A
"a.p"
Vieras
Mä tiedän, että palstalla on muotia haukkua ja diagnosoida miehiä narsisteiksi, mutta minun mieheni on sellainen aidosti. Käy terapiassa, mutta siitä ei ole mitään apua. En pysty enää elämään näin, lapset ei ansaitse tätä. Tätä helvettiä olen jaksanut tällaisena tuskallisena sinnittelyllä päivästä toiseen jo kohta 4 vuotta. Nyt haluan pois lopullisesti. Mutta. Lapset 1,5v ja 5v ovat hoidossa koska opiskelen. En saa enää opintotukea enkä opintolainaa, tukikuukaudet on käytetty loppuun. Opinto-oikeus päättyy vuoden päästä, ehdin juuri ja juuri valmistumaan siinä ajassa jos pystyn jatkamaan täysipäiväistä opiskelua siihen asti. Ainoa tuloni on kahden lapsen lapsilisät. Eihän mulla ole varaa täältä lähteä! Miten mä saan edes ensimmäisen kuun kaikki laskut ja ruuat maksettua? Puhumattakaan vuokratakuusta. Kelasta ja sossusta varmasti saisin jotain tukea, mutta niihin menee ilmeisesti kuukausia? En ole saanut mitään rahaa säästöön eikä vanhempani voi auttaa rahallisesti. Kaikkea muuta apua ja tukea heiltä varmasti saan mutta en rahaa. Töihin voisin mennä, todennäköisesti saisin jotain myyjän hommia, mutta sitten menisi pian valmis tutkinto hukkaan. Valmistun alaan jossa työllisyys on hyvä ja palkallani pysyttäisi elämään hyvin. Miten mä voin siis tässä asiassa nyt edetä? Tuntuu vaan niin mahdottomalta ajatus erosta kun en pystyisi rahallisesti mihinkään.