Voiko mies jäädä lapsen kanssa kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin outo ajatustapa, että ei ole vielä edes synnyttänyt, kun pistää jo työt vauvan edelle..? No, kukin tekee miten lystää.

Juuri näin! Ei v*ttu mitä mussutusta koko ketju.

Aiheeseen keskittyminen on jäänyt opettelematta eräiltä?

SINÄKIN voisit asiallisemmin puhua vastaajille...mutta tietenkin isäkin voi jäädä vauvan kanssa kotiin jos haluat töihin.

Jotenkin outo ajatustapa, että ei ole vielä edes synnyttänyt, kun pistää jo työt vauvan edelle..? No, kukin tekee miten lystää.

Hei, sanopa muuta! Sun miehesi tietysti irtisanoi itsensä heti kun kuuli että olet raskaana? Vai saako teillä mies ajatella töitä vaikka onkin perheellinen, mutta äiti ei saa??!

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:

SINÄKIN voisit asiallisemmin puhua vastaajille...mutta tietenkin isäkin voi jäädä vauvan kanssa kotiin jos haluat töihin.

No niinpä pikku myy ja haisuli mamma, koko ketju mennyt ihan muuhun kuin itse kysymykseen mutta munhan pitäis tässä halia ja pusia p*skaa nakkaajia vai mitä =)

Voi voi!! Koita AP kestää noita HOURUPÄITÄ mammoja! Oikeen niskakarvat nousee pystyyn tuollaisesta. Kysymykseesi en osaa vastata, mutta sen sanon, että varmasti jokainen mamma täällä ihailee sitä, että miehesi haluaa jäädä lasten kanssa kotiin. Ihanaa! :) Jos oma mieheni ehdottaisi moista, kuolisin varmaan onnesta :)

Unohda nuo imetysvauhkoilijat, on hienoa että annat miehellesi mahdollisuuden kokea sen vastuun minkä me äidit saamme automaattisesti kokea. Onnea tulevaisuuteen!

Voi voi!! Koita AP kestää noita HOURUPÄITÄ mammoja! Oikeen niskakarvat nousee pystyyn tuollaisesta. Kysymykseesi en osaa vastata, mutta sen sanon, että varmasti jokainen mamma täällä ihailee sitä, että miehesi haluaa jäädä lasten kanssa kotiin. Ihanaa! :) Jos oma mieheni ehdottaisi moista, kuolisin varmaan onnesta :)

Unohda nuo imetysvauhkoilijat, on hienoa että annat miehellesi mahdollisuuden kokea sen vastuun minkä me äidit saamme automaattisesti kokea. Onnea tulevaisuuteen!

Kiitos sinulle :)

No niinpä pikku myy ja haisuli mamma, koko ketju mennyt ihan muuhun kuin itse kysymykseen mutta munhan pitäis tässä halia ja pusia p*skaa nakkaajia vai mitä =)

Ihan miten vain..

Ihan miten vain..

Sitähän minäkin.

:hug: Unohda nää fanaatikot taas kokonaan.

Mies voi jäädä kotiin. Äitiysvapaa on 105 arkipivää (mukaanlukien lauantait) sen jälkeen alkaa se vanhempainvapaa jonka voi pitää kumpi vaan, ja josta maksetaan palkan mukaan, prosentteja en muista.

Meillä tehtiin näin, itse siis lähdin töihin kun kuopus oli siinä 4-5kk pintaan.

(En imettänyt enää siinä vaiheessa, enkä pumpannut pulloonkaan. Asiana se kuuluu meidän perheelle, eikä yhdellekään valopäälle joka minua paremmin luulee tietävänsä, miten minun tulisi lapsiani hoitaa.)

Isä oli siis lasten kanssa n. 6kk kotona, ja olimme molemmat, (myös lapset) erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun ja se teki järjettömän hyvää myös isän ja lasten siteille.
Sen lisäksi jos nyt edes mahdollista, niin tuntuu että olemme vielä enemmän tasavertaiset vanhemmat, eikä isä ole mikään satunnainen lapsenvahti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja 3kk:n äiti:
mulle ei tulis edes mieleen palata töihin kun vauva on noin pieni.Tämä on kuitenkin niin ainutlaatusta aikaa ja vauva-aika menee nopeasti ohi.

ja mies ei saisi siittä nauttia?
toki saa,mutta en itse äitinä haluaisi menettää tuota uniikkia aikaa töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
:hug: Unohda nää fanaatikot taas kokonaan.

Mies voi jäädä kotiin. Äitiysvapaa on 105 arkipivää (mukaanlukien lauantait) sen jälkeen alkaa se vanhempainvapaa jonka voi pitää kumpi vaan, ja josta maksetaan palkan mukaan, prosentteja en muista.

Meillä tehtiin näin, itse siis lähdin töihin kun kuopus oli siinä 4-5kk pintaan.

