Voiko Pamol F-liukenevan tabletin antaa 7kk ikäiselle vauvalle (liotettuna)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moron
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moron

Vieras
Meiltä on nestemäinen Panadol loppunut eikä apteekki ole auki enää tähän aikaan tai sunnuntaina ollenkaan. Voikohan puolikkaan Pamol F- tabletin (250mg:sesta) antaa liotettuna veteen? Milligrammat olis oikein tai vähän vajaanakin (125mg, parasetamolia saa antaa 15mg/painokilo kolmesti vuorokaudessa ja vauva painaa reilu 9kg eli sais antaa 135mg kerrallaan). Mutta onko tossa jokin muu aine tai este ettei tota vois antaa? Hampaita tekee ja korvatulehduskin on ja vauva on tosi kivulias, mutta toi Pamol F 250mg on ainut kipulääke (lasten) jota meillä nyt on, ennenku huomena päästään apteekkiin.

Kyllä mun mielestä voi. Jakoviivaahan niissä ei ole, mutta ohjeessakin neuvotaan silti jakamaan, jos lapsi painaa enemmän kuin tietyt rajat.

Itsekin olen noita jakanut omalle 1-vuotiaalleni.

Alle 9 kg painaville lapsille ja jatkuvaan käyttöön vain lääkärin ohjeen mukaan.

Annostelu

Lapsille 9–16 kg 1 tabletti korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa
Alle 6-vuotiaille lapsille Pamol F suositellaan liuotettavaksi lusikalliseen vettä tai maitoa

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alle 9 kg painaville lapsille ja jatkuvaan käyttöön vain lääkärin ohjeen mukaan.

Annostelu

Lapsille 9–16 kg 1 tabletti korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa
Alle 6-vuotiaille lapsille Pamol F suositellaan liuotettavaksi lusikalliseen vettä tai maitoa

Tämä on 125mg ohje. Minä soittaisin päivystyksestä neuvoja.

LAPSILLE PAMOL® F 250 MG BANAANI
Annostus: 17–24 kg painavat lapset 1 tabletti korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa.

25–32 kg painavat lapset 1-2 tablettia korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa.

33–50 kg painavat lapset 2 tablettia korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa.

Alle 17 kg painaville lapsille ja jatkuvaan käyttöön vain lääkärin ohjeen mukaan.

Jos lääkäri on määrännyt toisenlaisen annostuksen, on noudatettava lääkärin määräystä. Ota yhteys lääkäriin mikäli lapsen yleistila heikkenee tai oireet jatkuvat yli kolme päivää.

No joo, luin tuon pakkauksesta itsekin, mutta pointti oli että onko siinä joku aine tms. miksi ei voisi PUOLIKASTA antaa 250mg:sesta eli annoshan on silloin 125mg... Osaan kyllä tabletin puolittaa. ;)

Mutta löysinkin jemmasta 60mg:sia suppoja, joten annoin niitä kaksi. :)

No joo, luin tuon pakkauksesta itsekin, mutta pointti oli että onko siinä joku aine tms. miksi ei voisi PUOLIKASTA antaa 250mg:sesta eli annoshan on silloin 125mg... Osaan kyllä tabletin puolittaa. ;)

Mutta löysinkin jemmasta 60mg:sia suppoja, joten annoin niitä kaksi. :)

Hyvä kun löysit suppoja.

Kaiketi sitä Pamol F:ää olisi voinut antaa, mutta itse en kyllä ikinä antaisi vauvalle saati lapsille muutenkaan, sillä se on makeutettu aspartaamilla.

Yhteistyössä