Pääsääntönä kaupoissa, myös Lidlissä, on se, ettei palautuksia oteta vastaan ilman kuittia. Tämä on ihan ymmärrettävää, sillä kuka tahansa voi ottaa myymälän puolelta tuotteen ja kävellä kassalle sitä "palauttamaan". Näitä tapauksia on oikeasti tullut eteen. Muistan eräänkin tapauksen, jossa mies oli ostanut 200e tuotteen, palauttanut sen ja pitänyt kuitin ja sitten juossut useassa Lidlissä ottamaan ko. tuotteen hyllystä ja mennyt sitä "palauttamaan" taas uutta 200e nostoa vastaan. Kaveri kärähti lopulta, mutta sen jälkeen tuli tosi tiukat säännöt näihin kuittiasioihin eikä kuittia saanut enää palauttaa palautuksen tehneelle asiakkaalle. (Käytännössä tämä aiheutti harmaita hiuksia kassoille, sillä Lidlissä ei ainakaan minun aikanani ollut erillistä takuukuittia vaan kaikki ostokset olivat samassa ostoskuitissa. Jos asiakas on ostanut kaksi non food -tuotetta ja palauttaa toisen, mutta tarvitsee ostoskuitin toisen takuuksi niin siinä on sekä asiakas että kassa helisemässä).
Käytännössä palautussääntöihin tehtiin meidän myymälässä poikkeuksia (vaikka ei saanut) jos asiakas vaikutti luotettavalta (esim. tutut naamat/vakioasiakkaat) ja tuote oli myyntikelpoinen. Voit kokeilla onneasi ja katsoa mikäli näin käy myös sinun kohdallasi.