Voiko olla joku rokko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bintje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bintje

Vieras
Tytölle nousi yllättäen perjantaina lähes 40 asteen kuume. Tätä jatkui vielä lauantaikin. Sunnuntaina oli vain lämpöä (37,5). Illalla kun vaihdoin yökkäreitä päälle huomasin kyljissä ja rinnassa pieniä psiteitä, kuin kynällä olisi tökitty. Tänä aamuna ihottuma levinnyt, laajentunut. Iho on kuitenkin tasainen.
Soitin aamulla neuvolaan ja käskivät seurailla. Voisi olla seuraus 17.päivä annetusta MPR-rokotteesta? Parvo "pelottaa" kun itse olen raskaana vaikka en kyllä huomannut ainakaan mitään erityista punoitusta poskissa...
Emmin et pitäisikö käydä tk:ssa näytillä.
Näyttääkö jäljet tutuille? Kuva kyllä äärettömän huono. Pilkut on punaisia ja aika laajalti mahassa sekä selässä...

Meidän tyttö sairasti tuonkaltaisen 'rokon' kesällä, se oli jonkun enteroviruksen aiheuttama kuulemma. Parvorokkoa tuo tuskin on, sillä siinä tulee poskiin punaiset läiskät. Voi olla myös rokotusreaktio: sellainenkin tytöllä oli puolentoista vuoden iässä, ja näpyt näytti aika lailla tuollaisilta.

Mpr-rokotteesta voi tulla kai aika rajutkin reaktiot ja ne tulee pitkällä viiveellä, olikohan jopa pari viikkoa.

Mun tytölle tuli saman näköistä ihottumaa antibioottikuurin aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
ihan tavallinen viruksen aiheuttama kuumetautikin voi tehdä "rokon". Eli kun viirus alkaa hajoamaan elimistössä tulee ihottumaa.

Joo, mä kuulin tämän just lääkäriltä ja se oli mulle ihan uusi juttu. Toiset kuulemma reagoi sillä lailla ihan tavalliseen flunssavirukseenkin.

Yhteistyössä