Voiko olla kirjoilla eri kunnassa kuin asuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olemme muuttamassa viereiseen kuntaan. Voimmeko silti olla pari kuukautta kirjoilla entisessä kunnassa, vaikka meillä ei olisi siellä enää asuntoa eikä siis osoitettakaan?

Alkuperäinen kirjoittaja muistaakseni:
Eikös ainakin opiskelijat ole usein "kotikunnassaan" kirjoilla vaikka asuvatkin toisella (opiskelu ) paikkakunnalla??

niilla varmaan onkin se kotiosoite olemassa ja joku perheestä asumassa siinä osoitteessa. Kukaan vieras tuskin ottaa entistä asukasta enää kämppäänsä kirjoille

Jos aikoo olla jossain kirjoilla, täytyy olla osoite, sehän on päivänselvä asia.
Itse asuin opiskelijana viikot opiskelupaikkakunnalla mutta olin kirjoilla kotikunnassani jossa olin viikonloput mutta olihan minulla osoite siellä, äitini luona.
Miten voisi olla jossain kirjoilla ilman osoitetta?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Jos aikoo olla jossain kirjoilla, täytyy olla osoite, sehän on päivänselvä asia.
Itse asuin opiskelijana viikot opiskelupaikkakunnalla mutta olin kirjoilla kotikunnassani jossa olin viikonloput mutta olihan minulla osoite siellä, äitini luona.
Miten voisi olla jossain kirjoilla ilman osoitetta?

Enpä tiedä mutta itse asuin opiskelijana aluksi toisessa kunnassa, osoitteenmuutos siis tehty ja olin kirjoilla toisessa kunnassa. Posti tuli sinne missä asuin mutta kävin esim. hammaslääkärissä kotikunnassani.

Totta kai voi olla kirjoilla paikkakunnalla, vaikka ei ole osoitetta, silloin on asunnoton. Voi aivan mutkattomasti ilmoittaa vain että ei ole enää osoitetta, silloin jää kirjoille siihen paikkaan missä viimeksi asui.

Yhteistyössä