Voiko laminaattia pestä millään yleispuhdistusaineella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä makso toi laminaatti yhtä paljo ku mitä keskiv.parketti...tosi tumma ja ei näy lika kovin helposti ja meillä sitä tahraa ja sotkua kyllä tulee!!oon tosi laiska siivoon ja on kyllä ollu loistovalinta =) pesen kyllä sillon ku pesen,niin laminaattipesulla.jättäkö se sitte jonku suojakalvon siihen pintaan tai jotain.

Siis tummassahan just näkyy kaikki. Meillä tumma pähkinä laminaatti ja joka jalanjälki/kädenjälki/vesitippa näkyy, mutta so what.

Ei niissä laminaatinpesuaineissa ole mitään maatamullistavaa, valmistajat vain haluavat myydä erikoisaineita, joista tulee voittoa enemmän. Takavuosina jossain laminaatinpesuaineessa oli jopa sitä saippuaa, toivottavasti ko. ainetta ei enää ole myynnissä. Vesi on kaikkein paras pesuaine, kunhan välineet ovat vain kunnossa. Joskus laimealla (saippuattomalla) puhdistusaineliuoksella jos haluaa.

Meillä ei ole laminaattia eikä tule, vaan muovimatto. Mutta työni puolesta olen paljon laminaattilattioita pessyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Laminaatti paras:
Minusta muovimatto on jalan alla ikävän tuntuista, se tuntuu imevän lian itseensä eikä meinaa puhtaaksi lähteä. Kaiken lisäksi tuntuu tahmaiselta sukan alla. Laminaatti on parempi kuin muovimatto tai parketti, koska ainakin meillä parketissa näkyy heti kaikki naarmut ja niitä tulee helposti. Laminaattiin ei niinkään.

Muovimattokin on tahmeaa vain likaisena, tai silloin kun sitä on pestessä on lorauteltu liikaa pesuainetta pesuveteen. Sekin puhdistuu parhaiten mikrokuituvälinein, pelkällä vedellä. Kun ei ole lattialämmitystä, muovi on paljon lämpimämpää kuin laminaatti. Ja huomattavasti mukavampi jalalle, koska on pehmeämpää. Eikä kopise kuten laminaatti

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Laminaatti paras:
Minusta muovimatto on jalan alla ikävän tuntuista, se tuntuu imevän lian itseensä eikä meinaa puhtaaksi lähteä. Kaiken lisäksi tuntuu tahmaiselta sukan alla. Laminaatti on parempi kuin muovimatto tai parketti, koska ainakin meillä parketissa näkyy heti kaikki naarmut ja niitä tulee helposti. Laminaattiin ei niinkään.

Muovimattokin on tahmeaa vain likaisena, tai silloin kun sitä on pestessä on lorauteltu liikaa pesuainetta pesuveteen. Sekin puhdistuu parhaiten mikrokuituvälinein, pelkällä vedellä. Kun ei ole lattialämmitystä, muovi on paljon lämpimämpää kuin laminaatti. Ja huomattavasti mukavampi jalalle, koska on pehmeämpää. Eikä kopise kuten laminaatti

Meillä on sit vissiin keittiössä aina likainen lattia, kun tuntuu tahmealta.. :D Ei minusta laminaatti mitenkään erityisen kylmän tuntuinen ole. Ja kopinalla ei niin väliä; vanha talo jossa lattia narisee vähän joka puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn harm.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä makso toi laminaatti yhtä paljo ku mitä keskiv.parketti...tosi tumma ja ei näy lika kovin helposti ja meillä sitä tahraa ja sotkua kyllä tulee!!oon tosi laiska siivoon ja on kyllä ollu loistovalinta =) pesen kyllä sillon ku pesen,niin laminaattipesulla.jättäkö se sitte jonku suojakalvon siihen pintaan tai jotain.

Siis tummassahan just näkyy kaikki. Meillä tumma pähkinä laminaatti ja joka jalanjälki/kädenjälki/vesitippa näkyy, mutta so what.

Mutta meilläpä ei näy...ei oo pähkinä vaan sellanen tumma hototammi tai joku ja ei kyllä näy tahrat kovin helpolla =)

No ei todellakaan oo laminaatissa 90% tai edes 80% puuta siinähän on vaan sellanen kova pinta ja sisältä se on ihan kuin jotain pahvilevyä!

Mä kuulun kans laminaatin vihaajiin, onneks mies toppuutteli remontin yhteydessä mä olisin laitta koko taloon laminaatin mut sit päädyttiin laittaan vaan pariin huoneeseen ja niistäkin otetaan se pois tässä piakkooin..

Itse taas tykkään laminaatista, enkä oikein ymmärrä, miten niistä edes saa lehmän nuoleman näköiset..? Pesen lattiat joko laminaattipesuaineella tai siteen ihan jollain yleispuhdistusaineella. Eikä tiskirätin jälki jää suinkaan lattiaan loistamaan, itse olen pyyhkäissyt tahran ensin vedellä pois ja sitten kuivannut kohdan.

Puuseppä vastaa. Mistä on paperi valmistettu? Puusta. Mistä pahvi? Puusta, mistä se laminaatti joka on ruskeaa sisälmys ja on tiukkaa tavaraa? Sen nimi on MDF eli mdf on alku raakamateriaalina puuta. Tehkääpä linnunpönttö MDF levystä, pönttö einarin pönttö turpoaa kaksinkertaiseksi haukanpesäksi ensimmäisestä vesisateesta.

Yhteistyössä