Voiko lapsivettä tihkua

Ja onko se vaarallista? Esikoiselta vedet meni vasta ku kalvot puhkaistiin synnytyksessä mut nyt tuntuu ihan ku jotain valuis koko ajan mut ei valkovuotoa oo normaalia enempää (eikä limatulppaa näy vaikka kuinka sitä oottelen!). Että voiko sitä lapsivettä tihkua hiljalleen ilman että sitä kunnolla huomaa ja voiko se olla vaarallista? Vauva onneks liikkuu ihan hyvin ja supisteleehan tuo että jos sieltä vettä tihkuu ni varmaan synnytys on käynnistymäisillään... Vai?
 
vierasss
voihan sitä tihkua, en tosin tiedä että missä määrin tai että voiko sitä tihkua niin vähän että sitä ei huomaisi. itellä meni synnytyssalissa lapsivedet sisätutkimuksen yhteydessä, mut reilun tunnin päästä sitä lorahti kunnolla lisää....

ei se varmaan vaarallista ole, eihän vesien menokaan ole vaarallista mutta jos pitkään on niin että lapsivettä tihkuu tai menee enempikin eikä synnytys lähde käyntiin niin onhan siinä se tulehdusriski, että kyllä viimestään vuorokauden päästä vauvan pitäisi syntyä. toki laitokselle kannattaa mennä aikasemin.
 
sarvi82
kyl sitä voi tihkua, mut kannattaa käydä tarkastuttamassa lääkärillä siellä otetaan tikula sellane näyte. Sit viel mulle ainakin sanottiin äippäpolilla et ei sitä sais tihkuu yhtään kun kysäsin sitä ku itsekkin epäilin et tihkutanko,mut itelläni ei sitä ollu sit tullu.
 
laija61
Voi tihkua.Ensimmäisellä kerralla alkoi tihkua ja soitin kätilölle.Sanoi,että lähde laitokselle,kun alkaa supistella.Soitteli seuraavana päivänä ja ihmetteli,kun olin vielä kotona.Sanoin,että ei supistele.Lähdin kuitenkin sitten sairaalaan ja käynnistettiin synnytys.
 
Kyllä sitä voi tihkua...
Itsellä alkoi esikoista odottaessa lirahdella saunassa, tosin vain kerran ja silloin kun en mistään mitään tiennyt niin ajattelin, että multa pääsi vain pissa vahingossa kun tyttö oli niin alhaalla. Laskettuun aikaan oli 5pvää.

Aamuyöstä viiden aikaan lirahti taas ja silloin soitin sitten sairaalaan ja kerroin, että nyt tuli jotain -mitä tehdään. Kätilö kehoitti seuraamaan tilannetta ja laittamaan sitten pöksyihin, että näkee jos tulee verta tms. Jota sitten tulikin ja klo 07 soitin jälleen ja kehoittivat hissukseen pakkaamaan kamoja ja pitää mennä näytille.
Sairaalassa otettiin prom-testi joka osoitti sen, että minulta tihkui lapsivettä joten jäin osastolle.
Lapsivedet menivät kunnolla vasta seuraavana aamuna joten epäilivät, että minulla oli vain joku pikkuinen reikä tullut kalvoon jossain ylhäällä josta sitten tihkui sitä vettä.


Eli minun kokemukseni oli, että jos tässä uudessa raskaudessa alkaa jotain tulla niin menen mieluummin näytille kuin että arvuuttelen enää itsekseni. =)

Onnellista odotusta kaikille!
 
Voi tihkua...itsellä esikkoa odottaessa lapsivettä tihkui vajaa kaksi viikkoa ennen synnytystä...soittelin polille ja neuvolaankin, että onko normaalia kun lirahtelee oudonväristä nestettä, molemmista sanoi, että ihan kuuluu asiaan MUTTA kuinkas ollakaan, kun sitten kolmisen viikkoa ennen la:ta alkoi supistelemaan säännöllisesti ja menin laitokselle, olivat kätilöt kauhuissaan, kun kerroin että moista tihkua on tullut jo pari viikkoa...vauva oli saanut tulehduksen avoimena olevien paikkojen takia, eli OLISI PITÄNYT HETI MENNÄ SYNNÄRILLE KUN ALKOI TIHKUMAAN!!! Näin siis välttää mahdolliset tulehdusriskit pienellä! Mutta kukaan kun ei minulle sanonut, että se olisi voinut olla lapsivettä ja mistä minä ensisynnyttäjä olisin sen voinutkaan tietää...
 
Mulle kävi niin, että laps potkaisi reiän jonnekin ylemmäs kalvoon. Kävin näytillä ja tehtiin tuo tikkutesti ja todettiin lirahtelun olevan todellakin lapsivettä. Tulehdusarvot otettiin myös heti. Pääsin yöksi kotiin ja kun omat supistelut eivät alkaneet, menin seuraavana aamuna takaisin ja synnytys käynnistettiin tableteilla...kalvot puhkesivat vasta salissa puudutetta laitettaessa...koko aamupäivä käynnistyksen jo alettua seurattiin verikokein noita tulehdusarvoja...
Eli, kuten tässä jo muutkin ovat todenneet, jos yhtään epäilyttää TÄYTYY tulehdusriskin takia käydä näyttäytymässä, ettei vauvalle käy huonosti!
 
Mulla alkoi esikoisesta kanssa 41+0 tirahtelemaan vettä päivällä klo 14. Otin vielä päikkärit ja 'odottelin' mihin suuntaan tilanne menossa. Sängystä noustuani parin tunnin kuluttua suorastaan lorahti, joten ei ollut enää epäselvää. Kipeät supistukset alkoivat klo 19 aikoihin ja silloin oltiinkin jo synnärin ovella.
Ehdottomasti tarkistuttamaan, mikäli epäilyttää, ettei tule noita tulehduksia. Tsemppiä :hug:

HM 38+0
 
Aina on tulehdusvaaara kun kalvoissa on reikä. Ei tarvi liristä, eikä lorista, pienikin tihkuminen riittää. Oma neuvolan täti oli sitä mieltä, ettei mitään hätää, oot housuun pissannu, synnytyspolilla käskettiin heti lähteen testaan tilanne, ja saman tein se sitten kyllä käynnistettiin. Voi kuulemma vauva saada tulehduksen, tai sitten voi kohtu tulehtua, enkä osaa kuvitella karmeempaa kuin synnyttää kipeällä kohdulla kuumeessa...
 
Mulla lorahteli aivan selvästi lapsivettä päivän mittaan, aivan niin paljon että piti pikkarit ja housutkin vaihtaa. Kävin testissä, ei ollut sen mukaan lapsivettä. Kätilön mukaan se oli valkovuotoa. Yöllä sitten synnytys käynnistyi.
 

Yhteistyössä