Voiko parisuhde toimia jos taustat on liian erilaiset ?

  • Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti
mietityttää
Niin, sanokaapa mielipiteenne siitä, että voiko liian erilaiset taustat pilata mahdollisuuden onnelliseen ja toimivaan parisuhteeseen.

Siis tarkoitan esimerkiksi tällaista tilannetta, jossa toisella on ollut hyvä ja onnellinen lapsuus, rakastavat vanhemmat ja perusturvallinen koti.

Mutta sitten taas se toinen osapuoli on hyvin rikkinäisestä kodista, jossa alkoholi (ja huumeet) ja väkivalta ja muu sellainen olivat todellisuutta.

että voiko tuollaisesta tulla jotain, vai tuleeko siinä aina se kuilu vastaan, kun ei ole sitä samaa kokemusmaailmaa, ja ymmärtämystä siitä mitä se toinen on kokenut ja käynyt lävitse.
 
ongelmia
Rikkinäiset taustat ei osaa käyttäytyä ja tulee ongelmia joista terveessä perheessä kasvanut saa kärsiä. Itsekin terveestä perheestä alkoholistin lapseen tutustunut ja ongelmaa hänelle riittää kullekkin jakaa
 
"Milli"
Voi toimia. Itse uskon tähän hetkeen ja tulevaisuuteen enkä märehdi ja pyöri menneessä. Jos ihminen on ok taustansa kanssa ja on päässyt niistä yli ni ihan kaikki on mahdollista. Mut sit on nää draaman hkijat jotka vetoaa ain et ku mulla oli niiiin paska lapsuus tms. Jokainen on oman onnensa seppä. Pohjalta pääsee ylös jos itse haluaa. Pahatkin haavat paranee jos itse haluaa. Oli tausta mikä tahansa niin eka pitää rakastaa itseään jotta voi rakastaa muita.
 
Alkoholistien lapsi
Miten tällaiseenkin voi taas vastata?
Et kertonut mitään muuta miehestä, kuin että erittäin hankala lapsuus ollut takana.

Miten voitte yleistää mutkat suoriksi jopa näin monimutkaisessa asiassa? Haloo, ämmät.

Jokainen toimii eritavalla traumojensa kanssa.
Sillä on merkitystä, että kuinka stressiä puretaan vaikeina aikoina.

Vaikka olisi tullut pysyviä psyykkisiä ongelmia läpipaskoista vanhemmista, ei tarkoita sitä etteikö suhde voisi olla hyvä ja pitkä kunhan toisiaan oikeasti rakastaa ja tukee.

Ei saa vaipua itsekeskeiseen syyttelyyn, vaan yrittää ratkoa ongelmia. Tottakai tämä on välillä haastavaa, mutta kaikki ovat edelleen yksilöitä joten ei miestä voi valita minkään oppikirjan mukaan.
Loppuviimeksi se olet sinä joka valinnan tekee puntaroituasi hyvää ja pahaa.

Sitäpaitsi vaikeista oloista oleva osaa arvostaa pikkuasioita aivan eritavalla kuin silmät ummessa eläneet rikkaat ja hyvinvoivat.
 
vierasss
se toinen on liian rikki, jos kaipaa kumppanilta samaa kokemusmaailmaa eli toisin sanoen haluaa toisen olevan samassa paskassa polkeva mukaterapeutti. ihminen, joka on vaikeista kokemuksista selvinnyt, nimenomaan haluaa tasapainoisen kumppanin, ei ongelmaista.
 
Vanha setä
Ei ne erilaiset taustat haittaa, mutta omat traumat. Jollekkin "hyvän perheen" lapselle kehittyä trauma siitä että toinen on rikkinäisestä kodista.
Siis ei haittaa jos ihmiset ovat ehyitä ja hyväksyvät toisensa taustoineen.
 
"jeps"
Voi.Hyvin on porskutettu jo 10v yhdessä.En ole koskaan ajatellut etteikö voisi toimia.Oma taustani on se huono,mutta en ole jäänyt siihen vellomaan vaan elän elämääni eteenpäin.
 
Miksikäs ei-ehkä mun mielestä kujitenkin on niin,että kerrottas taustat rehdisti toiselle,että ei sitten tule seinää vastaan,miksi toinen esim. pelkää pettymyksiä(aika monesti alkohoistiperheistä tulleet/niissä asuneet kärsivät tästä),ei uskalla luottaa,uskoa..

Rehellisyydellä!
 
ammattivalittaja
Kyllä meillä ainakin on toiminut vaikka mies on hyvätuloisesta perheestä ja minä itse työttömien ja köyhien vanhempien lapsi. Hän kuuntelee joskus ihmetellen kun kerron lapsuusajoistani kun ei ollut rahaa harrastaa mitään, ei aina ruokaa, joululahjoja vain muutama yms. Hän ajoi kartingia, sai paljon siitä palkintoa,harrasti monenlaista urheilua,jouluna sai valtavasti lahjoja yms.
 
vierailija
Uusimmassa tv-lehdessä on juttu edesmenneestä amerikkalaisesta naisnäyttelijästä. Hän meni naimisiin 8 kertaa. Tv-dokumentti perustuu hänestä 1960-luvulla tehtyyn haastatteluun, jonka nauhat löytyivät hiljattain.
Jutusta selvisi, keneen nainen oli aidosti rakastunut.
Kun menimme naimisiin monien kommellusten jälkeen, sanoin kirkon eteisessä etten enää ikinä mene uudestaan naimisiin kuten kyseinen näyttelijä teki lukuisia kertoja. Olen pitänyt lupaukseni. Ihminen voi muuttaa vain itseään eikä minussa ole aihetta muuttaa mitään. Olen tyytyväinen elämääni.
Ap. avasi keskustelun vuonna 2014. Nykyään vuonna 2024 palataan muisteluissa usein vuoteen 1964. Muistan kun lapsuudessani oli mainitsemani naisen kuva purukumipaketissa. Jostain kuulin, että hän on maailman kaunein nainen.
Nettiaikaan on ollut mielenkiintoista katsoa vanhoja elokuvia ja todeta miten
lapsen identiteettiin vaikutettiin kauan sitten, ja miten asiat ovat nykyään.
Muistan senkin, kun noin vuoden 2014 hujakoilla selasin Twitteriä nykyistä X:ää, ja huomasin kyseisen näyttelijän viestin jossain keskustelussa.
Heitin summamutikassa Hae-toimintoon ison sivunumeron ja osuin tähän ketjuun. Mielenkiintoinen ketju hyvästä aiheesta. Ikävää, että Kaksplus av on nykyään hyvien kirjoittajien hylkäämä palsta.
 

Yhteistyössä