Voiko olla mahdollista, että maitoallergia pukkaisi flunssaoireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Suolisto-oireisen maitoallergian epäily siis meidän 1vuotiaalla pojalla. Sairaalassa ei tullut mitään oireita, joten saatiin ohjeistus jatkaa altistusta kotona viikon ajan.
Vatsavaivoja ei ole ilmaantunut. Tai en ole täysin varma, kun nyt kolmatta päivää tosi marunen ja syliin haluaa koko ajan.

Eli hämäränpeitossa on mistä on paha olla. Tukkoisuudesta ja tukalasta olosta. Tai maha kipeä. Edellinen flunssa kesti melkein 3viikkoa ja johan tässä on oltu 1½viikkoa terveenä.

Onko kukaan kuullut, että voisi allergia oirehtia tukkoisuutena?:confused:

[QUOTE="vieras";22923451]Voi aiheuttaa limaisuutta ja rohinaa. Meidän poika rohisi pitkään, kunnes vasta tajuttiin maitoallergia.[/QUOTE]

Meillä kans ollut syntymästä asti voimakasta rohinaa. Löysän kakan takia alunperin epäilykset heräsi. Oltiin 2kk maidottomalla ruokavaliolla ja vatsan toiminta normalisoitui. Unohdin mainita aloituksessa, että oltiin viime viikon torstaina lastenpolikliniikan päiväosastolla maitoaltistuksessa.

Kyllä voi. Mun ketju kanssa tossa noista allergioista... tyttö 1,5v suolioireinen. yskää, nuhaa ja limaisuutta, allergiaoireita... Meillä oli aluksi löysää limaista vihreää kakkaa joka sittemmin muuttui järkyttäväksi ummetukseksi.

Kyllä voi. Mun ketju kanssa tossa noista allergioista... tyttö 1,5v suolioireinen. yskää, nuhaa ja limaisuutta, allergiaoireita... Meillä oli aluksi löysää limaista vihreää kakkaa joka sittemmin muuttui järkyttäväksi ummetukseksi.

Soittelin aamusella sinne osastolle ja eivät osanneet tuohon "flunssaan" kommentoida mitään. Sain vain ohjeet jatkaa altistusta ja keskeyttää vasta sitten, jos menee vatsa aivan löysälle tai tulee kovia ilmavaivoja. :o

Mulla on kaksi maitoallergista lasta ja joka altistuksen jälkeen ovat sairastuneet flunssaan tai olleet vähintäänkin nuhaisia, koskaan en ole saanut tähän "ilmiöön" selvitystä, tai siis lääkärit eivät ole suoraan ainakaan myöntäneet että johtuisi altistuksesta. Mutta sama ilmiö on käynyt aina vahinkoaltstuksenkin jälkeen, jos esim. päiväkodissa ovat antaneet epäsopivaa ruokaa vahingossa.

[QUOTE="mie";22923868]Mulla on kaksi maitoallergista lasta ja joka altistuksen jälkeen ovat sairastuneet flunssaan tai olleet vähintäänkin nuhaisia, koskaan en ole saanut tähän "ilmiöön" selvitystä, tai siis lääkärit eivät ole suoraan ainakaan myöntäneet että johtuisi altistuksesta. Mutta sama ilmiö on käynyt aina vahinkoaltstuksenkin jälkeen, jos esim. päiväkodissa ovat antaneet epäsopivaa ruokaa vahingossa.[/QUOTE]

Aika mielenkiintoista tuo, ettei asiantuntijat osaa tuohon mitään kommentoida. Voikohan olla ihan niin, että yleiskunto vain laskee niin alas?

