voiko olla limatulppa? kuva on......

• Viestiketjun aloittaja miettititiititit
  • Ensimmäinen viesti
hmmppp
En tiedä. 3 olen synnyttänyt, ilman käynnistystä tms ja ikinä en ole limatulppaa nähnyt. Liekö sitten poistunut vähitelleen viikkojen aikana. Minusta on ihan vaan valkovuotoa..

"miukka"
Koskakohan sairaalat/terveyskeskukset tajuavat perustaa nettipalvelun mihin mammat saisivat lähettää näitä kuviaan ja ammatti-ihmiset vastailisivat mikä milloinkin olisi kyseessä?
Potilasjonot ja ruuhkat vähenesivät kertaheitolla.

"vieras"
On se limatulppaa! Mulla tuli limatulppaa tuon kokoisissa erissä kokonaisen kuukauden pikkuhiljaa, 2kk ennen laskettua aikaa alkoi se ja lapsi syntyi 5 viikkoa etuajassa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24215642]Mun limatulppa oli sellaista rusehtavanveristä todella sitkeää kamaa, oikeesti mietin pöntöllä et saksillako tää katkaistaan kun sitä vaan tuli ja tuli...

En usko että tuo on limatulppa.[/QUOTE]

Kuules nyt. Vaikka sinun limatulppasi oli kauttaaltaan verensekainen, niin ei se kaikilla ole. Toisilla se on tuollainen, jossa voi olla veriviiruja. Sinulla se tuli kerralla, toisilta irtoaa vähitellen. Eikä se veristä yleensä olekaan kun pienissä paloissa irtoaa, mutta jumalattoman sitkeää ja lähempänä synntystä ne viimeisimpänä tulevat kökkäreet voivat olla verestäviä kuten minulla, aluksi se oli tuollaista.

"vieras"
tyks:in nettisivuilta "Synnytyksen lähestyessä myös limainen vuoto (”limatulppa”) lisääntyy. Liman joukossa saattaa olla myös vähän verta."

Eli limatulppa ei ole oikeastaan mikään sitkeä tulppa missään, vaan on käytännössä limaista synnytystä enteleilevää vuotoa, joka varmaan on peräisin kohdunsuulta. Se voi kaiketi valua eri tahtiin eri ihmisiltä, näyttää erilaiselta.. Yleensä se kai tulee kun kohdunsuu alkaa valmistautua synnytykseen. Siksi toisilla tulee sitä limaa jo aikaisemmin ja tihuttamalla kun kohdusuukin avautuu vähitellen. Juuri synnytystä edeltävä tulppa varmaaan onkin melko verinen, synnytyksen edetessähän aika usein tulee pieniä määriä verta tai verensekaista eritettä tulee muutenkin.

"vieras"
[QUOTE="näinpä";24216590]No tuo ei kyllä oo limatulppaa nähnykkää, jotaki hiivasta valkovuotoa ilmeisimmin... :D Itellä oli ISO ja verinen...[/QUOTE]

ja sinun limatulppasi on ainoa oikea maailmassa? Muuta ei voi olla olemassa kuin sinun kokemuksesi? =)

"vieras"
[QUOTE="vieras";24216600]ja sinun limatulppasi on ainoa oikea maailmassa? Muuta ei voi olla olemassa kuin sinun kokemuksesi? =)[/QUOTE]

pakko vielä lisätä, että hiivainen vuoto ei näytä tuolta. Hiivavuoto on paakkuista ja valkoista- harmahtavaa korkeintaan, mutta hiivan tunnistaa niistä kokkareista ja vuoto EI ole limaista, sitkeää ja vihertävää.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24216613]pakko vielä lisätä, että hiivainen vuoto ei näytä tuolta. Hiivavuoto on paakkuista ja valkoista- harmahtavaa korkeintaan, mutta hiivan tunnistaa niistä kokkareista ja vuoto EI ole limaista, sitkeää ja vihertävää.[/QUOTE]

Ei sulla kuvaa mahtaisi olla tuosta hiiva vuodosta :D Selkiyttäisi asiaa paremmin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24216690]Ei sulla kuvaa mahtaisi olla tuosta hiiva vuodosta :D Selkiyttäisi asiaa paremmin.[/QUOTE]

No sä voit googlettaa sanalla "candida" . Löytyy kuvia kun kyseinen sieni kasvaa suussa (sammas) tai missä nyt sattuu kasvamaan. Samalta se kasvusto näyttää pillussakin, jos jotenkin uusi asia on miltä hiivasieni näyttää =)

vvvvv
Joo mulla tuli oma tänä aamuna, otin sen tulitikkurasiaan ja vein neuvolaan! Sitten näytin sen naapurin naiselle jolla on neljä lasta, hän oli sitä mieltä ettei noita kannata tutkia! Samaa sanon sulle nyt ap!

Yhteistyössä