Voiko lestadiolainen kannattaa Haavistoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Setan jäsen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25511554]Tunnen äkkiä laskien lähes kymmenen vl-uskoista, jotka ovat olleet jo tähän asti mukana Haaviston kampanjassa.
Vihreys ja kohtuullisuus voi puhuttaa myös vl-väkeä, ainakin jos vaihtoehtona on kovien arvojen mies.[/QUOTE]

Eikö meillä ole jo menty tosiaan liian pitkälle jatkuvaan kasvuun ja aineelliseen kuluttamiseen perustuvassa taloudessa! Luonto ei kestä, jopa Suomessa vesistöt pilataan... köyhiä maita riistetään koska tuotanto viedään aina vaan sinne kaikkein halvimman työvoiman maahan jossa ei työntekijöillä ole oikeutta edes perhe-elämään vaan heidät sullotaan jonnekkin lukkojen taa tehtaisiin... ja me itte voidaan huonosti tässä oravanpyörässä. Ahneus ja saalistus mentaliteetti on nyt aika katkaista pikkuhiljaa, ja kääntää raiteita kestävämmälle uralle.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn myös;25511264:
setan jäsen, sulle kysymys...tiedätkö ketään setalaista joka olisi äänestänyt essayahia eli uskovaista?? eipä eroa setalaiset uskovaisista tässä suhteessa...
:D:D

Uskovaisissa on homoja. Kirkon palveluksessa on avoimesti homoseksuaalisuutensa julkituovia.

vanhoillislestadioilaiset eivät tee lähetystyötä. eli puheet ei saa ehkäistä opin levittämisestä on näin ollen täysin puppua.

Nyt joku levittää väärää tietoa. SRK:n sivuilta kopioitua: "Ulkolähetystyötä tehdään Venäjällä, Virossa, Latviassa, Saksassa, Englannissa, Norjassa, Unkarissa, Espanjassa, Keniassa sekä sisarjärjestöjen kanssa Ruotsissa, Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Togossa. " (http://srk.fi/index.php?p=seurat_ulkomailla)

Eli tekee kyllä lähetystyötä.

[QUOTE="Vieras";25511680]Uskovaisissa on homoja. Kirkon palveluksessa on avoimesti homoseksuaalisuutensa julkituovia.[/QUOTE]

On myös pappeja ja muita seurakuntien työntekijöitä jotka ovat rekisteröineet parisuhteensa.

[QUOTE="huoh";25511840]tiesittehän että homous on SAIRAUS! kuten myös lesbot! .Nainen ja mies on luotu olemaan yhdessä, niiiiin yksinkertaistakun se onkin.[/QUOTE]
Ei ole homous, lesbous eikä trans-sukupuolisuus mikään sairaus, enempää kuin heterouskaan. Se millainen suuntautumien ihmiselle tulee, mmääräytyy sikiövaiheessa äidin kohdussa. Se tapahtuu niin että on vaihe jolloin äidistä tulee sikiöön erityinen hormoonisuihku, jossa olevan testosteronin ja toisaalta estrogeenin määrien suhteet vaikuttaa tavalla jota ei vielä suinkaan yksityiskohdittain tunneta.
Odottava äiti ei voi mitenkään vaikuttaa siihen, enempä kuin hän voi valita lapsensa silmien tai hiusten värin, tai sen sairastuuko lapsi johonkin geneettisesti periytyvään tautiin. Myöskään sikiö itse ei voi sitä valita, tuleeko hänestä homo vai hetero.
Meillä on ne ominaisuudet jotka hedelmöityksessä ja sikiönkehityksessä saamme.

Jumala siis luo heterot ja homot ja molemmat ovat yhtä luonnollisia asioita.

Suomessa homous poistettiin tautiluokituksesta 1970-luvun alussa. Kukaan täysjärkinen lääkäri ei ala "parantamaan" homoutta.

Itse olen ex-vl ja taidan äänestää Haavistoa - hyvempi kahdesta.
Sukulaiseni ja tuttavani vl-piireistä äänestävät tottakait Niinistöä, sillä Haavistossa on "se yksi vika" ;) josta ei ääneen suuremmin puhuta... mutta kuitenkin kautta rantain kritisoidaan!!!

