Voiko olla yöllinen kauhukohtaus puolitoista vuotiaalla?!

Tyttö "heräsi" viime yönä huutamaan. Otin syliin ja heijasin ja silloin alkoi ihan suunnaton, korvia vihlova rääkyminen, ihan kuin olisi henkensä hädässä huutanut. Vaikutti vahvasti siltä ettei ollut hereillä eikä oikein herännytkään vaikka koetettiin herättää ja kyllä hänellä silmät olivat auki. Huutoa kesti vajaan 10 minuuttia ja sitten nukkui loppuyön täysin levollisesti. Minä olisin muuten varmasti säikähtänyt kamalasti, mutta olin lukenut lasten yöllisistä kauhukohtauksista, voiko tuon ikäisellä olla? En ole ikinä, missään tilanteessa lapsemme kirkuvan tuolla tavalla. :eek:
 
vaakku
kyllä se siltä kuulostaa. meidän pojalla oli 2v vastaava kohtaus. aikaisemmin päivällä se oli touhunnut enemmän kuin koskaan ennen, siis riehunut ja leikinyt todella paljon. ehkä silläkin oli merkitystä. oliko teillä päivällä tapahtunut jotain lapselle erikoista?
 
vieras
Meillä oli pojalla kauhukohtauksia jotka alkoi just tuossa iässä. Onneksi aika harvakseltaan tulivat jo loppuivat ennen kouluikää, sen verran kamalaa sitä huutoa ja lapsen totaalista kauhua oli katsella.
 
Oli kyllä ihan hirveä tilanne kun tuntui ettei edes tuntenut meitä, konttaamalla pakeni minun sylistä :( Ihan normaali, rauhallinen päivä takana. Ei mitään erikoista tapahtunut. Hui kauheata, kyllä oli kuin kauhuelokuvasta se kirkuminen.
 
esikoinen
sai noita aikoinaan muutaman kerran noin vähän vajaa kaksivuotiaana pikkusisaruksen syntymän jälkeen.

Rauhoittelu ei tehonnut, mutta pari kertaa vaikeni ja kävi rauhallisesti nukkumaan kun karjaisin suu kiinni (juu en ole ylpeä tuosta, mutta "puolustuksena" parin kuukauden erinomaisen vähäiset unet erittäin ruoka-aineallergisen vauvan takia..).

 

Yhteistyössä