Voiko pahojen peräpukamien takia saada sektion?? Onko kokemuksia tai tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kärsimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kärsimys

Vieras
Òlen viikolla 36 ja peräpukamat sen kun pahenevat. Tuntuu, kuin olisi tennispallo pakaroiden välissä. Ulkoisia pukamia peräaukon ulkopuolella on todella monta ja isoimmat ovat jopa viinirypäleen kokoisia ja tuntuu että niitä tulee jatkuvasti lisää tai ne täyttyvät lisää verellä. =(

Voiteet tai kylvyt eivät auta, muuta kuin hiukan puuduttavat pahinta kipua. Nyt minua on alkanut hirvittää alatiesynnytys näiden kanssa. Pelkkä pissalla käynti on tuskaa, niin voin kuvitella mitä vauvan puskeminen olisi. Pukamat tulevat myös hiukan välilihan puolelle asti, joten mietityttää voiko syntyvä vauva repiä ne auki tai voivatko ne jopa räjähtää ponnistaessa?

Voiko peräpukamien vuoksi saada sektiota? Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Tai vaihtoehtoisesti kokemuksia alatiesynnytyksestä todella pahojen ulkoisten pukamien kanssa (siis niin että pukamat ovat olleet jo valmiiksi isoja ja pahoja, eivät syntyneet synnytyksen tuloksena)???

Olen aivan toivoton tämän hirveän ja nolon vaivan kanssa.. =(

Voisko ne hirttää tai leikata ennen synnytystä?

Lääkäri totesi, että leikata pitäisi, mutta leikkausta ei tehdä ennen synnytystä - antoi vain jotain vahvoja puuduttavia salvoja kipuun. Hirttäminen onnistuu vain sisäisille pukamille.

Haluaisin ehdottomasti synnyttää alakautta, mutta olen oikeasti huolissani, miten ponnistaminen sujuu tai räjähtävätkö nuo rypäleet auki. =(

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsimys;22596879:
Lääkäri totesi, että leikata pitäisi, mutta leikkausta ei tehdä ennen synnytystä - antoi vain jotain vahvoja puuduttavia salvoja kipuun. Hirttäminen onnistuu vain sisäisille pukamille.

Haluaisin ehdottomasti synnyttää alakautta, mutta olen oikeasti huolissani, miten ponnistaminen sujuu tai räjähtävätkö nuo rypäleet auki. =(

No helpotus häämöttää heti synnytyksen jälkeen. Kyllä mä sinuna silti kallistuisin alatiesynnytyksen puolelle. Puudutteita on vaikka mitä, varmasti joku niistä auttaa ponnistusvaiheessakin.

Ja tosiaan, operoitavaksi heti synnytyksen jälkeen kun vaan on mahdollista. On varmaan ihan kauhean kivulias vaiva, jaksamisia viimeisille viikoille!!!!! :hug:

Itsellä oli todella pahat pukamat rv 38 otin yhteyttä lääkäriin ja sektiopäätös tuli.
Oli kyllä oikein että valitsin sektion. Kuinka hirveää sitten tulisi kun poksahtais samalla kun työnnät muksun ulos ja mieti kärsimystä kun ne painaa synnytyksessä.
No itse olin sectiossa, toinen lapsi, leikkaus meni hyvin ja liikkusin heti:) Kipulääkettä vaan 3pv
Jos susta tuntuu pahalta ota ihmeessä yhteyttä:)

Itsellä oli todella pahat pukamat rv 38 otin yhteyttä lääkäriin ja sektiopäätös tuli.
Oli kyllä oikein että valitsin sektion. Kuinka hirveää sitten tulisi kun poksahtais samalla kun työnnät muksun ulos ja mieti kärsimystä kun ne painaa synnytyksessä.
No itse olin sectiossa, toinen lapsi, leikkaus meni hyvin ja liikkusin heti:) Kipulääkettä vaan 3pv
Jos susta tuntuu pahalta ota ihmeessä yhteyttä:)

Olen ensi viikolla menossa taas lääkärille ja pyydän rehellistä arviota alatiesynnytyksen järkevyydestä. Haluaisin tosi paljon synnyttää alakautta, mutta pelkään a) pukamien räjähtämistä ponnistuspaineessa (ovat niin täynnä verta) b) koska ulottuvat hiukan välilihan puolelle, pelkään että repeytyvät välilihan leikkauksessa tai vauvan ulostulo repii ne.

Tämä on ensimmäinen raskauteni ja suoraan sanottuna nämä viime viikot tämän peräkivun kanssa ovat vieneet kiinnostukseni raskautumiseen jatkossa. =(

Alkuperäinen kirjoittaja höhlä;22596863:
Sektio on vaarallinen leikkaus ja paljon kivuliaampi japitempikestoinen kärsimys, miksi helkutissa haluat sen? Sehän niitä vasta pahentaakin.

Ja millähän perusteella sektio on paljon kivuliaampi ja pitkäkestoisempi kärsimys? Sektion ja vaikean alatiesynnytyksen kokeneena olen täysin eri mieltä! Arvaa kauanko kärsitään vaikeassa alatiesynnytyksessä ja kauanko kärsitään sen jälkeen. Sektio ja siitä toipuminen oli varsin helppo nakki siihen verrattuna.

Ja millähän perusteella sektio on paljon kivuliaampi ja pitkäkestoisempi kärsimys? Sektion ja vaikean alatiesynnytyksen kokeneena olen täysin eri mieltä! Arvaa kauanko kärsitään vaikeassa alatiesynnytyksessä ja kauanko kärsitään sen jälkeen. Sektio ja siitä toipuminen oli varsin helppo nakki siihen verrattuna.

Mutta sitä ei kukaan meistä voi tietää kummasta ap toipuu nopeammin/paremmin! Et myöskään sinä voi luvata "helppoa" sektiota sen koommin kuin esim.minä helppoa alatiesynnytystä (jonka kannalle minä siis kallistuisin).

Kysy ap rehellinen mielipide lääkäriltä, ja vaikka varmuudeksi vielä kahdelta. Käy vaikka yksityisellä. Toivottavasti saat apua ongelmaan!

Ap, oletko käyttänyt suppoja peräpukamien hoitoon? Ne voiteet nimittäin vain lievittävät kipuja, mutta ne supot parantavat niitä. Menepä apteekin ja osta Scheriproct yhdistelmä-paketti, jossa on sekä voidetta, että suppoja.

No yleensä se menee niin, sulla sattui hyvä tuuri sektion suhteen :)
Tilastollisesti naiset kokevat sen kivuliaammaksi ja siitä toivutaan hitaammin. Ja myös minä allekirjoitan tämän.

Tiesitkö että on olemassa helppoja sektioita ja alatiesynnytyksiä ja vaikeita sektioita ja alatiesynnytyksiä. Alatiesynnytyksellä pääsee vaan todennäköisemmin vähemmällä.

Uusimmat

Yhteistyössä