Voiko Pentikin pehmopupua pestä koneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailija harmaana

Vieras
Meillä on siis unileluna sellainen ja se on jo aika likainen. Tuollainen valkoinen pehmoinen jyväpeppuinen pupu. En tiedä onko siinä ollut pesuohjetta mukana, mutta jos on niin olen leikannut ne pois.

Voisko joku kertoa saako sitä pestä?? Jos saa niin missä asteessa?
Ja voiko pestä ihan muiden mukana?

En osaa erityisesti sanoa Pentikin pupusta, mutta kyllä meillä kaikki pehmot, jyväpeppuisetkin, on pesty ihan koneessa. 30 tai 40 astetta ja kuivausrummussa "pörhistetään" ei ole mennyt pilalle.

Ajattelin että mitäpä sinä sillä likaisella pupulla teet? pistä koneeseen ja katso mitä tulee... menettääkö siinä mitään?

Eipäs ainakaan tuossa kuopuksen pupussa näkynyt mitään pesuohjetta.. esikoisen pupua pesin joskus käsin.. ja on se tainut koneessakin käydä pyörimässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
En osaa erityisesti sanoa Pentikin pupusta, mutta kyllä meillä kaikki pehmot, jyväpeppuisetkin, on pesty ihan koneessa. 30 tai 40 astetta ja kuivausrummussa "pörhistetään" ei ole mennyt pilalle.

Ajattelin että mitäpä sinä sillä likaisella pupulla teet? pistä koneeseen ja katso mitä tulee... menettääkö siinä mitään?

Meidän puput on ainakin niiin rakkaat että jos ne menee piloille niin hui.. ei taida tula yöunista mitään sen jälkeen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Onko se tommonen?

http://www.pentik.com/fi/products/Sivut/Product.aspx?Catalog=Fi+Sisustus&ProductID=5PEH4526T11%28Pentik+Base+Catalog%29

Meillä ei ole tuollainen pupu vaan ihan "naku" pupu kohta 6v. Muistaakseni käsinpesu on ohjeessa ja käsin se on ainakin kerran pesty.

no siis ei kyllä auttanut käsinpesukaan, siksi lähti koneeseen..
siihen jää kaikki kiinni.. nyt rohkastuin laittamaan sekaan myös huuhteluainetta, josko se auttais tohon ongelmaan.. Kamala pestä, mutta ihana se ainakin oli..
Toisaalta tyttö rakastui mun vanhaan nalleen heti kun sen näki noin kaks tuntia sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siihen jää kaikki kiinni.. nyt rohkastuin laittamaan sekaan myös huuhteluainetta, josko se auttais tohon ongelmaan.. Kamala pestä, mutta ihana se ainakin oli..
Toisaalta tyttö rakastui mun vanhaan nalleen heti kun sen näki noin kaks tuntia sitten..

Ei huuhteluaine likaa irrota tai valkoiseksi tee, kenties jopa päinvastoin.
Sooda tai kloriitti voisi palauttaa valkoiseksi.
Paljon aiemmin olisi pitänyt jo pestä, että olisi vaaleena pysynyt

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei huuhteluaine likaa irrota tai valkoiseksi tee, kenties jopa päinvastoin.
Sooda tai kloriitti voisi palauttaa valkoiseksi.
Paljon aiemmin olisi pitänyt jo pestä, että olisi vaaleena pysynyt

No en usko että ois auttanut, on ollut käytössä niin vähän aikaa, että ei sitä tämän nopeammin ois voinut tajuta pestäkkään. Ja niin en mä huuhteluaineella sitä pesekkään, vaan pesuaineella, mutta huuhteluainetta pistin, josko se sähköisyys häviäis.. Seuraavaksi kokeilen vanish oxyactionia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Jos lapsi ei siitä harmaudesta ole valittanut tai se ei sitä haittaa, niin olisiko parasta että lakkaisit sen pesemisen? Puhdashan sen jo täytyy olla

Lapsi on 1,5v joten se ei osaa mistään vielä valittaa.. tai no tietysti omista tarpeistaan, mutta kuitenkin. Älä viitti viisastella. Kyllä säkin varmasti tahtoisit että lapsesi lelu olisi jotain muuta kuin oksettavan harmaa??

Yhteistyössä