[QUOTE="huoh";25511840]tiesittehän että homous on SAIRAUS! kuten myös lesbot! .Nainen ja mies on luotu olemaan yhdessä, niiiiin yksinkertaistakun se onkin.[/QUOTE]

Se on sairaus jossain maaliman vanhoissa lääkärikirjoissa, vaan onneksi se ei ole sitä enää nykyään... ;)

Ei ole homous, lesbous eikä trans-sukupuolisuus mikään sairaus, enempää kuin heterouskaan. Se millainen suuntautumien ihmiselle tulee, mmääräytyy sikiövaiheessa äidin kohdussa. Se tapahtuu niin että on vaihe jolloin äidistä tulee sikiöön erityinen hormoonisuihku, jossa olevan testosteronin ja toisaalta estrogeenin määrien suhteet vaikuttaa tavalla jota ei vielä suinkaan yksityiskohdittain tunneta.
Odottava äiti ei voi mitenkään vaikuttaa siihen, enempä kuin hän voi valita lapsensa silmien tai hiusten värin, tai sen sairastuuko lapsi johonkin geneettisesti periytyvään tautiin. Myöskään sikiö itse ei voi sitä valita, tuleeko hänestä homo vai hetero.

Suomessa homous poistettiin tautiluokituksesta 1970-luvun alussa. Kukaan täysjärkinen lääkäri ei ala "parantamaan" homoutta.

Näinhän se on. Käsittämätöntä, että joku vielä 2000-luvulla voi pitää seksuaalista suuntautumista sairautena. Ja kaiketi tuo kehittynyt lääketiede olisi moiseen "tautiin" lääkkeen jo keksinyt, jos tarvetta olisi. Ei ole näkynyt apteekin valikoimissa semmosta pilleriä.

Lestadiolaiset, kuten muutkin äänestäjät, voivat tehdä mitä tahanasa äänestyskopissa. Sinne ei ole kellään asiaa kurkkimaan. Eri asia on, ketä sitten sanoo äänestävänsä.

[QUOTE="heh";25512575]Itse olen ex-vl ja taidan äänestää Haavistoa - hyvempi kahdesta.
Sukulaiseni ja tuttavani vl-piireistä äänestävät tottakait Niinistöä, sillä Haavistossa on "se yksi vika" ;) josta ei ääneen suuremmin puhuta... mutta kuitenkin kautta rantain kritisoidaan!!![/QUOTE]

Ja jos et olisi ex-vl, toimisit samoin ;)

mitä hullua te oikein horisette? tottakai vl voi äänestää homoa. äänestihän vl-kirkolliskokousedustajatki homoliittorukouksen puolesta liikkeen keskusjohdon masinoimana!

Itse olen vl ja äänestän kyllä haavistoa. Samalla lailla me tuomitaan avioerot, ei homous nyt sen kummempi ole. Ei seksuaalisella suuntautumisella ei ole paljonkaan tekemistä presidentillisen osaamisen ja valtiomiestaitojen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn myös;25511264:
setan jäsen, sulle kysymys...tiedätkö ketään setalaista joka olisi äänestänyt essayahia eli uskovaista?? eipä eroa setalaiset uskovaisista tässä suhteessa...
:D:D

Uskovaiset ja setalaiset on molemmat ihan yhtä suvaitsemattomia tiukkapipoja. Sillä erotuksella, että toiset niistä väittää olevansa suvaitsevaisia....

Tää nyt on vähän aiheen vierestä mutta entäs pedofiilit? Onko ne sairaita eli onko pedofiiliys sitten sairaus?
Mun käsittääkseni se on myös seksuaalinen suuntaus niin kuin homous tai transsukupuolisuus tms. Jos olen oikein ymmärtänyt niin kukaan ei voi itse päättää tuleeko siitä pedofiili tai että nyt vaikka lakkaa olemasta pedofiili. Ja eikös ole niin ettei siihenkään ole mitään lääkettä löydetty...??

