Voiko risiiniöljyä käyttää raskauden aikana ummetuksen hoitamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ruuansulatus on hidasta ja ummetustakin on... Kipuja tämän vuoksi sitten tyyliin joka kolmas päivä, kun tarpeitaan ei saa tavallisesti tehtyä. Levolacia olen ottanut, ja se on kyllä auttanut, mutta laktuloosi aiheuttaa vatsanväänteitä, joista en pidä kyllä yhtään. Risiiniöljyn sanotaan auttavan ummetukseen, mutta voiko sitä raskauden aikana ottaa? (Edes kerran tai pari.) Synnytys alkaa olla lähellä, joten maha olisi hyvä hoitaa kuntoon..

[QUOTE="Vieras";23162669]Ruuansulatus on hidasta ja ummetustakin on... Kipuja tämän vuoksi sitten tyyliin joka kolmas päivä, kun tarpeitaan ei saa tavallisesti tehtyä. Levolacia olen ottanut, ja se on kyllä auttanut, mutta laktuloosi aiheuttaa vatsanväänteitä, joista en pidä kyllä yhtään. Risiiniöljyn sanotaan auttavan ummetukseen, mutta voiko sitä raskauden aikana ottaa? (Edes kerran tai pari.) Synnytys alkaa olla lähellä, joten maha olisi hyvä hoitaa kuntoon..[/QUOTE]

Mun tuttu sai synnytyksen alkamaan risiiniöljyllä :)

[QUOTE="gee";23162730]Mun tuttu sai synnytyksen alkamaan risiiniöljyllä :)[/QUOTE]

No ihan vielä ei tarvitsisi alkaa synnyttämään... :) Uskaltaakohan tuota siis ottaa?

Mä olen kans vuosia sitten kokeillu risiiniöljyllä käynnistää synnytyksen mutta ei onnistunu. Oon kuullu että joku on saanu sen toimimaan mutta mun kohdalla toimi ainoastaan p......suoli :D Tyhjentypä kerrankin kunnolla :D

Juu ei risiiniöljyä.
Voi kuulemma aiheuttaa sen et vauvakin kakkii,ja et istukka voi revetä..

Sikiö kyllä laskeutuessaan painaa suolta sen verran et ummetuskin usein laukjeaa itekseen.Jos ei niin peräruiske on aika välttämätön,jos meinaa et synnytys pääsee käyntiin...vauva kun ei myöskään välttis pääse kunnolla laskeutuun jso suoli on täynnä sitä ittteensä.