[QUOTE="poks";28770900]Leipominen on kyllä yhtä rakettitiedettä... Minä ihan oikeasti osaan tehdä kakkupohjan, mutta uunini tai sitten jokin tähti taivaalla päätti kerran tehdä tenkkapoon, enkä saanut kuukausiin yhtään kunnon pohjaa aikaiseksi. Neljän munan pohja, samassa vuoassa kuin aina ennenkin, lopsahti suunnilleen tuuman paksuiseksi, joskin kypsäksi pohjaksi. Yhtä pientä kakkua kohden kului kahdeksan munaa, eli kaksi 4 munan pohjaa! Nyt jostain syystä kakkupohjat onnistuvat taas, mutta pannari on vetelää.
Eipä tuolla muuten ole väliä, mutta hivenen ahdisti lupautua leipomaan muorin 80-v juhliin kakkuja. :| Juustokakut ovat parhaita, ei tarvitse jännätä uunin kanssa.[/QUOTE]
Hei mullakin kävi noin! Miehelle olin synttärikakkua leipomassa ja vanhalla hyvällä ohjeella tein pohjan. Eikä tietenkään ollut enempää kananmunia jotta olisin voinut tehdä toisen, tai oikeastaan kolmannen. Kun ensimmäinen taikina levähti uuniin, kiitos ihanan kakkuvuokani joka päätti pettää juuri silloin kun laitoin sen uuniin.
Noh, kakusta tuli torttu!
Ja mieheni kannustavat sanat oli "Miten mä en ole yllättyny" kun kerroin miksi pohja on noin ohut eikä kakkupohjaa nähnytkään. Mieskin tietää, että en ole kauhea hyvä leipuri.. Innokas leipuri olen, mutta se taito on hukassa