imetys vain toisesta rinnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghghg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ghghg

Vieras
Kysyisin miten muut tekisivät seuraavassa tilanteessa? Eli vauva nyt 7kk, täysimetetty 5kk, jolloin aloitettu kiinteät. Päivisin juodaan korviketta ja vain aamulla, illalla ja yöllä imetän enää. Olen menossa töihin piakkoin ja siksi vieroitusta (isä jää hoitamaan).

Nyt toinen rinta ei enää kelpaa vauvalle. Ilmeisesti koska siitä tulee huonommin maitoa. Saattaa protestoida itkien sen rinnan ääressä ollenkaan imemättä, mutta kun tarjoaa toista kelpaa hyvin ja maitoa menee paljon. Josta tietysti seuraa, että maito määrä taas vähenee siitä toisesta rinnasta, koska siitä ei imetetä.

Eli miten toimisit ja miksi? Yrittäisitkö kaikin keinoin saada vauvan imemään myös tuosta toisesta rinnasta? Vai imettäisitkö vain toisesta rinnasta ja unohtaisit toisen? Vai vieroittaisit kokonaan?

Onko pöhköä imettää vain toisesta rinnasta tai tuleeko siitä jotain ongelmaa?

Meillä vauva söi jostain kolmi-nelikuisesta asti vaan toisesta rinnasta. Sitä enenkin vaan öisin toisesta. Lopetin nyt kun tuli 10 kk. Hyvin maito riitti. Vähän eriparia ne rinnat oli :) Mut aika hyvin tasaantunut jo reilussa viikossa. Että älä suotta kiusaa sillä "huonommalla" rinnalla, yhdelläkin se sujuu.

Mä antaisin lapsen imeä siitä, mistä haluaa ja pumppaisin sitä toista. Näin siksi, että oman esikoisen kohdalla toinen rinta oli selvästi suositumpi kuin toinen ja lopulta rintoihin tuli selvä kokoero. Ei se mun maailmaa kaada, mutta nykyisin tiukan yläosan kanssa osaa mua katsoa, niin eron huomaa. Toinen rinta on B ja toinen C. Näin ei siis ollut ennen lapsia.

meillä ei poika yhdessä vaiheessa suostunut syömään kun oikeasta tissistä,mutta sitten suostu taas syömään vasemmastakin. pumppasin toista rintaa niin kauan kunnes pojalle se kelpas taas.. eli kyllä se onnistuu niinkin :)

Meillä kans syö vaan etupäässä oikeasti rinnasta.
Kokoeron kyllä huomaa. Oikea on selvästi vasenta isompi. Toivon, että ero tasottuu imetyksen loputtua..
En ole lypsänyt kertaakaan.

Mulla on/oli ihan sama tilanne. just samassa iässä vauva ei enää ottanut toista rinta. aluks yritin pumpata, mutta maito va väheni, enkä mä jaksanu tehdä sitä kovin usein. nyt vauva on 10,5kk ja imee va toista rinta. ihan hyvin meillä mene. toinen rinta on välillä vähän isompi ku toinen, mutta mitä sitten, vauvani on tärkeämpi!

tässä iässä se maito on va juomana vauvoille, joten sitä ei mee niin paljon. sinuna jatkaisin imetystä!

Pumppaa siitä toisesta jos aiot imettää. Mä kärsin lopun ikääni eriparitisseistä kun imetin vain toisesta. Niiden hiivatin imetystuki-ihmisten mielestä ei haittaa mitään. Joo... eipä juu haittaa. Olihan mulla eripariset jo ennen imetystä, mutta tuo toispuoleinen imetys teki niin hallaa, että en koko loppuelämänäni löydä rintsikoita itselleni. Ostanpa b ja c-kuppiset ja leikkaan saksilla kahtia ja kursin kokoon, vai??? Ja toinen nänni eri näköinen ja se rintavako edestä toinen puoli aivan erilainen. Leikkauksellakaan ei saa täysin samanlaiseksi ellei tee mielettömän isoa operaatiota, olen käynyt konsultaatiossa.

[QUOTE="Anna";24998062]Mä antaisin lapsen imeä siitä, mistä haluaa ja pumppaisin sitä toista. Näin siksi, että oman esikoisen kohdalla toinen rinta oli selvästi suositumpi kuin toinen ja lopulta rintoihin tuli selvä kokoero. Ei se mun maailmaa kaada, mutta nykyisin tiukan yläosan kanssa osaa mua katsoa, niin eron huomaa. Toinen rinta on B ja toinen C. Näin ei siis ollut ennen lapsia.[/QUOTE]

Kumpi rinta noista oli se jolla imetit? C vai B? Koska mulla se imettänyt rinta kutistui pienemmäksi! Rintakudos kuulemma kutistuu imetyksen jälkeen. Ja koska imetys loppui siitä toisesta rinnasta aiemmin, hormonaalisista syistä se ei kutistunut samalla tavalla.

Yhteistyössä