Voiko pitää paikkansa (tuilla elämisestä)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauan elävät sossupummit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kamala";24315899]Mä olen kansaneläkkeellä oleva yh, yksi 3v lapsi ja toinen syntymässä piakkoin. Mun "tulot" 2400e/kk, josta vuokraan menee 600e/kk. Aika vähän toi sun mainitsema summa on.[/QUOTE]

Hmm, kansaneläkkeen maksimimäärä on 586,46 €, sen saa, jos muita tuloja max 51€ kuussa, jos muut tulot 1200€ , kansaneläkettä ei saa ollenkaan. En nyt millään matematiikalla ymmärrä, että jos tulosi 2400e/kk, miten voit olla kansaneläkkeellä???

[QUOTE="vieras";24316009]Kuka käski elää yli varojen? Varmasti ihan oma valinta ottaa niin monta lainaa (taloon, autoon ym.) ettei palkasta jää enää mitään.

Kerroppa vaikka huvikses ne teidän "pakolliset laskut".[/QUOTE]

Pakolliset laskut:

Vakuutus, lainanlyhennys, puhelinlasku, lasten päivähoitomaksut, ajoneuvovero, sairaalalaskut, apteekin lasku(kun ei ole käteisellä varaa).

meille ei tule lehtiä, mainoslehtiä tulee. Me emme tilaa tavaroita netistä. Ei ole televisiota. Auto on koska on pakko.

Lasken ruokaostokset niin että ylimääräiseen ei ole varaa.

Edelleen ne 3 alle 3v lasta joten ylivarojen ei voi elää. Vaippoja menee

Alkuperäinen kirjoittaja yh myös;24315972:
Mitätön summa? Nyt mulle tulee työssäkäyvänä aika idiootti olo kun mulle jää vähemmän käteen palkasta vuokran ja laskujen jälkeen. Eläköön loiset!

satuitko huomaamaan että tuohon oli laskettu menoiksi vain vuokra, vesi ja sähkö?? Noiden lisäksi pitää varmasti maksaa vielä vaikka mitä muita laskuja...

[QUOTE="vieras";24316009]Kuka käski elää yli varojen? Varmasti ihan oma valinta ottaa niin monta lainaa (taloon, autoon ym.) ettei palkasta jää enää mitään.

Kerroppa vaikka huvikses ne teidän "pakolliset laskut".[/QUOTE]

Lisäys. Meillä on 1 laina 1 taloon ja 1 autoon. Alle 100 000 reilusti. ei ole uusi auto eikä todellakaan uusi remontoitu talo. päinvastoin. perustalo joka vaatisi korjausta. Ostettu, ei rakennettu.

Joo tää alle 3v kotona hoitaminen on todella noin tuottoisaa :laugh: ja kun lisäks saan 60 e eskarilaisesta sisaruskorotusta niin huh huh ;)

Kukin voi laskea googlen avulla (perusosasta lähtien )arvion itselleen/perheelleen toim.tulotukilaskurilla ja sitten miettiä miksi sellainen tuki onkaan olemassa kuin toimeentulotuki!

Ja tosiaan työssäkäyvä ja kotihoidontuella oleva saakin saman määrän lapsilisää ja elatusapua, että kun ne lisätään palkan päälle niin onpa kiva tuloero.
Täytyy sit töihinpalatessa muistaa tulla palstalla voivottaa, kun kotiäidit vie mun veroeurot :D

Viimeksi muokattu:
Mikä ihmeen käsitys on että työssäkäyvä ei voi saada rahaa sossusta??? Tottakai se saa jos on liian pienet tulot suhteessa välttämättömiin menoihin. googlettakaa toimeentulotukilaskuri ja laskekaa älkääkä narisko siitä että jotkut hakee sen mihin on oikeus

Voi hyvinkin. Miehen sisko 36v ei ole ikinä tehnyt päivääkään töitä ja on tällä hetkellä viikon matkalla kreikassa, no joutuivat maksamaan vaan lennot. Mutta kyllä vähän pistää kiehuttamaan näin veronmaksajana jos kerran etuudet on sitä luokkaa että pystyy lentomatkoja maksamaan, niin silloin on kyllä jotain vikaa systeemissä. Kun kysyttiin mistä saaneet rahat niin ihan itse kertoivat että ovat tuista ne säästäneet

Te jotka sanotte että kaikki saa saman verran jos vaan tulot jää alle rajojen niin ei se niinkään mene. Vaan ne jotka on fattan vakio-asiakkaita saa sieltä paljon enemmän koska voi hakea harkinnan varaista kaikkeen ylimääräiseen skeidaan mitä mukamas tarvitsee.

