Voiko kuukautiset todella tulla vaikka on raskaana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sissos"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sissos"

Vieras
Kyllähän tarinat sitä kertovat mutta oikeesti voiko niin todella olla!?!

Minullä ikää 41-v, yksi lapsi 8 vuotta.
Syksystä päätettiin, että vauva vois tulla jos on tullakseen...mutta yritys oli todella (!)vähäistä kun ei vaan huvittanut, en tiedä miksi. Sitten lokakuussa tein testin joka näytti negat. Ja menkatkin tuli, olo oli kuiteskin vähän sellanen että entäs jos..no tuli menkat vielä paristi senkin jälkeen mutta toiset varsin minimaaliset ja sitä seuraavat melko lyhyet. Nyt siis viimeisimmät menkat loppuivat marras-joulukuun vaihteessa.

Odottelin sitten uusia menkkoja, joiden olis pitänyt alkaa tuossa joulukuun viim.vkolla eikäpä kuulunut ja eilen tein testin joka näytti HETI SUORAAN KAHTA VIIVAA :)! Ei tarvinnut 5min odotusaikaa :)!
Piiitkän pohjustuksen jälkeen kysyisinkin nyt, että oonko voinut tulla jo aiemmin raskaaksi,kas kun painoa on tullut hetkessä hirveesti vai oonko nyt muuten vaan lihonnut :D??
Ja missä vaiheessa te ootte menneet ultraan/lääkärille tms. Kun mulle tuli pelko että kyseessä kohdun ulkopuolinen raskaus (on vaan niin vaikea uskoo että oisin tullut näin vähällä raskaaksi)!
Kiitos ja anteeks!

Neuvolassakin varoitetaan kohdun puhdistusvuodosta, joka on kuulemma todella tavallista alkuraskaudesta. Itselläni ei ole kokemusta, mutta hyvällä ystävälläni, joka on itsestään hyvin huolehtiva ja ihan aikuinen ihminen hänkin oli kuukautiset vielä raskautumisen jälkeen. Hän sai tietää omasta raskaudestaan vasta varsin myöhään (teki testin kun mies epäili vaimon olevan raskaana).

Mulla oli yhdet menkat, tai oikeastaan jo ekassa raskaudessa oli toista viikkoa tuhruvuotoa alussa.
Kun toisella kertaa kuukautiset jäivät pois, kyselin sitten neuvolasta ja sanoin epäilykseni että taitaa olla pidemmällä, niin ei otettu käymään kuin vasta siinä normaalissa aikataulussa viimeisistä kuukautisista lasketun keston mukaan, itse kun olin huolissani että saanko äitiyspakkaustakaan jollen ajoissa käy jos on pitemmällä.
Ja tosiaan kerrasta pamahti toisella kertaa, vaikka ekaa tehtiin lämpömittarin kanssa miltei vuosi. Tosin olin vasta kolmikymppinen.

Rakenneultrassa sitten varmistui että on pidemmällä kuin menkkojen mukaan laskettuna.

Eihän siihen raskautumiseen luonnollisesti tarvita ku yks onnistunut kerta:D
Voi olla vuotoja, mut varsinaisia menkkoja ei. Kohdunsuuhan voipi vuotaa, ja limakalvot aika herkil.
Seksin jälkeen esim hyvinki yleisiä alkuraskaudessa.
Raskaus sinällään ei tos vaihees painoa tuo, mitä ny turvotuksena..mut olihan tuossa toi joulu..;)

Onnea hyvin paljon, alahan pikkuhiljaa varaileen neuvolaan aikaa:)

Kiitos vastauksista! Jotenkin mulla on ollut sellanen käsitys että menkat raskaana on urbaanilegenda...sillä oli pakko kysyä ja etenkin kun oma olo oli jo ennen positiiv.testiä jotenkin outo.
Seuraavana aletaan hartaasti toivomaan että kaikki olis ja menis ok. Ehdin nimittäin syödä 10pvää närästyslääkkeitä kun en tiennyt olevani raskaana :/... Ja närästi aivan hirveesti ja vatsa kipuili, lääkäri määräsi lääkkeet eikä käynyt etes pienessä mielessä että olisin raskaana :(.

Yhteistyössä