Kyllä voit mennä hierontaan. Muista että hierojia on monenlaisilla koulutuksilla aina muutaman päivän kursseista monen vuoden koulunkäyneisiin ammattilaisiin ja heillä on menetelmät erilaiset. Hierojaa sitoo myös vaito-olovelvollisuus. Itse suosittelisin, että varaat ajan hierontaan fysioterapeutilta, fysioterapeutti on laillistettu terveydenhuollon ammattilainen ja häntä sitovat vaitololupaukset ehkä vielä enemmän kuin "itseoppineita", joten hälle voit reippaasti kertoa olevasi raskaana.
Itse olen fysioterapeutti ja olen hieronut asiakkaita joita on óllut ihan alkuraskaudesta aina laskettuun aikaan saakka. Hieronnassa toimitaan Sinun tuntemuksiesi mukaan ja hieronta-asento valitaan sen mukaan. Toisillahan jo alkuraskaudessa vatsamakuu on epämukavaa. Koulutuksessamme suositeltiin varottavaksi voimakasta alaselän käsittelyä juuri ennenaikaisten supistusten käynnistymisen varalta, mutta kevyt hieronta sitä ei tee vaan päinvastoin rentouttaa jännittyneitä lihaksia.
Kuona-aineista ollaan montaa eri mieltä imeytyykö vai ei imeydy, itse olen sillä kannalla että jos nyt käyt kerran pari raskauden aikana hierojalla niin ei se elämää kaada kuona-aineisiin, kyllä tässä maailmassa sikiö saa jo niin paljon myrkkyjä muutenkin ruokien ja pelkän hengitysilman kautta. JOs kaikkea ajattelee liian paljon, mitään ei tohdi tehtä. Toisaalta sitten taas odotusaika voi olla todella hankala esim. hartia/niska/päänsärkyongelmineen joten äidin huonovointisuus/hyvinvointisuus vaikuttaa sekin sikiöön.
Anteeksi pitkä vastaus, toivottavasti kaikille tuli nyt tarpeeksi asiallisesti.