Voiko olla sikainfluenssaa jos 2 päivää ollut kurkku kipeä ja aivastellut ja nyt alkaa nenäkin vuotaa ja kurkku tulee yhä vain kipeämmäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeä

Vieras
Ja tuntuu just siltä että nyt iskee flunssa päälle. Lämpöä ei ole kuitenkaan vielä noussut, joten toivon että tämä olisi vain tavallista flunssaa.. eikös sikaflunssa iske nopeammin ja rajummin?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
ei muuten ala.. alkaa useimmiten kurkkukivulla. Lääkäriin soitto vois olla paikallaan.

No ei tietenkään tarvitse soittaa mihinkään, jos ei ole edes kuumetta, eikä hengitysvaikeuksia tms. Luulen, että on ihan tavallista flunssaa.

mäkin olen kaks päivää aivastellu vähä väliä ja kurkku vähän kipee ja muutenkin vähän vetämätön olo. kuumetta ei ole. Eipä oo kyllä ollu mielessä että ois jotain possu flunssaa iskemässä.... syksy tulee ja flunssaa puskee..

Eli voisko päätellä jos kuume nousee tässä korkealle niin on sikainfluenssaa? Mulla ei oikeastaan ikinä (no ehkä kerran 2-3 vuodessa) nouse kuume yli 38. Ja kurkku alkaa tosiaan olla jo aika kipeä joten huomenaamulla takuulla aika flunssainen olo. Niin ja siksi sillä on väliä onko possua vai tavallista, kun meidän perheessä on riskiryhmään kuuluva lapsi :/

Voihan se olla sitä, tai voi olla ettei olekkaan. Mistäs sitä tietää, ja vaikka tietäiskin niin ei siinä sen kummosempaa hoitoa ole kuin tavan lentsussakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
musta kuulostaa enemman allergialta.

ei ole allergiaa, vaan nyt on tasan sellainen olo kun aina kun on flunssa tosissaan iskemässä, eli tiedän että huomenna aamulla on tosi flunssainen olo ja varmaan lämpöäkin, ellei jo myöhemmin tänään. Kaulan imusolmukkeet vähän turvoksissa ja kipeät.

Yhteistyössä