voiko mies saada lomaa äidin takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden äiti

Vieras
Siis, voiko mies saada työstä lomaa kun äiti on väsynyt ja (ehkä) masentunut. Eli ei jaksa enää pyörittää arkea yksin.

Mieheni saa sairaslomaa töistä vain jos äiti ja lapset on kaikki sairaita mutta entäs tälläiset henkiset hyvinvoinnit, huomioidaanko niitä lainkaan?

Ei pahoja sanoja, kiitos :)

Kai se voi jos sulla on lääkärin todistus siitä, että et ole kykenevä huolehtimaan perheen arjesta. Siinä on vaan se vaara, että äkkiä on sosiaaliviranomaiset oven takana. Äidin kun tulee tässä maassa aina vaan jaksaa ja jaksaa...

Mä olin kerran mahataudissa. Mies yritti saada saikkua yhden päivän. Ei saanut. Työnantaja lupasi olla sen yhden päivän pois. Onneksi, en ois jaksanu hoitaa lapsia siinä kunnossa.

voisihan miehesi "sairastua". esim. selkävaivoihin voisi saada helpostikin viikon sairauslomaa. olisiko tällaisesta vippaskonstista apua?
onko joku muu, joka voisi tulla avuksesi? ehkä joku palstalainen jopa? missä asutte?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, no sossuja en tänne kaipaa, kahta ylimäärästä kättä vaan :)

Kiitos vastauksista, en siis lähde hakemaan miehelle saikkua.
Hakekaa vaan, miten ne sossut ton takia paikalle tulisi? En ymmärrä tätä logiikkaa, ettei voi yrittää hakea asioihin parannusta sen takia, että pelkää myöntää että on raskasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, no sossuja en tänne kaipaa, kahta ylimäärästä kättä vaan :)

Kiitos vastauksista, en siis lähde hakemaan miehelle saikkua.
Hakekaa vaan, miten ne sossut ton takia paikalle tulisi? En ymmärrä tätä logiikkaa, ettei voi yrittää hakea asioihin parannusta sen takia, että pelkää myöntää että on raskasta.

Hei, en mä tarkottanut pelotella, mutta kertoa kuitenkin, mitä VOI tapahtua. Mun serkulle meinaan kävi niin, että sosiaaliviranomaiset ravas siellä jonkunkin tovin.

No täytyy katsoa, en vaan tiedä riittäisikö tuo viikko...
Ja kyllä, pelkään myöntää että on raskasta. Olen täydellisen äitiyden tavoittelija jonka energiat vaan on käytetty loppuun, Eikä kyllä olisi ketään kelle myöntäisi kun kukaan ei kuuntele, ketään ei kiinnosta. Minä hymyilen=kaikki on mainiosti...

Tai oisko mahdollista palkata väliaikaista apua kotiin, esim. siivooja käymään kerran viikossa vaikka kuukauden ajan? Voimia, täälläkin pyöritetään yksin kun mies on ulkomailla töissä... 3 lasta pyörii jaloissa :saint:

Oletko neuvolaan ottanut yhteyttä ja kertonut mikä on tilanne? Mulle ainakin on sanottu, että heti, jos siltä tuntuu, niin otat vain neuvolaan yhteyttä, niin järjestävät kotiin apua.

Niin, voishan sitä lähteä purkamaan toisestakin päästä, eli siitä että olet täydellisyyden tavoittelija etkä näytä tunteitasi. Psykologilla käynnistä ei kai sosku suoraan ota yhteyttä, varsinkin jos käy yksityisellä? Mutta se tietysti maksaa, ja jonotkin voivat olla jonkunmoiset. Mulla ei onneksi noita ongelmia ole, välillä voi huoletta olla imuroimatta yli viikon, tiskit seistä pari päivää, lapset syödä einesruokaa... Ja huudan kyllä miehelle suoraan jos jokin potuttaa, ja sanon että nyt on sun vuoro tehdä sitä ja sitä, ja onneksi sitten tekeekin.
Joten ehkä tuo sun mielen lukko pitäis purkaa, koska muut ongelman "ratkaisuthan" ovat vain asian siirtämistä tulevaisuuteen, oireiden hoitamista...
:hug: sulle ap!

Alkuperäinen kirjoittaja nämä tuli mieleen:
voisihan miehesi "sairastua". esim. selkävaivoihin voisi saada helpostikin viikon sairauslomaa. olisiko tällaisesta vippaskonstista apua?
onko joku muu, joka voisi tulla avuksesi? ehkä joku palstalainen jopa? missä asutte?

Tää ei kyllä oo ratkaisu ongelmaan, että aletaan epärehellisiksi :O!
Eikä masennus viikossa poistu, joten viikon selkäsärky tuskin pidemmän päälle juurikaan auttais. Entäs jos mll:ltä palkkais jonkun esim. yhdeksi päiväksi viikossa hoitamaan lapsia?

Yhteistyössä