Voiko oksennustaudeille / mahataudeille olla jotenki immuuni?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

Tuli mieleen, ku taas niitä on liikkeellä ja muhun ei KOSKAAN oo tarttunu mikään ripuli tai yrjötauti... Vaikka aina oon ollu niitten kipeidenki kanssa takemisissä, kipeitä sukulaismuksuja hoitanu ja paaponu yrjöövää miestäki. Ja aina silti ite säilyn terveenä.

Hyvä vaan, mut mitenköhän se on mahollista? Onko täällä muita "teräsnaisia"?

*Koputtaa puuta*

Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
Mahdollista kyllä. Perustuu jotenki siihen, että elimistö kehittää vastustuskyvyn sille taudille, jos tekemisissä sen kanssa....

Tai sitten on vain rautamaha, niin kuin mun mies. Eikös toi noro ole sellainen, että siihen syntyy vastustuskyky vain hetkeksi? Eli siihen ei tuo teoria päde.

Täällä kans 22v eikä kertaakaan ole ollut oksennustautia :wave: Lapsenakin kaikki muut perheenjäsenet sairasti kyllä mutta minä en.Mä syön ympäri vuoden maitohappobakteereja ja olen neuroottinen käsienpesijä,liekö osuutta asiaan.Ja mulla on kaks lasta,reilu 3v ja 6kk eikä meillä ole ollut tautia kertaakaan *kopkop* Mutta flunssa muhun sit tarttuuki tosi helposti :kieh: Tosin mielummin mä flunssan otan ku ykätaudin :x

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Tuli mieleen, ku taas niitä on liikkeellä ja muhun ei KOSKAAN oo tarttunu mikään ripuli tai yrjötauti... Vaikka aina oon ollu niitten kipeidenki kanssa takemisissä, kipeitä sukulaismuksuja hoitanu ja paaponu yrjöövää miestäki. Ja aina silti ite säilyn terveenä.

*Koputtaa puuta*

On se mahdollista.

Meillä poika 2v10kk ei oo ikinä ollut vatsataudissa vaikka me ollaan miehen kanssa oltu ja puolitoista vuotta on päiväkodissakin jo ehtinyt olla ja ryhmässä on kiertänyt kyllä monen monta vatsatautia. Edes tän meidän paskavesiepisodin jälkeisiin Noroihin, Rotiin jne. ei sairastunut.

muoks. ja vauvana kyllä nuoleskeli kengänpohjat ja autonrenkaatkin heti kun silmä vältti eikä olla mitään ylihygienisiä muutenkaan...

Ei mullekaan ikinä ne tartu. Lapsena kerran oksennellut kun söin liikaa karkkia. :D Aikuisena kerran ollut ruokamyrkytys pilaantuneesta lihasta, ei muuta. Onkohan toi lapsi vähän samanlainen, kun sille kerran tarttui oksutauti tuttavaperheestä, jossa se oli pahana. Tyttö kuitenkin oksensi vain muutaman kerran, vajaan vuorokauden kesti toi yhteensä.

Nuhia ja muita välillä on mut ei mulle/meille muutenkaan korkea kuume nouse ikinä tms.. Yhden ab-kuurin on toi tenava syönyt korvatulehdukseen, jota ei ees valittanut vaan lääkäri huomasi muuten tarkistaessaan korvia. Kerhoissa ja tutuilla kuitenkin sairastellaan musta hirveän usein.. *kopkop*

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:

*Koputtaa puuta*

Ei minullekkaan tule ja meidän lapset on säästyneet kuin ihmeen kaupalla.Viimeisestä oksutaudista on monta vuotta.En muutenkaan yleensä saa mitään tauteja mitä on liikkeellä.Töistä olen hyvin harvoin ollut pois esim flunssan takia.Tauti saattaa muut työkaverit kaataa sänkyyn, mutta minulle ei tule mitään.. Nyt kun näin sanon, saan jonkun taudin riesaksi

Mulla sama, vaikka kuinka hoitaisin oksentelevia lapsia (veljen lapset lähinnä ) , kuten eilenki, siivosin oksennuksia lattialta ja pidin sylissä jne, nukuin pahoinvoivan miehen vieressä ym, tautia ei tullu mulle. En muista koska ois viimeksi ollu... Edellinenki tauti vilisti minun ohi. Ja sitä edellinen. Eilinenki tauti kävi ärhäkkäästi läpi koko muun porukan mutta mie jäin välistä. :snotty:

