Tää oli kyl paras.oikeestikko se neuvolantäti kehotti sua tulla kyselemään kaksplussalta neuvoja??suosittelen neuvolantädin vaihtoa pikaisesti!1
.
Mä en ite pystyis jättämään...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tää oli kyl paras.oikeestikko se neuvolantäti kehotti sua tulla kyselemään kaksplussalta neuvoja??suosittelen neuvolantädin vaihtoa pikaisesti!1
.
Miten se vauva sen tietää missä äiti on ollut?
Miten se vauva sen tietää missä äiti on ollut?
Niinhän se on mutta lapselle siinä ei ole mitään eroa, samalla lailla se vaikuttaa jos vaikuttaa. Ei se lapsi osaa ajatella että "äitini oli jossain rilluttelemassa kun oli vauva - nyt minun pitää siis aloittaa takertumisvaihe", tai "äitini oli sairaalassa kun olin vauva - nyt minu ei pidä aloittaa takertumisvaihetta".
Eihän lapsi siihen kuole että mummo hoitaa häntä yhden yön, mutta mitään hyvää et saa sillä aikaan. Ainakaan vauvan näkökulmasta!
oikeestikko se neuvolantäti kehotti sua tulla kyselemään kaksplussalta neuvoja??suosittelen neuvolantädin vaihtoa pikaisesti!1
ja kysymykseesi: mun mielestä voi.
Kuten itsekin sanoit... Mistä sinä tiedät miltä siitä lapsesta on tuntunut... Meillä on lapsi mummun kuvissa ihan oma itsensä ja edelleen tykkää olla isovanhemmillaa ja voin väittää että reilun vuoden ikäisen jättäminen tutuille isovanhemmille ei ole aiheuttanut traumaa, yhtä hyvin kuin sinä voit sanoa tietäväsi miltä lapsestasi on tuntunut..
Kuten itsekin sanoit... Mistä sinä tiedät miltä siitä lapsesta on tuntunut... Meillä on lapsi mummun kuvissa ihan oma itsensä ja edelleen tykkää olla isovanhemmillaa ja voin väittää että reilun vuoden ikäisen jättäminen tutuille isovanhemmille ei ole aiheuttanut traumaa, yhtä hyvin kuin sinä voit sanoa tietäväsi miltä lapsestasi on tuntunut..
no, eipä ehkä tuolla tasolla tosiaan, mutta onhan se hieman eri asia miettiä sitten aikuisena niitä traumakipuja jos aiheuttajana on se, että äidin oli pakko mennä sairaalaan vs. se että äidin piti vaan päästä yksin lomailemaan tallinnaan. Ihan eri tason hylkäämiskokemuksiahan ne on ...
vai onko susta sama asia vaikkapa se suru kun olet tullut puolisosi jättämäksi toisen naisen vuoksi tai että puolisosi onkin kuollut onnettomuudessa...
oikeestikko se neuvolantäti kehotti sua tulla kyselemään kaksplussalta neuvoja??suosittelen neuvolantädin vaihtoa pikaisesti!1
Alkuperäinen kirjoittaja nuori.äiti92;25009781:Ja kehotti olemaan menemästä lukemaan ja kyselemään keskustelupalstoilta koska vain he tietävät mikä on hyväksi![]()
Ihan oikeesti sulle tulisi hylkäämisen tunne jos saisit tietää että äitisi on sinut yhdeksi yöksi jättänyt mummolaan kun olit 3kk:n ikäinen? Siis aikuisena pohtisit tuollaista.