Kyllä voi. Mä en tiedä, jatkaisinko enää altistusta, jos vahvasti epäilisin oireiden johtuvan maidosta. Ehkä lopettaisin ja antaisin antihistamiinia ja jos nuhaisuus loppuisi siihen, niin epäilys vahvistuisi ja sitten taas seuraavana päivänä maitoa taas ja jos nuhaisuus alkaisi uudestaan, niin mun mielestä homma on sillä selvä. Varsinkin, jos se taas loppuis altistuksen lopettamiseen ja antihistamiiniin. Mutten oo lääkäri enkä neuvo tekemään noin, itse vaan ehkä omin luvin tekisin noin. Meillä maitoaltistus kesti 2,5 kk ja oli lapselle kauheaa kidutusta, kun lääkärit eivät uskoneet. Lapsi ei jaksanut enää liikkua ollenkaan ja kasvu loppui, kun ripuloi 12 kertaa päivässä tuon ajan. Oli silloin 7-9kk.

Kyllä voi. Mä en tiedä, jatkaisinko enää altistusta, jos vahvasti epäilisin oireiden johtuvan maidosta. Ehkä lopettaisin ja antaisin antihistamiinia ja jos nuhaisuus loppuisi siihen, niin epäilys vahvistuisi ja sitten taas seuraavana päivänä maitoa taas ja jos nuhaisuus alkaisi uudestaan, niin mun mielestä homma on sillä selvä. Varsinkin, jos se taas loppuis altistuksen lopettamiseen ja antihistamiiniin. Mutten oo lääkäri enkä neuvo tekemään noin, itse vaan ehkä omin luvin tekisin noin. Meillä maitoaltistus kesti 2,5 kk ja oli lapselle kauheaa kidutusta, kun lääkärit eivät uskoneet. Lapsi ei jaksanut enää liikkua ollenkaan ja kasvu loppui, kun ripuloi 12 kertaa päivässä tuon ajan. Oli silloin 7-9kk.

Tuota kyllä mietin, että lopettaisko altistuksen. Poika nukkuu tässä sylissä päikkäreitä ja maha pitää meteliä ja säpsähtelee välillä inahtaen ihan kuin johonki sattuis. :(

Tuota kyllä mietin, että lopettaisko altistuksen. Poika nukkuu tässä sylissä päikkäreitä ja maha pitää meteliä ja säpsähtelee välillä inahtaen ihan kuin johonki sattuis. :(

Niin minäkin lopetin silloin 3 kertaa sen altistuksen, mut lääkäri painosti ja uhkaili ja jatkoin taas. Sanoin sille joka kerta, että lapsi kärsii eikä jaksa enää eikä me tarvita Kelan korvausta maidolle, kun imetän vielä. Mut ei, uhkailtiin vaan, että lapsi otetaan osatolle altistukseen, jos en jatka. Ei siinä auttanut muu kuin jatkaa, kunnes toinen lääkäri käski lopettamaan ja totesi maitoallergian.

meillä keskimmäisellä suolioireinen maitoallergia ja se ilmenee limaisuutena ja nuhana. kuopuksella on jatkuvasti flunssia ja korvakierre, oon jo alkanu epäillä oisko se maitoallerginen kans.

Meidän molemmat pojat on kyllä saanut "allergiapaperit" pelkän nuhaisuuden ja räkäisyyden perusteella. Kannattaa mennä kunnon lääkärille, eli yksityiselle jotta saa asiaan kunnon selvyyden ja heti..

Niin minäkin lopetin silloin 3 kertaa sen altistuksen, mut lääkäri painosti ja uhkaili ja jatkoin taas. Sanoin sille joka kerta, että lapsi kärsii eikä jaksa enää eikä me tarvita Kelan korvausta maidolle, kun imetän vielä. Mut ei, uhkailtiin vaan, että lapsi otetaan osatolle altistukseen, jos en jatka. Ei siinä auttanut muu kuin jatkaa, kunnes toinen lääkäri käski lopettamaan ja totesi maitoallergian.

siis missä tilanteessa ei antanu lopettaa altistusta? mä oon 2 lapsen kanssa käyny ne altistusrumbat ja heti ku on tullu selkeät oireet, on altistus lopetettu.

Yhteistyössä