(En imettänyt enää siinä vaiheessa, enkä pumpannut pulloonkaan. Asiana se kuuluu meidän perheelle, eikä yhdellekään valopäälle joka minua paremmin luulee tietävänsä, miten minun tulisi lapsiani hoitaa.)

Isä oli siis lasten kanssa n. 6kk kotona, ja olimme molemmat, (myös lapset) erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun ja se teki järjettömän hyvää myös isän ja lasten siteille.
Sen lisäksi jos nyt edes mahdollista, niin tuntuu että olemme vielä enemmän tasavertaiset vanhemmat, eikä isä ole mikään satunnainen lapsenvahti.

Kiitos :hug:

Mielestäni isällä on yhtälainen oikeus olla lapsen kanssa kotona jos mies näin tahtoo.Yhtälailla mies on lapseni vanhempi kuin minäkin.Mies tahtoo kotiin jäädä ja sen hänelle suon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
mulle ei tulis edes mieleen palata töihin kun vauva on noin pieni.Tämä on kuitenkin niin ainutlaatusta aikaa ja vauva-aika menee nopeasti ohi.

ja mies ei saisi siittä nauttia?
toki saa,mutta en itse äitinä haluaisi menettää tuota uniikkia aikaa töissä.

Sinä ja minä olemme 2 eri ihmistä ;)

Onpa mielenkiintoista, miten asenteet ei ole muuttunut joltain keskiajalta ollenkaan.
Edelleen vain äiti hoitaa lapset ja kodin ja miehet saa tehdä kivat helpot jutut. Pojlle ostetaan leegot ja pleikkarit ja mönkijät...

Tottakai äitiysloman (4kk) jälkeen alkaa vanhempainvapaa, ja mies saa palkkaan suhteutetun korvauksen, jos jää kotiin, kuten äitikin. Ihan yhtä ok on, jos molemmat menevät töihin, jos hyvä hoitaja löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Onpa mielenkiintoista, miten asenteet ei ole muuttunut joltain keskiajalta ollenkaan.
Edelleen vain äiti hoitaa lapset ja kodin ja miehet saa tehdä kivat helpot jutut. Pojlle ostetaan leegot ja pleikkarit ja mönkijät...

Tottakai äitiysloman (4kk) jälkeen alkaa vanhempainvapaa, ja mies saa palkkaan suhteutetun korvauksen, jos jää kotiin, kuten äitikin. Ihan yhtä ok on, jos molemmat menevät töihin, jos hyvä hoitaja löytyy.

Mutta, moni mies ei jaksa sitä työmäärää, mikä jo parissa lapsessa on...

Alkuperäinen kirjoittaja niki:
miksi haluat lähteä noin pian vauvan syntymän jälkeen töihin?

Olen ollut 3vuotta kotona, mies HALUAA jäädä lapsen kanssa kotiin, joka passaa minulle hyvin.Miksi minun pitäisi kieltää miestäni jäämästä kotiin?

Minusta on hyvä juttu että annat miehellesi mahdollisuuden kun hän kerran haluaa jäädä kotiin. Ihan yhtä hyvä hoitaja miehesi varmasti on kuin sinäkin. Ja kyllä se lapsi kasvaa korvikkeillakin tai osittaisella imetyksellä yhtä hyvin.

miksi haluat lähteä noin pian vauvan syntymän jälkeen töihin?

Olen ollut 3vuotta kotona, mies HALUAA jäädä lapsen kanssa kotiin, joka passaa minulle hyvin.Miksi minun pitäisi kieltää miestäni jäämästä kotiin?

Tämä tuntuu olevan täällä vaikea asia ymmärtää. Että on olemassa miehiä, jotka todella haluavat jäädä kotiin hoitamaan lapsia, jos se on mahdollista.
Ja äitejä, jotka haluavat antaa siihen mahdollisuuden ja oikeuden.

en minä niin sanonutkaan että kieltää pitäisi.Muuten vaan kysyin.

Juu.Miehelläni on yhtälainen oikeus olla lapsen kanssa kotona kuin minullakin.Esikoisen kanssa tosiaan olen ollut tämän 3vuotta ja mies tahtoi jo silloin jäädä, mutta itse jäin.Nyt raskaana on ollut puhetta jospa mies nyt käyttäisi hyväkseen kotona olon ja minä sen sijaan siirtyisin työelämään vuorostaan.Tuota imetystä lukuun ottamatta mieheni on samalla viivalla kuin minäkin kotiin jäädessään.

Haluaisin minäkin sanoa, että on hienoa, että on niitäkin isiä, jotka haluavat jäädä kotiin lasten kanssa. Miksi se olisi vain äidin etuoikeus?

Terveisin äiti, jonka mies käy kotona nukkumassa (jos töiltään ehtii)

Yhteistyössä