Voiko pitää paikkansa (tuilla elämisestä)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauan elävät sossupummit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuilla voi moni selvityä rahallisesti tukipäivästä seuraavaan, mutta työnteosta seuraa monia positiivisia vaikutteita, joita ei kenenkään sovi unohtaa kuten esim. sosiaalistuminen, ihmissuhteiden lisääntyminen, itsetunnon vahvistuminen, tunne, että kuuluu johonkin yhteisöön, mahdollisuus hankkia haluamansa tulojen kasvun myötä, tunne, että sinua odotetaan johonkin ja paljon muuta.

Monesti ihmisillä jotka ovat ajautuneet tukien varaan, ei käteen jäävä summa ole todellaakaan tuo viivan alle jäävä summa, koska on kaikenlaisia lainoja masettavana, joiden vuoksi moni on juuri saattanut pudota tukien varaan.

Alkuperäinen kirjoittaja se äskeinen;24316896:
Kansaneläke+takuueläke 707e, asumistuki 465, elarit 150, lapsilisä 100, äitiyspväraha 500. Ja sitten kun vauva syntyy, elarit 150, lapsilisä 160e, kotihoidontuen hoitolisä 170e.

Siis nämä on mun tulot.
Siis minkä ikäiselle maksetaan kansaneläkettä? Olen aina luullut, että vanhoille. En tosin ole asiaan perehtynyt aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja tukielämä on ahdistavaa;24316994:
Tuilla voi moni selvityä rahallisesti tukipäivästä seuraavaan, mutta työnteosta seuraa monia positiivisia vaikutteita, joita ei kenenkään sovi unohtaa kuten esim. sosiaalistuminen, ihmissuhteiden lisääntyminen, itsetunnon vahvistuminen, tunne, että kuuluu johonkin yhteisöön, mahdollisuus hankkia haluamansa tulojen kasvun myötä, tunne, että sinua odotetaan johonkin ja paljon muuta.

Monesti ihmisillä jotka ovat ajautuneet tukien varaan, ei käteen jäävä summa ole todellaakaan tuo viivan alle jäävä summa, koska on kaikenlaisia lainoja masettavana, joiden vuoksi moni on juuri saattanut pudota tukien varaan.

Juu olisihan se ehkä helpompaa elellä niillä tuilla,mutta kyllä mä mielummin töitä teen.
(tapaan ihmisiä kodin ulkopuolella,saan kiitosta siitä mitä teen,tiedän että on mahdollisuuksia edetä jne...)
En mä mistään hinnasta jäisi kotiin,vaikka saisin kympin tai pari enemmän sillä tavoin..Mä saan enemmän irti siitä,että saan tehdä töitä.

Yks pointti on myös se, että tukien varassa elävä ei voi koskaan saada kunnon lainaa - näin ollen on esim. asunnon hankkiminen mahdotonta. Tietyssä mielessä olen samaa mieltä kuin monet, tukia tuntuu saavan helposti. Sitte toisaalta.. monet tukien varassa elävät eivät juokse viimeisten trendien perässä, käy Lapissa hiihtolomilla, vie lapsia jääkiekkoon tai balettitunneille.. Minä ja mieheni molemmat opiskellaan ,meillä yksi pieni lapsi, ok pärjätään mutta mässäilyyn ei oo varaa. Tosin meillä on auto.. Yks pointti on myös se, että tukien varassa elävä voi maksaa pakollisen omista rahoistaan mutta sitten myös saada apua esim. sukulaisilta. Tällöin voi näyttää että rahaa riittää. Esim. meillä ei toimivaa hyvää autoa olis jos ei ois toisen vanhemmat auttanu.