Voiko maidon tulo tyrehtyä vain toisesta rinnasta!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Kun vauva imee toista rintaa, on hän siinä hyvin levoton ja ns. taistelee rinnan kanssa. Heti syömisen jälkeen on heti taas nälissään. Kun syötän toisesta rinnasta vauva syö tyytyväisenä ja on myös syömisen jälkeen tyytyväinen. Voiko maidon tulo siis lakata vain toisesta rinnasta??

Toisesta tulee luultavasti huonommin, niin mullakin tuli. Kannattaa syöttää se huono rinta ensin, kun vauva vielä jaksaa nälkäänsä sitä imeä. Mä tosin imettelin sitten enimmäkseen vaan siitä paremmasta rinnasta, sujui se niinkin. :)

Mun vauvalla oli myös "lempirinta", josta söi mielummin. Toisesta rinnasta alkoi sitten maito vähenemään, joten noin viikon verran aloitin imetyksen aina "huonommasta" rinnasta. Syötin siis molemmista joka imetyskerta. Aika nopeasti vauva lopetti toisen rinnan hylkimisen.

mulla oli esikoisen kanssa koko ajan toisessa rinnassa enempi maitoa. sitte reilu puolen vuoden kohdalla se vaihtu yhtäkkiä toisinpäin.
nyt kuopusta imettäessä suunnilleen saman verran tuntuu olevan molemmissa

Juu, mulla kans toinen rinta "huonompi" ku toinen. Vaavi alkoi vähitellen hyljeksiä sitä enemmän ja enemmän, kunnes lopulta hylkäs sen kokonaan. (Ei auttanut huonommalla aloittaminen, kun vauva nälissään vaan tuskastui hitaalle tissille.) Toinen rinta on saanut vastata haasteeseen molempien puolesta, ja onneksi tuottaa maitoa kans reilusti. Vauva on ollut jo jonkin aikaa kiinteillä, joten maidontarve on onneksi paljon vähäisempi.

Mun vauvalla on kans lempitissi :D Syötän usein kyljellään ja oon huomannut että vauvaa voi huijata niin että syöttääkin siitä ylemmästä rinnasta, joutuu toki olemaan vähän kummallisessa asennossa mutta vauva syö ainakin tyytyväisenä.

Yhteistyössä