Voiko näin Suomessa olla? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Tuli vastaan Facebookissa muuta krt vastaan kun joku kertoi ettei ole esim. rahoja vaatteihin ja onko kenellä antaa vaikka takin ilmaiseksi tai jotain muuta. Silti kun katsoin heidän prof. niin heillä on kotona koiria tai kissoja tai tupakka suussa kuvissa. Niin miten voi olla mahdollista että rahaa on pitää eläimiä tai tupakoida, mutta esim takin tai jotain muuta pitäisi kysyä ilmaiseksi toisilta? Miten muuten voi mennä noin huonosti kun luulen kaikki saavat sen verran tukea Suomessa että just pitäisi olla rahaa ruokaan sekä jonkin verran voi säästä vaateihin. Itse opiskelijana joskus pärjäsin 200,-lla kuussa ja oli aina ruokaa sekä vaatteet, ei tarvinnut kysyä keneltä, eikä se ollut tuki vaan ihan töitä tein, ei vaan siivoushommista jäänyt paljon mitään laskujen jälkeen.

Mikä siinä on niin helvetin vaikeeta tajuta, että jos ne rahat menee siihen röökiin ja vaikka eläimiin niin eihän silloin ole rahaa millä ostaa vaatteita. Ihan yksinkertaista matematiikaa, ei ole vaikeeta tajuta.

Mikä siinä on niin helvetin vaikeeta tajuta, että jos ne rahat menee siihen röökiin ja vaikka eläimiin niin eihän silloin ole rahaa millä ostaa vaatteita. Ihan yksinkertaista matematiikaa, ei ole vaikeeta tajuta.

Jos itsellä olisi mennyt noin huonosti, ehkä olisin antanut eläimiä pois vaikka kuinka rakkaita olisivat sekä rööki olisi jäänyt :). Jokaiselle ensiksi pitäisi ajatella perusasioita mihin oikeasti rahaa tarvitse, eikä hankia 2 koira ja muutama kissa, sitten itkeä miten rahaa ei ole? Anteeksi mutt en ymmärrä sun logikka.

Jos itsellä olisi mennyt noin huonosti, ehkä olisin antanut eläimiä pois vaikka kuinka rakkaita olisivat sekä rööki olisi jäänyt :). Jokaiselle ensiksi pitäisi ajatella perusasioita mihin oikeasti rahaa tarvitse, eikä hankia 2 koira ja muutama kissa, sitten itkeä miten rahaa ei ole? Anteeksi mutt en ymmärrä sun logikka.

Ei tässä ole mitään logiikkaa vaan mitä sitä ihmetellä asiaa joka on laskettu sulle auki. Eli jos raha menee x paikaan niin silloin sitä ei jää y paikkaan, ihan yksinkertaista.

Voi olla näin, jopa muuallakin kuin Suomessa. Tupakkaa myydään muissakin maissa.
Jossain vaiheessa tupakointi ei ole enää valinta. Oletko kuullut riippuvuudesta? Sitä voi olla myös järjetön shoppailu.
Eläinten pois antamista en kannata. Kustannus on pieni mutta esim. koira voi olla se juttu, joka pitää syrjäytymisvaarassa olevan ihmisen elämässä kiinni.
Eri asia sitten, kellä on pokkaa pyytää "almuja" toisilta, mutta pakkohan ei ole antaa eikä loukkaantuakaan.

Voi olla näin, jopa muuallakin kuin Suomessa. Tupakkaa myydään muissakin maissa.
Jossain vaiheessa tupakointi ei ole enää valinta. Oletko kuullut riippuvuudesta? Sitä voi olla myös järjetön shoppailu.
Eläinten pois antamista en kannata. Kustannus on pieni mutta esim. koira voi olla se juttu, joka pitää syrjäytymisvaarassa olevan ihmisen elämässä kiinni.
Eri asia sitten, kellä on pokkaa pyytää "almuja" toisilta, mutta pakkohan ei ole antaa eikä loukkaantuakaan.

No mitäs jos mä haluan 10 chihuahua ja päivittäin juoda kallista viinia ja polttaa sikaria, kun en voi elää ilman. Saanko mä kans sääliä kun en pystyy sen jälkeen ostaa muutama mekkoa? Voiko myös joku maksa mulle pk?

Joskus ihmisen oma jaksaminen ja mielenterveys voi olla kiinni jonkun mielestä tarpeettomista asioista. Itsekin olen pienituloinen ja siitä huolimatta ostan joskus vähistä rahoistani jotain, joka saa minut hyvälle tuulelle (esim. pihvin ja pullon punaviiniä), vaikka sitten joutuisi nipistämään jostain muualta. Muuten en varmaan jaksaisi elämää.

Mistä sinäkin tiedät, että mistä he ovat lemmikinsä hommaneet. Nehän voivat olla löytökodista pelastettuja otuksia.
Mua risoo ajattelu, että toisella ei saa olla yhtään mitään ennen kuin sillä on lupa pyytää jotain. Nykyaikana se on mahdotonta Suomessa ja hyvä niin.

Mistä sinäkin tiedät, että mistä he ovat lemmikinsä hommaneet. Nehän voivat olla löytökodista pelastettuja otuksia.
Mua risoo ajattelu, että toisella ei saa olla yhtään mitään ennen kuin sillä on lupa pyytää jotain. Nykyaikana se on mahdotonta Suomessa ja hyvä niin.

