Voiko lihavalla olla pieni maha ja eikö se silloi ole lihava vaikka ois iso muuten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hhk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hhk

Vieras
Otetaan nyt huomioon, että kellään satakilosella tuskin on kovin hoikka vyötärö.
Eli jos se vyötärön seutu on kohtalaisen kiinteä niin ei väitän, ettei painolukema älyttömiä sillon ole...

Eli jos ihmisellä on vaikkapa tukevat jalat, raskas ruumiinrakenne ja pulleat posket jne.. Mutta ei ole juurikaan mahaa ja vyötärö on kiinteä jne. Voiko hän silloin olla lihava?
Mun mielestä lihavalla on aina iso maha.. Vaikka olis hoikat raajat jne
niin maha tekee lihavan.
Tiedän selvästi ylipainoisia ns. hoikkavyöröisiä ja en luokittelisi heitä lihavaksi.
Ennemmin isokokoinen, roteva, riski tms

Ja mistä johtuu se, että toisilla on niin kiinteä vyötärö ylipainosta
Huolimatta??

Lihavalla on aina iso maha. En usko, että ne joilla bmi huitelee
selvästi yli 30, niin varmasti aika paljon on massaa vyötärölläkin.
Monilla normaalipainoisillakin on pyöreät kasvot, tuplaleukas jne. Tiedän taas todella lihavia, joilla on
hoikat kasvot.
Ehkä ovat riskejä? Urheilevat jotain "voimakasta lajia"?

Ei ihminen minunkaan mielestäni ole lihava, jos hän on vaikka kuinka roteva, jos vatsanseutu on kiinteä ja muutenkaan ei oo selvää läskiä missään muhkuroimassa. Salilla käy yks tällainen nainen (poliisi muuten). Paksut kädet ja jalat ja muutenkin tuhti isoine rintoineen, muttei löysää missään, ei myöskään oo mikään lihaskimppu, mut hyvä timmi pakkaus.

Sit taas vaikka ois kuinka hoikka ja jos lenkkikset hölskyy tai maha pullottaa tai perse hyllyy kävellessä, niin lihavaltahan se näyttää.

No kyllä mun mielestä voi olla vähintäänkin pullukka vaikka vatsanseutu olisikin suht kuosissa.
Vyötärölihavuus on kyllä suurempi riski terveydelle, mutta ei sellaset jumalattomat reidet ja takapuolikaan normaalia ole, vaikka tietyissämäärin on tietty ihan vartalonmallista kiinni.

Ja kyllä mun tuntemilla isopyllyisillä ja -reisisillä paino huitelee aika huimissa lukemissa pituuteensa nähden vaikka vyötärö onkin kiinteä. :D

mie oon satakiloinen ja edelleen omistan kohtalaisen hyvän vyötärön, kaikki massa on kerääntynyt kaikkialle muualle kyllä :D kai se on jotenkin perinnöllistäkin kun minun äidilläkin on todella kapea vyötärö niin sitä rasvaa ei sinne yhtä paljon keräänny ....

Lihava on ylipainoinen, oli se rasva missä tahansa. Ja näytä mulle oikeasti ylipainoinen ihminen, jolla vyötärö on KIINTEÄ. :D Joo, vyötärö voi erottua lihavallakin, mutta ei se ihmisestä yhtään vähemmän lihavaa tee.

Meidän kuntosalilla on yksi todella kookas ohjaaja. Hän
On pyöreäkasvoinen, isot rinnat, kookkaat jalat ja kädet jne ja paksut
Pohkeet. Kiinteä paketti ja ei mahaa. Ei missää nimessä ole lihava.
Sporttinen, mutta erilailla kuin nää perinteiset aerobicpimut.

Lihava ja lihava.

Eiköhän asiaan vaikuta ruumiinrakenne noin muutenkin.

Olen normaalipainoinen ja kaikki sanovat minua hoikaksi. Silti minulla on "höllyvä läskimaha". On ollut aina. Alle 50-kiloisenakin.

Eli olen lihava aapeen määritelmän mukaan.

No mä en luokittele ihmisiä laihoiksi tai lihaviksi. Normaalipainoinen
voi mun mielestä olla "lihavempi", kuin selvästi ylipainoinen.
Normaalipainoisellakin voi olla vyötäröllä selvä pömppis ja löllyvää. Lisäksi esim.
Huono ryhti yms. Selvästi ylipainoinen, jolla on hyvä ryhti, kiinteähkö
vyötärö, kiinteyttä ja jämäkkyyttä on periaatteessa "hoikempi".

Mä en kyllä saa päähäni, miltä tällainen kiinteävatsainen läski näyttää. Eli kuva olis kiva. Olen itse melko iso (168cm, 70kg), löytyy sekä lihasta että läskiä, ja ainakaan omasta mielestäni mitään ei kyllä kauheasti lölly. Mutta kyllä sitä mahaläskiä silti on, kuten mielestäni kaikilla ylipainoisilla.

Yhteistyössä