Raskaana, vaikka menkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Menkat alkoi viikkoa aikaisemmin, mitä normaalisti ja kesti 6 päivää, vaikka normaalisti tasan 4 päivää. Loppupäivät oli niukkoja, mutta muuten en muista, kun käytän tamponia. Tänään tein raskaustestin, koska ei mitään PMS oireita eikä migreeniä ennen menkkoja (mikä mulla kuuluu kiertoon). Joskus viikkoa ennen menkkoja vuosin myös vähän verta kahtena eri päivinä, mikä ei mulle ole tavallista ja yhtenä päivänä meinasin oksentaa ja olen todella väsynyt. En käytä ehkäisyä ja raskaustesti näytti siis haaleaa plussaa. Tein sen päiväpissasta enkä tiedä kauan ollut rakossa.

Voiko olla runsaat menkat, jos on raskaana vai olenko saanut keskenmenon tai jotain? Ei ole tarkotus olla raskaana. Teen huomenna uuden testin aamulla, mutta mietin onko todennäkösempää, että raskaus on mennyt kesken?

Se on ihan joko-tai, ja tottakai voit olla raskaana. Voi myös olla ettet ole, ja raskaus yritti alkaa, mutta meni samantien kesken... hormoni voi myös näkyä virtsassa hieman jälkijunassa. Katso muutaman päivän kuluttua tuleeko vahvempaa viivaa. Eipä sitä voi, kuin odotella. Voit myös soittaa neuvolaan ja selittää tilanteen, jolloin hcg voidaan mitata verestä parin päivän välein, ja katsoa onko nousussa, vai laskussa.

”ei ole tarkoitus olla raskaana”

Ei jumalauta, päähän sattuu. Jos olet nussinut miessukupuolta edustavan henkilön kanssa ja spermaa on jotenkin päätynyt römpsääsi, niin ylläripylläri - TADAA - voit olla raskaana! Raskauden voi todentaa raskaustestillä ja varmentaa lääkärikäynnillä. Ei siis arvuuttelemalla tollojen nettifoorumeilla.

Eikö nyt jumalauta tänä päivänäkään vielä sukupuolivalistus kata näitä asioita vaan pitää arvailla ja arvuutella?

Yhteistyössä