Voiko s-etukortilla tankata vaikka s-tilillä ei ole rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pinja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiiä, mulla ei ole s-tiliä. Mutta kyllähän joskus debitti voi mennä miinukselle, siis menee läpi maksuvälineenä vaikka tilillä ei ole katetta. Mutta siitä tulee nopeasti katteen ylitys, mistä menee lisämaksu, ellet muista hetimmiten siirtää tilille rahaa. Toisaalta se saattaa just sillä kertaa tehdä tarkistussoiton, eikä meekkään läpi-

Nykyään ainakin täälläpäin kortti varmennetaan kun tankkaa. Ennen sillä pystyi tankkaamaan vaikkei tilillä ollutkaan rahaa. Ja kyllä, olen ollut niin köyhä että on ollut pakko tankata autoa vaikka tili on tyhjä ja rahaa on tullut vasta parin päivän päästä.

Nykyään ainakin täälläpäin kortti varmennetaan kun tankkaa. Ennen sillä pystyi tankkaamaan vaikkei tilillä ollutkaan rahaa. Ja kyllä, olen ollut niin köyhä että on ollut pakko tankata autoa vaikka tili on tyhjä ja rahaa on tullut vasta parin päivän päästä.

Joillain kylmäasemilla ei varmenneta.. Nimim. tankkasi ajatuksissaan s-tilin 90e miinukselle....

Ennen pystyi muuten viikonloppuisin ja pyhinä maksamaan missä vaan vaikkei tilillä ollutkaan rahaa. Harvassa paikassa alettiin soittelemaan varmennusta.

[QUOTE="vieras";28296930]En tiiä, mulla ei ole s-tiliä. Mutta kyllähän joskus debitti voi mennä miinukselle, siis menee läpi maksuvälineenä vaikka tilillä ei ole katetta. Mutta siitä tulee nopeasti katteen ylitys, mistä menee lisämaksu, ellet muista hetimmiten siirtää tilille rahaa. Toisaalta se saattaa just sillä kertaa tehdä tarkistussoiton, eikä meekkään läpi-[/QUOTE]

Riippuu siitäkin millaiset ehdot siinä debit-kortissa on. Sopimuksessa voidaan määritellä, että kortti varmistaa aina saldon. Meidän perheessä yhden kortin kohdalla varmistaa aina, toisen kortin kohdalla taas sopimuksessa on eri sanamuota ja ei tarkista aina. Tosin bensa-automaatit taitaa aina tehdä katevarauksen (ja tarkistaa saldon) kortilla maksaessa.

meillä ei ainakaan pysty tankkaamaan millään huoltiksella niin että kortti menis miinukselle.. varmentaa aina. mutta muuten s-pankin depitti antaa mennä miinukselle

Yhteistyössä