voiko olla pelkkä aura?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mux

Vieras
voiko olla sellainen migreeni että tulee pelkkä aura mutta ei päänsärkyä?? tekeekö migreeni päänsärky aina kipeää? mulla on joskus tuollainen inhottava sykkivä tunne tuossa kulmakarva yläpuolella mutta se ei tee kipeetä.

juu ja mitään vakavaa ei ole kun pää on kuvattu pari viikkoo sitte.

vai onko jännitysniska kaiken tämän takana??

Mulla ainakin on usein auraoireet ja silti särkyä ei tule. Tosin on myös aivan kammottavia migreenisärkyputkia auran kanssa ja ilman.
Eli sen perusteela sanoisin et voi olla.

Mulla on pelkkä aura ilman päänsärkyä. Tulee kyllä vähän semmoinen tukkoinen olo päähän ja naama puutuu toiselta poskelta.

Meillä tämä päänsärytön migreeni "kulkee suvussa".

[QUOTE="minä";23579999]Mulla on pelkkä aura ilman päänsärkyä. Tulee kyllä vähän semmoinen tukkoinen olo päähän ja naama puutuu toiselta poskelta.

Meillä tämä päänsärytön migreeni "kulkee suvussa".[/QUOTE]

äidillä on kans pelkkä aura ei särkyä, samoin isoisälläni...tyttärelläni on ihan tavallinen migreeni, kovaa päänsärkyä ja oksentelua.. lienee sitten meilläkin kulkevan suvussa... kait se sitten voi minullakin olla vaikka onkin alkanut vaivaamaan vasta nyt...

Ai niin, neurologi sanoi myös, että lapsuuden huimauskokemukset on myös usein merkki migreenistä. Minulla oli lapsena joskus nukkumaan mennessä tuntemus, kuin olisin pyörinyt, varmaan se oli sitten sitä. Ihan vaan siksi kerron, että voi ehkä tarkkailla, jos oma lapsi kokee jotain tämmöistä.

Kauanko teillä on pahimmillaan kestänyt aurat, minulla on nyt menossa kolmas päivä, ja neurologinikin on ihmetellyt tilannetta. Päänsärkyä ei ole ollut ollenkaa, vaikka normaalisti sitä on joka päivä, ja auran vaikutuksetkin ovat pahentuneet.

Yhteistyössä