Kyllä voi näin ainakin minä uskon sillä en ole koskaan aikuisiällä näitä tauteja sairastannut vaikka koko muu perhe onkin sairastellut.
Pakko sanoo että kiitos työpaikkani päiväkodissa niin nämä ns lastentaudit ei muhun iske.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Meillä poika 2v10kk ei oo ikinä ollut vatsataudissa vaikka me ollaan miehen kanssa oltu ja puolitoista vuotta on päiväkodissakin jo ehtinyt olla ja ryhmässä on kiertänyt kyllä monen monta vatsatautia. Edes tän meidän paskavesiepisodin jälkeisiin Noroihin, Rotiin jne. ei sairastunut.

muoks. ja vauvana kyllä nuoleskeli kengänpohjat ja autonrenkaatkin heti kun silmä vältti eikä olla mitään ylihygienisiä muutenkaan...

Nii tätä mä oon vähän miettiny kans... Ku mä en kans pelkää mitään pöpöjä. ruuatki syön jääkaapista niin kauan ku ne ei omin jaloin pakoon juokse, päivämääriä en ees vilkase. :D :ashamed:

Meillä on onneks selvitty (ainaki toistaseks) noilta ykätaudeilta. Muhun ne ei tartu eikä oikeen mieheenkään vaikka sillä onkin ongelmavatsa. Lapseenkaan ei oo tarttunu. Flunssassa kyllä ollaan kaikki oltu.

Miksiköhän sitten joissain perheissä ollaan taas KOKO ajan kipeinä..? Yksikin tuttavaperhe (3lasta) on aina pois joka paikasta kun joku on kipeä. Ja sit tarttuu muihinkin jne.. Joka ainoa oksutauti, flunssa ja muut menee heidän kauttaan ja yleensä vielä tosi rajuna versiona. Tuntuu vaan hassulle kun meillä ei oo ikinä niin kipeinä varmaan oltukaan..

Mä tiedän erään miehen, joka ei ole koskaan oksentanut. Häneltä siis puuttuu täysin se oksennusrefleksi. On muuten lääkäri ja sanoi, että kaikki kurkkututkimukset harjoiteltiin lääkiksessä aina hänellä, kun häntä ei haitannut kurkkuun sörkkiminen. ;)

Muhun ei tuppaa noi mahataudit tarttumaan *koputtaa puuta*. Miehellä ja pojalla on joka ikinen tauti joka meidän lähellä käy kääntymässä mutta muhun ne ei iske. Yks erityisen paha tauti viime syksynä tarttu muhunkin, mutta meni ohi yhdellä oksentamisella ja illan kuumeella. Samasta taudista poika joutu sairaalaan kun kuivi.

Ja meitä ei kyllä voi syyttää ylihygienisiksi, että siitä johtuis miehen ja pojan huono vastustuskyky :ashamed:

Kovasti nyt vaan toivon että tää seuraava peris mun vastustuskykyni tauteja vastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mä tiedän erään miehen, joka ei ole koskaan oksentanut. Häneltä siis puuttuu täysin se oksennusrefleksi. On muuten lääkäri ja sanoi, että kaikki kurkkututkimukset harjoiteltiin lääkiksessä aina hänellä, kun häntä ei haitannut kurkkuun sörkkiminen. ;)

Hei ei oo muuten mullakaan! Siis ihan oikeesti ei oo. Raskauden aikanaki oli ihan kaamee olo, mut ei vaan tullu oksennusta vaikka mitä teki. Olis varmasti vähän helpottanu. :whistle:

Voi kuinka kateellinen olen teille. Antaisin vaikka kaikki rahani, jos olisin immuuni vatsataudeille. Itsellä tulee lähes aina kuin lapsillekin ja RAJUNA. Olen ollut sairaalassa tiputuksessakin kuivumisen takia aikuisena. pelkään tosi paljon ko. tautia : ( Eli oisko jollain immuniteetti myynnissä? : )

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Voi kuinka kateellinen olen teille. Antaisin vaikka kaikki rahani, jos olisin immuuni vatsataudeille. Itsellä tulee lähes aina kuin lapsillekin ja RAJUNA. Olen ollut sairaalassa tiputuksessakin kuivumisen takia aikuisena. pelkään tosi paljon ko. tautia : ( Eli oisko jollain immuniteetti myynnissä? : )

:hug: Tosi kurjaa. Mun mies on samanlainen. :(

Yhteistyössä