Jokainen tyylillään, itse en voi, niin jos jotain haluan tiedän sen eteen jotain muuta pakko tehdä kun pyytä ilmaiseksi. Kaikki ajattelevat eri tavalla.

No, saahan sitä pyytää. Jokainen sit päättää ite haluaako antaa vai ei. Ja ihan takuulla vastaavia tapauksia löytyy joka maasta.

Miten musta tuntuu että lähes kaikki sun aloitukset on nykyään suomalaisten/suomen haukkumista? Miten tähänki liitty suomi?
Ois voinu vaikka kirjoittaa jotain " Voi ei mikä akka faces, vetää röökiä ja silti kerjää ilmasta takkia"

Ja tosiaan on vieras toiki ajatus että mitään kivaa tai "ylimääräistä" ei saisi olla jos on rahasta tiukkaa. Toki sillon pitää harkita tarkemmin mutta aika äkkiä katoaa elämänhalu jos ei mitään hauskaa saa olla tai tehdä. Vetää vaan elämä mahdollisimman askeettiseksi, niin mitä mieltä koko elämässä silloin olis?

Ja ilmeisen vaikea sun on asettua kenenkään muun asemaan. Nikotiiniriippuvuus voi olla todella voimakas eikä siitä niin vaan välttämättä eroon pääse.

No, saahan sitä pyytää. Jokainen sit päättää ite haluaako antaa vai ei. Ja ihan takuulla vastaavia tapauksia löytyy joka maasta.

Miten musta tuntuu että lähes kaikki sun aloitukset on nykyään suomalaisten/suomen haukkumista? Miten tähänki liitty suomi?
Ois voinu vaikka kirjoittaa jotain " Voi ei mikä akka faces, vetää röökiä ja silti kerjää ilmasta takkia"

Ehkä monilla sen verran iso ryssää viha että monet luulevat että kaikki sitten ovat samanlaisia? :) Eli että minäkin täällä haukun suomalaisia? Vaikka ei ollut tästä kysymys...

Miten mä voin keskustella esim. Virosta jos en siellä asuu ja en tiedä miten asiat siellä on? Pikkasen hankala se on.

Mitä sä edes kattelet noita pyytöjä jos sun mielestä pyytää ei saa. Huomaa todella selvästi, että kuvittelet olevasi muiden yläpuolella.

Koska katsoin eilenkin mitä missä myydään ja halusin omia laittaa myyntiin. Ei ole ensimmäistä krt kun sellaista tulee vastaan.

En ole kenenkään yläpuolella enkä tulee olemaan enkä halua. Jotkut asiat mä en vaan ymmärrä yhtään. Itse en ainakaan anna edes 5cent, jos kuvassa näen monta eläintä, röökin tai muuta vastava. Jos ihminen edes vähentää polttamista luulen edes 5lla eurolla saa takkia itselle tai Uff:ista 1lla eurolla kun on eur päivät, jos asuu kaukana niin Kiinastakin saa takkeja tai mekkoja alle 5lla... En vaan jaksa uskoa että kukaan ei siihen pystyy.

Koska katsoin eilenkin mitä missä myydään ja halusin omia laittaa myyntiin. Ei ole ensimmäistä krt kun sellaista tulee vastaan.

En ole kenenkään yläpuolella enkä tulee olemaan enkä halua. Jotkut asiat mä en vaan ymmärrä yhtään. Itse en ainakaan anna edes 5cent, jos kuvassa näen monta eläintä, röökin tai muuta vastava. Jos ihminen edes vähentää polttamista luulen edes 5lla eurolla saa takkia itselle tai Uff:ista 1lla eurolla kun on eur päivät, jos asuu kaukana niin Kiinastakin saa takkeja tai mekkoja alle 5lla... En vaan jaksa uskoa että kukaan ei siihen pystyy.

Tuota noin, takki kuin takki kelpaa? Ne uffin takit voi olla aika kamalia.

Tupakka askin hinta on noin vitosen? Jos polttaa askin päivässä, niin se on 140€/kk. Sillä saa jo ihan hyvän takin. Jos vain pää kestää lopettaa. Joillekin se on todella vaikeaa kun siihen röökiä on ladannut esim.tunteen ettei voi elää ilman tai koskaan olla rentoutunut.

Tuota noin, takki kuin takki kelpaa? Ne uffin takit voi olla aika kamalia.

No kai ny köyhälle pitää kelvata mikä vaan :saint:

Täälä on lähetyskirppari josta saa pussillisen vaatetta vitosella. Mutta ne vaatteet on pääosin jotain vanhusten jäämistöä tai sellasia mitä ihmiset ei enää viitti viedä kirpparille itse myytäväksi tai jotka ei oo menny sielä kaupan. Paikalliset spurgut tota lähinnä käyttää vaatekauppana. Lapselle oon koulun naamiaisiin hakenu sieltä varusteita. Mutta suurin osa on siis suoraansanottuna roskiskamaa ja suuresti ihmettelen että viittivät niitä silittää ja laittaa esille.

No joo, varmaan voi sitten myös miettiä tämän esimerkkitapauksesi taustojakin. Jos on profiilissa kuvia kissoista ja koirista ja tupakki suussa, se ei vielä kerro, että niistä ei olisi jo rahapulan takia luovuttu.

Ja kai sitä voi aina pyytää. Tupakoinnin lopettaminen ja eläinten pois laittaminen eivät kovin nopeasti sitä rahaa tuo. Jos joku haluaa antaa ilmaiseksi, niin kai siinä helpommalla pääsee.

Yhteistyössä