Voiko maha oikeasti pienentyä kesken raskauden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hui

Vieras
:o Mihin mun maha katosi?

Mittasin vasta pari päivää sitten mahanympäryksen (vyötärönympäryksen) ja sain tulokseksi 115 cm. Nyt tänä aamuna tuntui jotenkin tosi paljon hoikemmalta olo. Ihan kuin maha olisi pienempi. Ja onhan se, kun peilistäkin katsoo. Mittasin sitten uudestaan vyötärönympäryksen ja se on 107 cm? Jotenkin tuntuu, että maha ei ole niin pinkeäkään, navallakin on taas enemmän tilaa, kun vielä pari päivää sitten se näytti siltä, et pongahtaa kesken kaiken ulos.

Voiko näin oikeasti käydä, että maha pienenee yhtäkkiä? Alkoi huolestuttaa... Menossa rv 27.

Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:
Onko vauva vaihtanut asentoa? Jos on esim selkä sinun napaan päin?

Itse asiassa se on vaihtanut, mutta potkii nyt enemmän tuonne kylkiin/selkään päin. Eli liikkeitä on, mutta ne ei tunnu yhtä kovina ja tänä aamuna kokeilin kädellä, että missä se oikeestaan tuntuu (kun tuli tuohon sivuun) ja ne on n. 10 cm lähempänä mun kylkeä kuin ennen. Eli ennen se potki tohon suoraan eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Vauva vaan pyörii siellä... Voi vaikka laskeutuakin jo alaspäin lantioon. No panic :)

Netistä just surffailin, et monet sanoo, et silloin on helpompi hengittää. Mutta mulla on tämän aamua ollu päinvastoin... tuntuu kuin happi ei riittäis, vaikka koko ajan vedän keuhkoja täyteen. On tosin ollu tätä oloa ennenkin ja se on menny aina ohi.. Nytkin tuntuu, et pikkuhiljaa alkaa tuon puolesta helpottaa.

Mutta siis tyhmiä kyselen: voiko vauva olla laskeutunut silti, vaikka mulla tuota "hengityshelppousta" ei ainakaan nyt kyllä ole havaittavissa?.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:
Onko vauva vaihtanut asentoa? Jos on esim selkä sinun napaan päin?

Itse asiassa se on vaihtanut, mutta potkii nyt enemmän tuonne kylkiin/selkään päin. Eli liikkeitä on, mutta ne ei tunnu yhtä kovina ja tänä aamuna kokeilin kädellä, että missä se oikeestaan tuntuu (kun tuli tuohon sivuun) ja ne on n. 10 cm lähempänä mun kylkeä kuin ennen. Eli ennen se potki tohon suoraan eteen.

Meidän herra oli viikosta 30 eteenpäin istuma-asennossa, selkä minun napaani päin. Liikkeet tuntuivat pehmeinä. Vatsani meni melkoista rallia kun hän yritti kääntyä onnistumatta siinä. Välillä näytti melkeinpä siltä että en raskaana olisikaan ollut. :D

Ei huolta, jos liikkeitä tuntuu niin ole vain rauhallisin mielin. Hän siellä asentoaan vaihtaa ja luultavasti laskeutuu lähtökuoppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Maikki:
Ohi aiheen mutta mahtaa olla komian kokoinen masu jos noilla viikoilla 115cm!! :)

Mulla 37 ja 116cm... =)

Se tuntuikin jo tosi isolta tossa pitkään, vanhat raskausarvetkin otti jo uutta elämää (niihin tuli uutta punaista päähän), mutta nyt neki on selkeästi löysemmällä. Tämä vauva on tosin pyörinyt kuin hyrrä: oon joutunu käymään ultrissa useammin ja vauva on ollu aina eri asennossa. Poikittain ja perätilassa useimmiten. Mietin, et josko tämä ois vihdoin pää alaspäin ja siks maha ois pienempi?

Kiitos vastauksista. Jospa tämä on vain vauvelin asennosta kiinni. Mulla on seuraava lääkärineuvola onneksi jo viikon päästä, joten viimeistään sitten tulee tarkistettua taas tilanne. :)

Yhteistyössä