voiko mielestänne vastasyntyneen jättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isin hoiviin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tietenkään, sinulla ei ole enää omaa minää, vauvasi vei sen. Isä ei saa tulla lapsen lähellekään jottei vain kasvata läheisempää suhdetta lapseena. :laugh: l:laugh: :laugh:

Ennemmin mua epäilyttäisi tuossa äidin pyörälenkki; vaikka itse pystyin istumaan ihan normaalisti heti synnytyksen jälkeen niin en ehkä pyörän selkään kuitenkaan ois kotiutumisen jälkeen lähtenyt..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :laugh::
Ei tietenkään, sinulla ei ole enää omaa minää, vauvasi vei sen. Isä ei saa tulla lapsen lähellekään jottei vain kasvata läheisempää suhdetta lapseena. :laugh: l:laugh: :laugh:

joo. kysyppä voitko lähteä kaverin kolmekymppisille tai ravintolaan syömään tai kaverin polttareille tunniksi niin johan täällä ääni kellossa muuttuu.
ja hui jos vauva vaikka herää ja tarttee tissiä.
alle 1.v ei saa jättää muille koska vauva ei tiedä olevansa äidistä erillinen ja vaistoaa jos äiti on pois ja saa traumaattisia kokemuksia ja elämä on sen jälkeen pilalla.
äidillä ei saa olla omaa aikaa eikä elämää ilman vauvaa ja isä on vauvalle yhtä vieras ihminen kuin kaikki muutkin...

kummallista porukkaa täällä. jos toinen sanoo menevänsä pyörä lenkille se on ok ja jos toinen sanoo menevänsä kaverin 30 niin se on maailman loppu.

niin ja aikusten oikeesti, mene pyöräileen jos haluat, kyllä isä pärjää varmasti ihan hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Ennemmin mua epäilyttäisi tuossa äidin pyörälenkki; vaikka itse pystyin istumaan ihan normaalisti heti synnytyksen jälkeen niin en ehkä pyörän selkään kuitenkaan ois kotiutumisen jälkeen lähtenyt..

en minäkään. mutta isälle voin jättää vauvan hoidettavaksi alusta asti kun on tarvetta.

Siis miten niin "liian pieni"? Koon puolesta? Mies hukkaa sen?

Jos kerran tiedät että mies pärjää sen kanssa, niin miten se nyt sitten on "liian pieni" olemaan puoli tuntia isänsä hoidossa? Mitä sellaista pahaa sille voisi tapahtua, jonka ainoastaan superäiti voi torjua?

esikko kun syntyi ni se oli 1vkoa ku jouduin sairaalaan pariksi päiväksi tulehduksen vuoksi,vaihtoehtona olisi ollut viedä viikon ikänen poika lastenosastolle josta oisivat tuoneet syömään..valkkasin isin kotona hoidon..enkä kadu pätkääkään.ja hyvin niil meni

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Ihan tosissasko kysyt? Ehdottomasti, jos on juuri syönyt. Onhan isinkin suhde vauvaan tosi tärkeä.

niin onkin! ja olenkin sitä mieltä että isän pitääkin saada omaa aikaa vauvan kanssa, etten koko ajan ole vieressä, mutta tarkoitin että onko liian aikaista jättää ihan vastasyntynyt, että pärjäähän vauva varmasti ettei äiti koko ajan ole siinä, varmaan ihan normaalia huolehtimista :)

Joo, mutta oot ehkä vähän liian tunnollinen... Jos et minnekään lähde, niin alkaa vähitellen ahdistaa olla niin jumissa kotona.

no voi olla.. ajattelin nyt vain kuitenkin kysyä että mitä mieltä täällä ollaan siitä jos vastasyntyneen jättää isin hoiviin.. ei nimittäin olisi mikään ihme jos vaikka haukut tulis päälle jos oisin aloittanut vaikka niin että aion jättää vauva isälle heti kotiuduttua..

Tää ketju on täynnä harvinaisen positiivisia vastauksia, mutta on täällä palstoilla monesti saanut ihmetystä että kukas vauvaa hoitaa kun käyn harrastuksissa :o

totta kai voi jäädä isille. Kysymys kuuluukin: jaksatko ja saatko sä oikeasti jos vauva aivan vastasyntynyt, lähteä tunnin pyörälenkille? Musta ei ois ollut noin pitkälle lenkille edes kävelemään, vaikka hyvin toivuinkin.

Ni että kauanko siitä synnytyksestä on ja kauanko oot ollut kotona? Toinen juttu on, että mä en ois ihan pientä malttanut jättää yksin, ennemmin vauva vaunuihin ja kävelylle. Yksillöllistä toi oman ajan tarve tossa vaiheessa. Mulla oli pitkään puol tuntia maksimiaika minkä henkisesti pysty olemaan erossa, sit alkoi jo kaivata.

ja nyt kun luen sun viimesiä vastauksia ni vauva ei ole vielä syntynytkään? Anteeksi tämä ärsyttävä neuvo, mutta oota ensin, että syntyy ja katso sitten milloin haluat ja jaksat lenkille lähteä ;) vauva kyllä pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :laugh::

luultavasti 5wee?

mitä jos sovittas että tuut takas tänne kun oot ensin opetellu kuivaksi ja opetellu irtaantumaan vähä omista vanhemmista :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:

en minäkään. mutta isälle voin jättää vauvan hoidettavaksi alusta asti kun on tarvetta.

Tää on sitten taas synnytyksestä kiinni.
Kun kolmannella kerralla vihdoin sain oikeaan aikaan hyvään puudutuksen, niin kykenin ponnistamaan sen verran rauhallisesti, ettei paikat hajonneet.
Ja koska mulle ei kukaan ole koskaan puhunut mistään kohdunlaskeumista ja muista (en siis älynnyt sellaisia ajatella), niin mä kävin rauhallisella tunnin ratsastuslenkillä, kun vauva oli 10 päivän ikäinen.

Ja juu, silloin, ja jo monta kertaa sitä ennen vauva oli ollut tunnin tai kaksikin isänsä kanssa, samoin kun nuo nykyään jo isommatkin vauva-aikana.
Ja ne on kaikki ihan hengissä ja hyvinvoivia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Tottakai voi! :) Eihän isän ja vauvan suhde muuten kehity, ellei isi saa olla ihan kahdestaankin välillä vauvan kanssa..

Eikö?

No jos vaihtoehtona on se, että vauva on joka hetki äitin sylissä, isä ei saa koskaan kylvettää vauvaa yksin, ei vaihtaa vaippaa jne..

Yhteistyössä