voiko miestä muuttaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Mun mies on tietyissä asioissa todella itsekäs ja jääräpää. se ei myönnä virheitään eikä osaa pyytää anteeksi tai katua, ihan sama mistä asiasta on kyse... pystyykö miehelle opettaa näitä asioita? Se ei ymmärrä vaikka kuin yrittäis keskustella. Pystyykö se vielä oppimaan asioita mitä sille ei oo lapsena opetettu? Tää
alkaa olla mulle ongelma ja mä en jaksais katella sitä enää kauaa jos se ei ala muuttuu. Mitä mä tekisin?
 
jos hän itse haluaa muuttua, eli on puhuttava ympäri haluamaan muutosta itsekin :D jääräpään kanssa hankalaa. mun mies ei tässä 3 vuodessa oo edelleenkään oppinut imuroimaan kunnolla, siivoomaan jälkiään, vaihtamaan autoon renkaita tai pesemään pyykkiä. mut mä olen huono manipuloimaan.
 
Ei voi tai ei kannata lähteä manipuloimaan. Se on ihan idiotismin huippu. Muuttumisen on lähdettävä sun miehestä itsestään ja hänen itse tulee tunnistaa omat heikkoutensa. Se on ainoa keino "muuttua". Tiedän kyllä että moni nainan käyttää erinäisia kiristystekniikoita (itku, seksin pihtaus ymym) mutta tuo on mielestäni sairasta ja lähinnä kuuluu sinne hiekkalaatikolla.

Aikuiselle ihmisella voi kertoa mikä hänessä harmittaa, asiallisesti, ei syyllistäen. Ja puhua jos toisen käytös loukkaa tai aiheuttaa pahaa mieltä. Siinä kohtaa on kuitenkin itsekin oltava avoin ja myönnettävä omiakin virheitä, eikä niin että leikkii itse täydellisyyttä ja odottaa muutosta vain siltä toiselta osapuolelta. Sinussakin kun voi olla kymmeniä ärsyttäviä juttuja jotka häiritsee miestäsi, mutta hän ei viitsi niitä ääneen sanoa. Mutta silloin jos lähdetään "toista" muuttamaan on itsekin valmistauduttava samaiseen prosessiin.
 

Yhteistyössä