Kyllä lihava voi olla kaunis. En tiedä haetaanko tässä jo sitten sairaalloista lihavuutta, tiedän kyllä näitäkin pari tapausta tosi hehkeitä. Ovat sinut itsensä kanssa. Myös laiha voi olla ruma, noin niinkuin ulkonäöllisesti, mutta jos on epävarma.
Itse pidän lihavana ihmistä, jonka bmi nousee yli 25 ja ei ole lihaksikas. Jos on kovasti punttaava, niin tällöin oikein nämä säännöt eivät päde. Olen itse ollut pari ekrtaa yli 25 ja en ole muiden silmissä näyttänyt kuin ihan normipainoiselta (mulla on suhteessa enemmän lihasmassaa kuin perusmaijalla), mutta olen kyllä itseni tuntenut lihavaksi. Tämä on mun mielestä tunnekysymys, joku toinen voi olla saman kokoisena täysin hyvällä mielellä. Sitten mun mielestä ei voi mitään yhtä kilorajaa laittaa, tosi sirpakka ja pieni nainen 100kg on ihan järkyttävän kokoinen suorastaan ja sairaasti ylipainoinen. Kun taas minä 100kg en ois yhtään niin hirvittävä näky, vaikka toki ylipainoinen jo olisinkin. Mulla no ystäväpiirissä tämmösiä 150cm pitkiä ja muutenki pienirakenteisia, joten kyllähän tämä näyttää ihan eriltä kuin minä 170cm (puhumattakaan sitten oikeesti pitkistä naisista, joilla se puntarin lukema ei oikein mitään kerro).
Tarttuisin kans tähän, mihin tässä ylläkin, eli terveyteen. Vaikka mulla itelä on 170/70 mitassa ihan ok olo, niin silti pyrin kyllä paria kiloa alemmas. Toisalta en ole niin kiinnostunut puntarista, vaan peilistä. Näin punttaavana on vähän eri tilanne. Ja suosittelen muillekin, että ennemmin katsotaan peilistä sitä kokonaisuutta. PUntari on siinä mielessä huono, että voi olla hyvin kevyt mutta silti näyttää "lihavalta" koska on yksinkertaisesti lihakseton. Kuitenkin kannattaa pyrkiä siihen, ettei hirveästi olisi ylipainoa. Ja kyllähän varmaan jokainen mieleltään terveh uomaa, jos sitä on liikaa. Sairaat ovat asia erikseen sitten.