voiko olla sikainfluenssaa jos se ei nosta kovaa kuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
aamulla kuume 38,1 mutta päivänmittaan ei enään ollenkaan. Kaikki muut oireet löytyy, saako näinollen sairaslomaa jos ei ole kuumetta? :/ vai menenkö vain lasten pariin sitkeästi töihin?

Mä uskon että mulla on sikaa, kaikki muut oireet paitsi kuumetta vaan vähän alle 38 enimmillään. Keuhkot hirmu kipeet ja olo väsynyt, yskä, nuha, päänsärkyä ja huonoa oloa/ällötystä

Alkuperäinen kirjoittaja sika:
Mä uskon että mulla on sikaa, kaikki muut oireet paitsi kuumetta vaan vähän alle 38 enimmillään. Keuhkot hirmu kipeet ja olo väsynyt, yskä, nuha, päänsärkyä ja huonoa oloa/ällötystä

saitko sairaslomaa? vai ootko kotona muutenkin?

voithan sä hyvä ihminen olla muutenkin kipeä kuin sikaflunssassa, se kun ei ole ainut tauti tässä maailmassa...
Että jos on kuumetta, nuhaa ja kurkkukipua, huono olo, tms. niin onhan sitä sairas vaikkei possua sairastaisikaan.

tuntuu kuin ihmisiltä katoaisi järki tän sairastamisen suhteen...

Esikoisella oli enimmillään 38 kuumetta, vajaan viikon, ihan vähän yskää ja päänsärkyä eikä muita oireita. Ja kuulemma oli sikaa, hoitajan mukaan, sanoi ettei se oikein muuta voi olla.

Nyt on kuopus sairaana ja vaikuttaa huomattavasti enemmän possuiselta, eli ehkä se oli sitä itteään esikoisellakin. :)

Kuume ei ole sairasloman vaatimus.
Työterveyshoitaja on kirjoittanut mulle sairaslomaa vaikka kuumetta ei ollut kun muuten oli todella vetämätön olo (vuonna 2008)
.
Ja kyllä, jotku sairastaa sikainfluenssankin ilman kuumetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sika:

saitko sairaslomaa? vai ootko kotona muutenkin?

Kotona oon muutenkin mutta mies sai sairaslomaa samoilla oireilla.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Kuume ei ole sairasloman vaatimus.
Työterveyshoitaja on kirjoittanut mulle sairaslomaa vaikka kuumetta ei ollut kun muuten oli todella vetämätön olo (vuonna 2008)
.
Ja kyllä, jotku sairastaa sikainfluenssankin ilman kuumetta.

no hyvä jos se kuume ei ole se suurin vaatimus :)

Tästä on ollut lehtijuttuja jo ajat sitten että sikaflunssa EI välttämättä nosta ollenkaan kuumetta, sen VOI sairastaa lievänäkin. Anteeks nyt vaan, muttet taida oikein seurata ajankohtaisia asioita, ehkä kannattais.

sian voi sairastaa ihan pienilläkin flunssan oireilla tai jopa oireettomana
nythän jo kaikki vähänkin flunssanoloiset niputetaan siihen sikaflunssaa mutta kai sitä voi olla ihan tavallistakin flunssaa

meillä kolme henkeä yhtäaikaa flunssanoloisena: kurkkukipua, yskää, imusolmukkeet turvonneet, limaa varsinkin lapsella, päänsärkyä
ja kyllä mieluusti sanon että sikalunssassa ollaan vaikka eihän sitä voi todistaa kuin testillä

Yhteistyössä