[QUOTE="...";24316058]Pakolliset laskut:

Vakuutus, lainanlyhennys, puhelinlasku, lasten päivähoitomaksut, ajoneuvovero, sairaalalaskut, apteekin lasku(kun ei ole käteisellä varaa).

meille ei tule lehtiä, mainoslehtiä tulee. Me emme tilaa tavaroita netistä. Ei ole televisiota. Auto on koska on pakko.

Edelleen ne 3 alle 3v lasta joten ylivarojen ei voi elää. Vaippoja menee[/QUOTE]

Mitä järkeä on käydä töissä 3:n alle 3-vuotiaan äitinä? Tukien varaan vaan niin ku muutkin.

Te jotka sanotte että kaikki saa saman verran jos vaan tulot jää alle rajojen niin ei se niinkään mene. Vaan ne jotka on fattan vakio-asiakkaita saa sieltä paljon enemmän koska voi hakea harkinnan varaista kaikkeen ylimääräiseen skeidaan mitä mukamas tarvitsee.

Eiköpä se ole kaikilla aivan yhtäläinen mahdollisuus jättää työnsä ja jäädä sossun rahalla elämään :)

Tuskin se niin herkkua on, että monikaan työpaikkaansa sen vuoksi jättää. Ja saahan työssäkäyvät kuitenkin esim lomarahat. Sossun elätti kituuttaa aina sillä samalla summalla.
Tottahan on toki tuokin, ettei esim meidän tarvinnut koskaan kynsiä syödä, kyllä sillä sossun rahalla pärjäs. Mutta eipä juurikaan mitään luksusta osteltu!

[QUOTE="aaa";24316088]Mikä ihmeen käsitys on että työssäkäyvä ei voi saada rahaa sossusta??? Tottakai se saa jos on liian pienet tulot suhteessa välttämättömiin menoihin. googlettakaa toimeentulotukilaskuri ja laskekaa älkääkä narisko siitä että jotkut hakee sen mihin on oikeus[/QUOTE]

tuloni ovat pienet ja vuokran jälkeen päivärahasta jää käteen vajaa kaksisataa euroa. toimeentulotukea en saa, sillä omistan puhelinosakkeen. mahtava juttu! tonnin arvoinen puhelinosake on tehnyt minusta köyhän :/

Alkuperäinen kirjoittaja on tämä niin väärin;24316272:
tuloni ovat pienet ja vuokran jälkeen päivärahasta jää käteen vajaa kaksisataa euroa. toimeentulotukea en saa, sillä omistan puhelinosakkeen. mahtava juttu! tonnin arvoinen puhelinosake on tehnyt minusta köyhän :/

No myy se puhelinosake, saatpahan tonnin käteen ja pääset sossun luukulle.

Voi hyvinkin. Miehen sisko 36v ei ole ikinä tehnyt päivääkään töitä ja on tällä hetkellä viikon matkalla kreikassa, no joutuivat maksamaan vaan lennot. Mutta kyllä vähän pistää kiehuttamaan näin veronmaksajana jos kerran etuudet on sitä luokkaa että pystyy lentomatkoja maksamaan, niin silloin on kyllä jotain vikaa systeemissä. Kun kysyttiin mistä saaneet rahat niin ihan itse kertoivat että ovat tuista ne säästäneet

Niin ovat säästäneet...hehän ovat voineet säästää rahaa matkaan vaikka 2 vuotta... En ymmärrä mitä pahaa tässä on...??!! Jokainen voi säästää vaikka sentin kuussa jos oikein haluaa...

Mun kaverilla on 2 lasta ja jäänyt yh:ksi+kotiäidiksi.
Saa elatusmaksut mieheltä, asumistuet,khh-tuet, toimeentulotuet, lapsilisät lisineen tietty, sossu maksaa lääkärikustannukset, lääkkeet ja sähkölaskun ainakin. Lisäksi kun tulee isompaa hankintaa niin sossu maksaa nekin. Että ei ole huolta esim. uusien sänkyjen ostamisesta ja kauheast säästötalkoot...

Sanoi tuossa yks kuukausi, että kakki laskut maksettuna siltä kuukaudelta ja tilille jäi vielä n. 500e.
Mun mielestä se on paljon samoin kun hänenkin mielestä. Ei 2 lasta+1 aikuinen paljoa syö.
Vaan tietty iloinen olen hänen puolesta kun ei ole rahallista huolta ja saa olla lasten kanssa kotona vielä!

[QUOTE="...";24316058]Pakolliset laskut:

Edelleen ne 3 alle 3v lasta joten ylivarojen ei voi elää. Vaippoja menee[/QUOTE]

Pakko sanoa, että tuossa kohtaa olisin kyllä miettinyt, kannattaako niitä lapsia tehdä niin paljon, ettei niihin ole varaa.

