miettii
niin siis äiti hoitaa edelleen lapsiaan kotona ja tulee rajuun vatsatautiin, pystyykö mies silloin hakea sairaslomaa ja hoitaa lapset kotona äidin sairastaessa?
Pystyy!!! Työnantajasta kiinni!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei pysty! Niin kurjaa kuin onkin :/ Meillä onneks miehellä sen verran joustoa, että pystyy useimmiten tarvittaessa tekemään lyhyempää päivää, mutta ei oikeuta miestä olemaan pois töistä äidin sairaus ei.
Lisään vielä ettei kyllä keltään kyseltykään. Mies joutui hoitamaan minuakin kun en päässyt päivään pois vessasta kun oli heikko olo ja oksetti yms.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä mies teki näin kun lapsi oksensi ja seuraavaksi minä oksensin(viikon kesti tauti). Ei kukaan kysellyt mitään ainakaan vielä ja tuosta aikaa noin 1,5vuotta. Jos kyselee niin se on sen ajan ongelma. Yksin en olisi pärjännyt kun kuolema tuntui tulevan tuosta taudista.
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:Riippuu varmaan hyvin paljon työnantajasta. Palkallista tuskin saa, mutta palkatonta voi saada.
Ei saa ei. Ei se ole mikään lakisääteinen juttu, vaikka monet niin tuntuvat luulevan. SAIRASTA LASTA saa jäädä hoitamaan, jos kukaan muu ei hoida. Mutta jos kotona on vanhemepi, vaikka sitten kipeenä katsotaan hänen hoitavan.Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Siis eikö kaikilla aloilla saa olla palkatta kotona hoitamassa perhettä jos kotiäiti on kipeä? Ja työnantaja voi maksaa siltä ajalta jos haluaa..
Silloin pitää ottaa liittoon yhteyttä. Laki antaa mahdollisuuden olla pois töistä.Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:Mä olen kotiäitinä ja olin leikkauksessa. Ei saanut mies vapaata töistä , vaikka mulle kirjotettiin sairaslomaa. Onneksi oli päiväkodissa tilaa.
Näin juuri.Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Siis eikö kaikilla aloilla saa olla palkatta kotona hoitamassa perhettä jos kotiäiti on kipeä? Ja työnantaja voi maksaa siltä ajalta jos haluaa..