Voiko lapsen kastaa jos ei itse kuulu kirkkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikainen vastaus kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei tarvi olla naimisissa, mutta toisen vanhemmista pitää kuulua seurakuntaan, jotta lapsen voi kastaa.

Entä jos edellisen liiton lapset on kuitenkin kastettu? Vaikuttaako se asiaan että saisi tämän uudenkin lapsen samaan seurakuntaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi joku kirkkoon kuulumaton haluaisi kastaa lapsensa?

Jos vaikka toinen vanhemmista sitä tahtoo? Eräällä tuttavalla näin. Tuttava päätti nimen ja lapsen isä halusi lapsen seurakunnan jäseneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei tarvi olla naimisissa, mutta toisen vanhemmista pitää kuulua seurakuntaan, jotta lapsen voi kastaa.

Entä jos edellisen liiton lapset on kuitenkin kastettu? Vaikuttaako se asiaan että saisi tämän uudenkin lapsen samaan seurakuntaan?

En usko.. Kysy seurakunnasta, jospa siellä osaisivat sanoa paremmin.

Siksi koska edellisetkin lapset on kastettu.

Mulla on kaksi isompaa kastettu ja nuorimman uskontokunnan sain päättää itse, ei kastettu ollenkaan. Isommatkin erotan seurakunnasta ennen kouluunmenoa :)

Miksi se on niin tärkeää, jos ei itse kuulu kirkkoon? Eikö sillon voi itsekin liittyä?

Vauvat joutuvat maksamaan vähemmän kirkollisveroa kuin vanhemmat.

Ei vaikuta onko edelliset lapset kastettu vai ei, siihen vaikuttaa vain kuuluuko vanhemmat kirkkoon..ainakin toisen vanhemman pitää kuulua kirkkoon, että voi kastaa.

Miksi se on niin tärkeää, jos ei itse kuulu kirkkoon? Eikö sillon voi itsekin liittyä?

On tarkoituskin liittyä, mutten ehdi käymään nyt mitään pikarippikoulua. Liityn heti kun aikaa käydä rippikoulu.

Alkuperäinen kirjoittaja juuri samaa asiaa kirkosta kysynyt..:
Ei vaikuta onko edelliset lapset kastettu vai ei, siihen vaikuttaa vain kuuluuko vanhemmat kirkkoon..ainakin toisen vanhemman pitää kuulua kirkkoon, että voi kastaa.

Jos seurakunta todella haluaisi uusia jäseniä niin eikö tuollainen ehto pitäisi poistaa? Jos vanhemmat haluavat edes lapsensa kuuluvan kirkkoon niin miksi se pitäisi estää??

mie en kuulu kirkkoon, eikä minua ole koskaan kastettu, koska vanhempani eivät kuuluneet kirkkoon syntymäni aikoihin.. olen käynyt kuitenkin rippileirin.. tulevaisuudessa haluaisin omat lapseni kastaa ja onneksi mieheni ainakin vielä kuuluu kirkkoon.. itse en ole saanut aikaiseksi liittyä kirkkoon, enkä kyllä ole mitenkään uskonnollinen.. itse olen vain tuntenut menettäväni jotain, kun minua ei kastettu ja kun taas minun kaksi vanhempaa sisarustani on..

Yhteistyössä