lueskelin tuossa tänään päivän iltasanomia, joissa oli niinistön ja haaviston kantaa eri asioihin kysytty. Kyllä täytyy sanoa, että omat ajatukset ainakin sen perusteella kallistuu niinistön puolelle. Haavisto esim haaveili määrärahoja enemmistön syrjintään...siis siihen että vähemmistöryhmiä voitaisiin suosia vaikkapa viranhaussa ohi ns. tavisten. Minun mielestäni sellaiselle ei ole kyllä tarvetta ja suoranaista näräähän se on aiheuttanut esim että ruotsinsuomalaiset pääsevät hyötymään näistä kiintiöistä (eli voivat päästä vaikkapa yliopistoon helpommin kuin muut)

ja kun kuvitteellisesti kysyttiin että jos suomea pyydettäisiin yk:ssa ajamaan seksuualivähemmistöjen asiaa, niin haavisto oli, että joo ilman muuta hän rupeisi sitä ponnekkaasti ajamaan presidenttinä ympäri maailmaa, niin niinistö totesi että hänen mielestään presidentillä on tärkeämpiäkin ulkopoliitikan asioita ajettavaksi kuin seksuualivähemmistöjen etujen ajaminen.

enkä nyt yhtään vähättele, eikä hänkään vähätellyt sitä, etteikö asia voisi olla tärkeä, mutta ei se nyt kuitenkaan minusta ole presidentin päätähtävä.

Itse olen vl ja äänestän kyllä haavistoa. Samalla lailla me tuomitaan avioerot, ei homous nyt sen kummempi ole. Ei seksuaalisella suuntautumisella ei ole paljonkaan tekemistä presidentillisen osaamisen ja valtiomiestaitojen kanssa.

Tuo on todella fakta. Olen itse voinut tavata kerran Pekka Haaviston ja olen seurannut vuosia hänen toimintaansa Eduskunnassa, ministerinä ja sitten mitä on kansainvälisistä neuvottleutehtävistä tiedotusvälineissä ollut tietoa.

Yksi hauska juttu oli kun hän kertoi miten hän oli Sudanissa "savannin puskissa" niiden hampaisiin asti aseistettujen keskenään sotivien sissipäälliköiden kanssa neuvottelemassa rauhasta.

Haavisto oli todennut siellä heille että teidän pitäisi nyt alkaa rakentaa demokratiaa eikä sotia keskenänne. Vihanpito ei ole hyväksi kenekään tulevaisuudelle. Päälliköt kyselemään että miten se demokratiaa saadaan aikaan. Haavisto oli selittänyt että tiedän pitää perustaa puolueita ja järjestää vaalit. Puolueet sitten alkaa rauhanomaisesti järjestää asioita teidän maassanne, sen mukaan kuin kansa vaaleissa antaa siihen valtuuksia. - Puolueita, miten niitä ... olivat heimokulttuurissa elävät päälliköt pähkäilleet. Haavisto tähän, että Minä voin kertoa teille miten puolue perustetaan, olen nimittäin itse ollut perustamassa puoluetta... Siitä oli tullut sitten tilaisuus joss aHaavisto oli kädstä pitäen selittänyt miten kansalaisten kanssa perustetaan puoluetia ja miten vaalit hoidetaan oikealla tavalla reilusti. Siitä juttelusta oli kehkeytynyt siinä sellainen hyvä ilmapiiri neuvotteluille, sillä sodan molemmat osapuolet olivat kiinnostuneita Haaviston tarjoamasta kokemuksesta ja neuvoista.

En kyllä yhtään ihmettele että ihan eri kulttuurisa elävät sissipäälliköt ja muut maailman eri puolilta tulevat johtajat voivat tuntea olonsa tervetulleeksi Haaviston seurassa, sillä hän osaa kohdata jokaisen ihmisen ihan yksilönä, silä hän on itseki ihmisenä läsnä kun jutellaan. Tämän olen itsekkin kokenut (kerran tavannut).

[QUOTE="vieras";25513295]Uskovaiset ja setalaiset on molemmat ihan yhtä suvaitsemattomia tiukkapipoja. Sillä erotuksella, että toiset niistä väittää olevansa suvaitsevaisia....[/QUOTE]

Hei, kerro millä tavalla setalaiset ovat tiukkapipoja? Tunnetko itse SETAn jäseniä?

Saataa varmaan sellaisiakin olla, itse en ole tavannut ahdasmielisiä SETAlaisia. Ja olen itsekkin SETAn jäsen, koska siskoni on lesbo. Minusta he on enimmäkseen suvaitsevaisia ja ystävällisiä, mutta enhän minä tunne kaikkia.

no oikeastihan ei ole olemassa aidosti suvaitsevaisia ihmisiä:) uskovaiset eivät hyväksy homoseksuaalista seksiä,setalaiset eivät hyväksy uskovaisia jne.ihminenhän suvaitsee oikeasti vain sen mitä itse pitää oikeana. mielestäni on kummallista että tapauskovaiset tai ateistit jne. käyttävät Jeesus sanaa kuin tuntisivat Jeesuksen,ei Jeesusta tunne kuin oikeasti uudesti syntynyt ihminen. tapauskovaisuushan ei taivaaseen vie vaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen.

