Voiko pomon ilmottaa suosittelijaksi ilman "lupaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tööt";24353468]En ole tyhmä laisinkaan. En olisi varmasti ensimmäisenä irtisanottavien listalla vain siksi, että käyn haistelemassa uusia tuulia. Meillä voi tällaisista asioista puhua avoimesti, jotta haloo itsellesi.[/QUOTE]

No se mitä on sinun työpaikallasi ei päde kaikkialla muualla, haloo.
Tuli varmaan yllätyksenä.
Mutta antaa olla, sain vastaukseni, jotkut osasivatkin vastata asiallisesti, kiitos heille. :)

Kyllähän se on kohteliasta kysyä suosittelijalta, ainakin silloin suosittelija tietää valmistautua mahdolliseen puheluun. Vaikka meidän työpaikalla onkin hyvä henki, silti en uskaltaisi pomoilleni vihjata jos jotain muuta paikkaa olisin hakemassa. Jos en vaikka saakkaan paikkaa niin tunnelma voisi olla jäätävä. Suosittelijahan voi olla vaikka kollega, aikaisempi pomo, alan lehtori/professori tai vaikka jokin tuttu joka on samalla alalla. Minun suosittelijoilleni ei ole koskaan kukaan soittanut, vaikka työpaikkoja olenkin saanut.

Eihän suosittelijan ole pakko olla pomo. Olisko ap:n miehellä joku muu henkilö, jota vois pyytää suosittelijaksi? Itse olen toiminut suosittelijana työkaverille, jonka kanssa tein paljon yhteistyötä ja jota ohjasin, vaikken hänen pomonsa ollutkaan, sekä tutulle, jonka tunsin harrastukseni kautta (oltiin siis tehty vapaaehtoistyötä samassa järjestössä vuosia, ja olin ko. järjestön silloinen pj).

Mutta joo, lupa on syytä kysyä. Voi olla, ettei puhelun lopputulos ole kovin suositteleva muuten.