Mielummin kotona lasten kanssa oleville äideille soskusta ja tukien kautta rahaa,kuin kotona perse homeessa makaaville laiskimuksille,juopoille ym...

Mua ei ainakaan haittaa vaikka naapuri saisi kuinka paljon tukia tai sossusta avustusta pesukoneeseen tms..
Toivon vain,että jos itse apu joskus tarvitsen,sitä myös saan....

Kaikki voi hakea harkinnanvaraista tt-tukea, ei siihen mitään "vakio-asiakkuutta" tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja yh myös;24315972:
Mitätön summa? Nyt mulle tulee työssäkäyvänä aika idiootti olo kun mulle jää vähemmän käteen palkasta vuokran ja laskujen jälkeen. Eläköön loiset!

Mulle jää vuokran ja sähkön jälkeen tuon verran, siitä pitäisi sitten maksaa ruuat 3:lle, vakuutukset, vaatteet, lääkkeet, puhelimet, kaikki.
Kyllä on asiat kohillaan!

Kun mieheni opiskeli ja asuimme vuokralla, saimme kolmioomme tukea reilun tonnin sossusta. Asumistuki kattoi ~75% vuokrasta (joka oli 850€). Päälle lapsilisä.

Kun mies meni töihin ja muutimme kalliimpaan asuntoon, meille jäi käteen 600 vuokran jälkeen. Asumistukea tuli ~20% vuokrasta. Päälle lapsilisä.

Sossun rahoja ei ollut kiva hakea saati odotella, mutta joka kuukausi tuli myös maksusitoumus apteekkiin (julkisen puolen reseptilääkkeet). Tietyt maksulliset jutut muuttuivat ilmaisiksi toimeentulotukipäätöstä vilauttamalla (mm. poliklinikkamaksut pois, kun tiskillä näytti sen ja oli oikeutettu erinäisiin palveluihin). Sossun asiakkaana oli helpompaa saada mm. kotipalvelu ja perhetyöntekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja on tämä niin väärin;24316272:

Hae tukea ja pyydä vähentämään sen osakkeen määrä pikkuhiljaa tuesta pois. Näin ymmärtääkseni voi tehdä ja sitten kun he ovat laskeneet mihin asti se riittää niin maksavat sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 tenavan työssäkäyvä äiti;24316770:
Mulle jää vuokran ja sähkön jälkeen tuon verran, siitä pitäisi sitten maksaa ruuat 3:lle, vakuutukset, vaatteet, lääkkeet, puhelimet, kaikki.
Kyllä on asiat kohillaan!

Sossu maksaa kotivakuutuksen sitten se maksaa lääkkeet jos on kyse jostain muusta kuin e-pillereistä niitä saa 1x 3kk vuodessa

Kun mieheni opiskeli ja asuimme vuokralla, saimme kolmioomme tukea reilun tonnin sossusta. Asumistuki kattoi ~75% vuokrasta (joka oli 850€). Päälle lapsilisä.

Kun mies meni töihin ja muutimme kalliimpaan asuntoon, meille jäi käteen 600 vuokran jälkeen. Asumistukea tuli ~20% vuokrasta. Päälle lapsilisä.

Sossun rahoja ei ollut kiva hakea saati odotella, mutta joka kuukausi tuli myös maksusitoumus apteekkiin (julkisen puolen reseptilääkkeet). Tietyt maksulliset jutut muuttuivat ilmaisiksi toimeentulotukipäätöstä vilauttamalla (mm. poliklinikkamaksut pois, kun tiskillä näytti sen ja oli oikeutettu erinäisiin palveluihin). Sossun asiakkaana oli helpompaa saada mm. kotipalvelu ja perhetyöntekijä.

Sossu maksaa myös kotivakuutuksen ja sähkölaskut. Aika iso menoerä kolmen henkilön perheessä.

[QUOTE="vieras";24316037]Hmm, kansaneläkkeen maksimimäärä on 586,46 €, sen saa, jos muita tuloja max 51€ kuussa, jos muut tulot 1200€ , kansaneläkettä ei saa ollenkaan. En nyt millään matematiikalla ymmärrä, että jos tulosi 2400e/kk, miten voit olla kansaneläkkeellä???[/QUOTE]

Kansaneläke+takuueläke 707e, asumistuki 465, elarit 150, lapsilisä 100, äitiyspväraha 500. Ja sitten kun vauva syntyy, elarit 150, lapsilisä 160e, kotihoidontuen hoitolisä 170e.

Siis nämä on mun tulot.