voiko palkka laske kun määräaikainen työ muuttuu vakituiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivottavasti vakituinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivottavasti vakituinen

Vieras
eli teen nyt määräaikaista työtä ja se paikka tulee hakuun jota aion hakea,on siis vakituinen niin voiko mun palkka laskea jos sen paikan saan. Vai onko vakituisen palkka aina parempi kuin määräaikaisen vai pysyyköhän samana?

eli teen nyt määräaikaista työtä ja se paikka tulee hakuun jota aion hakea,on siis vakituinen niin voiko mun palkka laskea jos sen paikan saan. Vai onko vakituisen palkka aina parempi kuin määräaikaisen vai pysyyköhän samana?

Riippuu mistä roikkuu. Itse sovin aikoinaan määräaikaisen pestin tuntipalkaksi kiinteän 20 euroa tunti. Vakituisena olisi tullut sama mitä kaikille eli tulospalkkaus ja se olisi ollut keskimäärin joitain 17-18 euroa. Mielestäni epätyypillisessä työsuhteessa on oikeus rahastaa hieman yli

[QUOTE="no niin";25792784]Voi laskea kerran teet uuden sopparin.

Jos näin käy, kannattaa harkita haluatko työssä jatkaa...[/QUOTE]

ilmotuksessa sanotaan ett palkka määräytyy voimassa olevan KVTES:n sekä työn vaativuuden mukaan. Mutta mistä mä selvitän mikä sitten on toi voimassa oleva KVTES:n palkka...tuleeko se googletamalla jostain?

https://www.kt.fi/sopimukset/kvtes/2018

Jos palkkaus tes:n mukaan, niin ainakin minimitaso on määritelty. Henkilökohtaista palkanlisää voi tietysti maksaa, mutta luultavasti siellä ei mitään ekstroja anneta, vaan mennään tyypillisellä tavalla eli juuri se tessin minimi kaikille. Oletettavasti myös määräaikaisilla on sama palkka, mutta senhän pitäisi lukea työsopimuksessa.

Yhteistyössä