensimmäinen viesti
"hipsu"
jossa selvitetään onko mahdollista saada veritulppaa?? haluaisin ruveta käyttämään epillereitä kun mitkään hormoonittomat ehkäisyt ei sovi. mutta ottaakohan se lääkäri sellaisen kokeen jos ei suvussa ole tulppia esiintynyt viimeksi kun kysyin ei suostunut kirjoitti vaan pillerireseptin ja sanoi että voin syödä huoletta? mummollani ollut valtimoissa jotain häikkää hälle tehtiin ohitusleikkaus...
 
ap.
[QUOTE="xxxx";23449330]miks pitäis ottaa semmonen verikoe, epäiletkö jotain vai onko tää joku outo pelko? oletko ollut raskaana?[/QUOTE]

en tiedä joku outo pelko varmaan? olen joskus kärsinyt paniikkihäiriöstäkin... olen ollut kahdesti raskaana...
 
Saraldo
Ei niitä verikokeita oteta kuin syystä. Ja sulla ei sellaista ole. Sitä paitsi se on melkoisen kallis verikoe. Joten jos lääkäri on sulle pillerireseptin myöntänyt, hän on katsonut sun olevan kelvollinen syömään niitä. Sulla ei ole myöskään sukurasitetta, ohitusleikkaus ei liity veritulppiin mitenkään.
 
SuperAku
Niinkuin jo tuolla yhdessä ketjussa totesin, niin hormoonikierukka on ainoa turvallinen hormonaalinen ehkäisy niille, joilla on tukostaipumus. Joten mikäli kovasti pelkäät mahdollista tukosta niin pyydä lääkäriltä resepti hormoonikierukkaan ja varaa aika sen asettamista varten niin ei tarvitse pelätä sitä tukosta :)
 
ap.
Niinkuin jo tuolla yhdessä ketjussa totesin, niin hormoonikierukka on ainoa turvallinen hormonaalinen ehkäisy niille, joilla on tukostaipumus. Joten mikäli kovasti pelkäät mahdollista tukosta niin pyydä lääkäriltä resepti hormoonikierukkaan ja varaa aika sen asettamista varten niin ei tarvitse pelätä sitä tukosta :)
kuparikierukan olisin alunperin halunnut mutta minulla on sellainen rakennepoikkeama kohdussa ettei minkäänlaista kierukkaa voida asentaa.
 
"sammakko"
ei voi saada. vasta sitten kun on liian myöhäistä, eli oot jo tulpan saanut, siinä vaiheessa verikoe taitaa olla enää pikkuisen turha kun vahinko on jo tapahtunut.

eli e-pillereiden syönti on kun venäläistä rulettia pelais...
 
Kyllä se niin on että tulppa tulee jos on tullakseen :( Ei siihen mitkään testit auta. Jos lääkäri on todennut ettet oot riskiryhmää tulppien suhteen niin kyllä sä pillereitä syödä. Eniten tulppariskiä lisää raskaudet, tupakointi, sukurasitteet ja ylipaino.
 
hoosianna
joku lääkäri jossakin sanoi että jos on selvinnyt raskauksista ilman tulppaa on aika epätodennäköistä että pillerit sellaisen sais aikaan... mutta tosiaankin ei kukaan sitä voi varmasti tietää miten käy...
 
ap.
Kyllä se niin on että tulppa tulee jos on tullakseen :( Ei siihen mitkään testit auta. Jos lääkäri on todennut ettet oot riskiryhmää tulppien suhteen niin kyllä sä pillereitä syödä. Eniten tulppariskiä lisää raskaudet, tupakointi, sukurasitteet ja ylipaino.
en tupakoi, en ole ylipainoinen ja ei mun tietääkseni kukaan ole tulppaa saanut suvussa... On vain niin vaikea tehdä mitään päätöstä mihinkään suuntaan tässä asiassa ottaako riskin vai ei? miten osaan tehdä päätöksen?
 
en tupakoi, en ole ylipainoinen ja ei mun tietääkseni kukaan ole tulppaa saanut suvussa... On vain niin vaikea tehdä mitään päätöstä mihinkään suuntaan tässä asiassa ottaako riskin vai ei? miten osaan tehdä päätöksen?
No kyllä toi kuulostaa (näin sairaanhoitajan mielestä) ihan siltä että voit alkaa syödä pillereitä. Pillereistä tullut tulppariski on kuitenkin aikas pieni jos noi tupakointi yms. asiat on kunnossa. Jos vielä epäilyttää niin voithan toki kysyä toisenkin lääkärin mielipiteen, vaikka ihan jonkun joka on ehkäisyasioihin erikoistunut.
 
ap.
No kyllä toi kuulostaa (näin sairaanhoitajan mielestä) ihan siltä että voit alkaa syödä pillereitä. Pillereistä tullut tulppariski on kuitenkin aikas pieni jos noi tupakointi yms. asiat on kunnossa. Jos vielä epäilyttää niin voithan toki kysyä toisenkin lääkärin mielipiteen, vaikka ihan jonkun joka on ehkäisyasioihin erikoistunut.
en mä taida kehtaa kysyä enää tästä asiasta.. :D olen kysynyt kokeneelta gynekologilta, ehkäisyneuvolan lääkäriltä ja useammalta terveydenhoitajalta ja kaikki sanoo että voin syödä :D
 
en mä taida kehtaa kysyä enää tästä asiasta.. :D olen kysynyt kokeneelta gynekologilta, ehkäisyneuvolan lääkäriltä ja useammalta terveydenhoitajalta ja kaikki sanoo että voin syödä :D
No eiköhän tuo sitten riitä jo varmistukseksi :) Ja muista toki että voit joutua muutamaankin kertaan vaihtaa pillerimerkkiä ennen kun just se sulle sopiva merkki löytyy.
 
upsy
niin mut ihminen on kyl raskaana vaan sen 9kk. jotkut syö e-pillereitä jopa kymmenen vuotta. miettikää nyt jos pitäis olla raskaana 10vuotta putkeen kokoajan riski päällä....
 
ap.
jotenkin ristiriitaista kun mua ei yhtään huolestuta/pelota raskautuminen ja että siitä saisin veritulpan mutta pillereihin liittyy tää pelko vaikka raskaudessa onki isompi riski...
 

Yhteistyössä