voiko mies muuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumalaton vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumalaton vauvakuume

Vieras
mies on joissakin asioissa hyvin itsekeskeinen, ei osaa keskustella riitelemättä yms..

naimisissa ollaan ja tässä iässä tulee jo ne muksutkin mieleen.. en kuitenkaan halua lapsia ennen ku tässä suhteessa on oikeasti hyvä olla taas ja voidaan keskustella riitelemättä..

tässä suhteessa on siis niin paljon hyvääkin ja mieskin on joutunut rinnallani kestämään paljon ja siksi en haluaisikaan vielä luovuttaa..

mutta en voi tuoda lapsia tilanteeseen jossa mies olisi yksi lapsista... joskus olen puhunut mielipiteitäni julki johonkin lasten kasvatukseen liittyvistä jutuista niin sekin on mennyt riitelyksi :o enkä edes tiedä miksi! asiallisesti esitin vain omia mielipiteitä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Ei, mikäli miehesi on jo aikuinen (25+).
Täysi peesi ja kokemuksen syvä rintaääni!!

minä en peesaa! Mies voi muuttua, jos miehellä on siihen motivaatiota..
mutta..MUTTA tähän tarvitaan kaksi ihmistä, joista molemmat tahtovat samaa asiaa ja molemmilla on sama ajatus parin tulevaisuudesta, joilloin nämä kaksi molemmat tekevät kompromisseja asioista ja tulevat toisiaan puolitiehen vastaan. pitkään siinä meni, meillä siis, mutta on se sen arvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja kukoistava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Ei, mikäli miehesi on jo aikuinen (25+).
Täysi peesi ja kokemuksen syvä rintaääni!!

minä en peesaa! Mies voi muuttua, jos miehellä on siihen motivaatiota..
mutta..MUTTA tähän tarvitaan kaksi ihmistä, joista molemmat tahtovat samaa asiaa ja molemmilla on sama ajatus parin tulevaisuudesta, joilloin nämä kaksi molemmat tekevät kompromisseja asioista ja tulevat toisiaan puolitiehen vastaan. pitkään siinä meni, meillä siis, mutta on se sen arvoista.

millaisia ongelmia teillä oli?

Mieheni on kyllä kokenut suurimmat muutokset juuri tuon 25v ikävuoden jälkeen.., muuttuminen alkoi eka pienistä asoista ja isommista elämän "kolhuista".
Älä vaivu siis epätoivoon vielä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Mieheni on kyllä kokenut suurimmat muutokset juuri tuon 25v ikävuoden jälkeen.., muuttuminen alkoi eka pienistä asoista ja isommista elämän "kolhuista".

millainen mies on nyt?

haluaisin tosissani yrittää tässä suhteessa vielä.. suurimmat ongelmat varmasti johtuu miehen huonosta itsetunnosta.. olen yrittänyt tukea, mutta loppuu itseltä välillä keinot..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:

millainen mies on nyt?

haluaisin tosissani yrittää tässä suhteessa vielä.. suurimmat ongelmat varmasti johtuu miehen huonosta itsetunnosta.. olen yrittänyt tukea, mutta loppuu itseltä välillä keinot..

Huolehtiva perheenisä, me ollaan hälle kaikki kaikessa..
Aiemmin oli tärkeämpää ne omat jutut (hänen mukaansa ei ole ollut tärkeämpiä, mutta minun mielestä käytös osoitti muuta).

En tiedä puhunko sun kanssa samoista ongelmista (miehelläni ei ole oikeestaan itsetunto ongelmaa ollut).
Mutta kyllä ihmiset pystyvät muuttumaan.
Toisaalta kuitenkaan en jäisi esim: väkivaltaiseen suhteeseen, voisin uskoa että toinen muuttuu mutta en voisi olla väkivaltaisessa suhteessa ja odottaa milloin toinen lopettaa hakkaamisen
:|

Lähtikö mulla nyt rönsyileen taas tää vastaus..

Aikuinenkin ihminen muuttuu ja kehittyy - tai on se ainakin mahdollista. Muutokset vain tuppaavat olemaan verkkaisempia, ellei kohdalle osu jonkinlaista muuta mullistusta.
Miehet tosin näyttävät kypsyvän muutenkin hitaammin;-)

suurin ongelma ehkä mun mielestä se, että mies ei myönnä sitä mikä on ongelma.

mies on hirveän itsekäs, käytöksellään osoittaa sen aina. Sanoo kuitenkin että olen kaikista tärkein eikä näin ollen myönnä että käyttäytyy välillä hyvinkin itsekkäästi.

mä olen joustanut hirveästi tässä suhteessa, monesti luopunu omista jutuista että puolisolla olisi parempi.. haluaisin joskus tätä samaa kohdistuen minuun..

mä niin haluaisin saada tämän toimimaan mutta ainakaan mies ei vielä ole tullut vastaan.. ja kun en saa häntä ymmärtämään.. ehkä vielä joskus.. toivon niin.. en jaksaisi enää riidellä!

miten miehesi muutos lähti tapahtumaan?

Yhteistyössä