[QUOTE="vieras";25511277]Tuomitsevat homot eli tuomitsevat myös Jumalansa teot. Sillälailla, lestat on kyllä ylivetoja![/QUOTE]

Ei niitä homoja tuomita vaan se homous on tuomittavaa. Ihmisiä homotkin ovat.

Ihmisoikeudet ovat länsimaiden ulkopolitiikan kärkiasia, siitä ei kyllä pääse mihinkään!

Osoittaa Niinistöltä ammattitaidottomuutta, etät hän ei tätä ymmärrä. Ihmisoikeuksilla on myös kauppapoliittista / talosupoliittista merkitystä, koska mikään maa ei saa perustsaa taloutensa menestymsitä ihmisten alistamiseen. Tämä on kaikkien EU-maidenkin etu.

ja kun kuvitteellisesti kysyttiin että jos suomea pyydettäisiin yk:ssa ajamaan seksuualivähemmistöjen asiaa, niin haavisto oli, että joo ilman muuta hän rupeisi sitä ponnekkaasti ajamaan presidenttinä ympäri maailmaa, niin niinistö totesi että hänen mielestään presidentillä on tärkeämpiäkin ulkopoliitikan asioita ajettavaksi kuin seksuualivähemmistöjen etujen ajaminen.

enkä nyt yhtään vähättele, eikä hänkään vähätellyt sitä, etteikö asia voisi olla tärkeä, mutta ei se nyt kuitenkaan minusta ole presidentin päätähtävä.

Haavisto ei sanonut että kyseinen kysymys olisi "presidentin päätehtävä", eikä sitä esitetty itse kysymyksessäkään. Ei muuten anna hyvää kuvaa sinusta että vääristelet kysymyksenasettelua. Siinä kysyttiin että jos sellainen konferenssi tulisi Suomeen jne.

Onko sinulta jäänyt havaitsematta, että Yhdysvalloissa seksuaalivähemmistöjen oikeudet on otettu todella korkealla profiililla ulkopolitiikan kärkiasiaksi?

Siellä tätä ihmisoikeusasiaa kannattaavat sekä demokraatit että suuri osa republikaaneista.

Sitaatti uutisesta:

"Yhdysvaltain hallinto on ryhtynyt puolustamaan maailmanlaajuisesti homoseksuaalien oikeuksia.

Obama kirjasi tuoreessa muistiossaan, että Yhdysvallat on valmis tukemaan ja avustamaan homoseksuaaleja ulkomailla antamalla heitä tukeville järjestöille rahallista apua sekä ottamalla käyttöön myös diplomatian keinot.

Clinton korosti omasta puolestaan Genevessä pitämässään puheessa, että seksuaalisten vähemmistöjen oikeuksien puolustaminen on Yhdysvaltain ulkopolitiikan selkeä tavoite.

– Ihmisten pahoinpitely tai tappaminen heidän seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi on ihmisoikeuksien vastaista, Clinton sanoi poikkeuksellisen jyrkkäsävyisessä puheessaan tiistaina.

– Homoseksuaalisuus ei ole länsimainen keksintö vaan inhimillistä todellisuutta.

Clinton myönsi samalla, että Yhdysvaltain omat saavutukset seksuaalisten vähemmistöjen oikeuksien kohdalla ovat kaikkea muuta kuin esimerkilliset.

Yhdysvallat on valmis perustamaan rahaston homojen oikeuksien turvaamiseksi. Maan ulkoministeriö lupaa myös kiinnittää entistä suurempaa huomiota turvapaikkaa hakevien homoseksuaalien tilanteeseen.

Ulkoministeriö on huolissaan esimerkiksi Nigeriasta, missä homoseksuaalisuudesta ollaan tekemässä rikos. Ugandassa homous voi jopa tuoda kuolemantuomion. - - "

Verkkouutiset - USA käy taistoon homojen oikeuksien puolesta

Yhteistyössä